• 1
  • 2
2017-05-15, 20:49
Medlem
Jaggermeisters avatar
Tjenare! Muckade precis från en liten kaffevolta på 2månader på Skänninge Anstalten. Har gått på Heroin i 2½ år, har varit Clean nu i 2månader.

Jag tror fan att jag aldrig har mått såhär bra, nykter t.om! Jag trodde fan inte det var möjligt, helt seriöst! Jag inbillade mig själv att jag mådde bra när jag gick på heroinet, men fy helvete vilken fet lögn! Har varit fri i 3 dagar nu, 4dagar imorgon, och har varit helt Clean sen dess.

Jag kommer att börja med Suboxone imorgon, för jag vill verkligen inte halka tillbaka till helvetes-drogen heroin! Så jag tänkte gå på Subutex i programmet i 6-12mån för att sedan trappa ner o sluta med det, när jag känner mig redo o ta mig an ett nyktert liv på riktigt! Bor på ett drogfritt stödboende just nu där man lämnar UP stickvis (Minst 1gång i veckan), samt blåser varje dag. Har lirat Badminton nu 2 dagar i sträck, o kommer fortsätta med det, då jag känner att det verkligen hjälper mig o fortsätta vara drogfri.

Här kan ni följa min resa, kommer försöka att uppdatera varje dag, hur jag mår, vad jag har gjort osv.

Ni som går på Heroin o vill lägga ner. Jag lovar er! Ni tror att ni mår bra på heroinet, men det är en stor fet lögn man säljer till sig själv! Jag lovar dig, efter abstinensen (varade i 2veckor för mig), när alla känslor kommer tillbaka, du kommer känna hur jävla bra du kommer att må!
Citera
2017-05-15, 20:53
Medlem
Så nu är du nykter och klarar dig utan heroin, därför har du bestämt dig för att börja med subuxone. Du måste vara dummaste knarkaren i Flashbacks historia.
Citera
2017-05-15, 20:55
Medlem
Grattis. Världen är mycket mer underbar när man ser den klart. Önskar att fler hade tagit det stora steget. Särskilt mina älskade vän(ner) som tyvärr inte hade kraften att bli fria. Kommer att sakna dem så jävla mycket.

Men vad fan är det jag läser, fattar jag rätt?
Är du helt clean från opiater nu? Och du planerar att börja med opiater igen? Jag hoppas att jag missuppfattar.
Senast redigerad av Stunni 2017-05-15 kl. 20:57.
Citera
2017-05-15, 20:58
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwettson
Så nu är du nykter och klarar dig utan heroin, därför har du bestämt dig för att börja med subuxone. Du måste vara dummaste knarkaren i Flashbacks historia.
Jag förklarade ju varför jag har bestämt mig för det... Jag känner att jag kommer förmodligen falla tillbaka till Heroinet om jag inte tar en underhållsbehandling.

Citat:
Ursprungligen postat av Stunni
Grattis. Världen är mycket mer underbar när man ser den klart. Önskar att fler hade tagit det stora steget. Särskilt mina älskade vän(ner) som tyvärr inte hade kraften att bli fria. Kommer att sakna dem så jävla mycket.

Men vad fan är det jag läser, fattar jag rätt?
Är du helt clean från opiater nu? Och du planerar att börja med opiater igen? Jag hoppas att jag missuppfattar.
Du missuppfattar det inte. Jag har förklarat varför jag har bestämt mig för det.
Citera
2017-05-15, 21:02
Medlem
RonHowards avatar
Grattis.

Men kom snabbt till insikt med oddsen. Lika många år som det tar att trilla dit - tar det att ta sig ur skiten. Skaffa rätt stöd runt omkring dig, se till att hamna på rätt sidan av statistiken, den som överlever och aldrig ser tillbaka.

Lycka till, ge inte upp!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jag förklarade ju varför jag har bestämt mig för det... Jag känner att jag kommer förmodligen falla tillbaka till Heroinet om jag inte tar en underhållsbehandling.

Du missuppfattar det inte. Jag har förklarat varför jag har bestämt mig för det.
Fan vad drogerna förstör ens psyke alltså. Vilken bisarr ursäkt.

Men men, jag vet hur det är. Man vill så gärna att det ska vara sant. Man vill att det ska "vara nödvändigt"
att fortsätta. Man vill inte bli fri från beroendet. Så därför vräker man ur sig alla möjliga bisarra ursäkter till att man borde fortsätta. Gäller alla beroenden, allt för att lura sig själv. Tidigare idag så snackade jag med en som försökte rationalisera att han borde kanske ta "bara en eller två till" för att han var rädd för magsår. Fast din ursäkt var fan ännu värre.

Tyvärr är du inte fri. Och du gav det aldrig en chans. Vi får hoppas att du överlever tillräckligt länge för att du ska kunna få en ny.

Du var nära på att bli fri! Men tyvärr sabbar du den här stora chansen. Men trevligt att du i alla fall fick känna doften av friheten igen.
Senast redigerad av Stunni 2017-05-15 kl. 21:18.
Citera
Bannlyst
Citat:
Tjenare! Muckade precis från en liten kaffevolta på 2månader på Skänninge Anstalten. Har gått på Heroin i 2½ år, har varit Clean nu i 2månader.

Jag tror fan att jag aldrig har mått såhär bra, nykter t.om! Jag trodde fan inte det var möjligt, helt seriöst! Jag inbillade mig själv att jag mådde bra när jag gick på heroinet, men fy helvete vilken fet lögn! Har varit fri i 3 dagar nu, 4dagar imorgon, och har varit helt Clean sen dess.

Jag kommer att börja med Suboxone imorgon, för jag vill verkligen inte halka tillbaka till helvetes-drogen heroin! Så jag tänkte gå på Subutex i programmet i 6-12mån för att sedan trappa ner o sluta med det, när jag känner mig redo o ta mig an ett nyktert liv på riktigt! Bor på ett drogfritt stödboende just nu där man lämnar UP stickvis (Minst 1gång i veckan), samt blåser varje dag. Har lirat Badminton nu 2 dagar i sträck, o kommer fortsätta med det, då jag känner att det verkligen hjälper mig o fortsätta vara drogfri.

Här kan ni följa min resa, kommer försöka att uppdatera varje dag, hur jag mår, vad jag har gjort osv.

Ni som går på Heroin o vill lägga ner. Jag lovar er! Ni tror att ni mår bra på heroinet, men det är en stor fet lögn man säljer till sig själv! Jag lovar dig, efter abstinensen (varade i 2veckor för mig), när alla känslor kommer tillbaka, du kommer känna hur jävla bra du kommer att må!

Grattis, men måste säga att du borde testa att gå clean utan substitut. Jag gjorde det, dock ej heroin så kan ej säga något om det. Men tro mig, du har varit clean i över 2 månader, du klarar av det i 2 till, sen 2 igen, och 2 till. Har sett vad alla substitut och behandlingar har gjort för morsan som var heroinist större delen av sitt vuxna liv. Hon mår sämre nu än då. Ett subtitut går över till 20 andra, sen är du fast i dom medicinska drogerna resten av livet, precis lika avtrubbad.
Citera
2017-05-15, 21:05
Medlem
Citat:

Du är INTE fri från drogerna/heroinet evs... Du är lika fast som när celldörren stängs vid läggdags. Vakna upp människa. it aint over until the fat lady sings.

PS. känner mig lite elak nu, men du verkar behöva någon som säger åt dig på skarpen, eftersom du inte har någon egen ryggrad. Du måste bestämma dig nu, frågeställningen är följande: skall jag gå på substitut i flera år eller skall jag sluta NU...
Senast redigerad av pwettson 2017-05-15 kl. 21:12.
Citera
2017-05-15, 21:13
Medlem
Ett drogfritt stödboende och subutex programmet kommer förmodligen inte att hålla mannen. Försök o sök in på behandling eller gå på NA/AA/DAA Möten eller liknande. Jag hade exakt samma inställning som dig för ett tag sedan och jag var i ungefär samma situation också, jag va envis och kanske lite naiv som trodde att jag skulle klara det själv. Det gick fan inte, ja föll dit igen pladask sa det bara sen va jag igång igen.

Nu har jag gjort en KBT behandling och försöker gå på så många möten jag kan, det är tufft är NÄSTAN helt ren men jag är på en god väg framåt iallafall.
Lycka till!
Citera
2017-05-15, 21:18
Medlem
Jaggermeisters avatar
alltså... Jag vet inte vad jag ska skriva, är väldigt paff över vissa svar...
Det är bättre att jag går på Subutex ett tag, än att jag går tillbaka till heroinet, börjar göra brott för att få tag på cash, riskerar att dö på varje dos pga varierande kvalité. Det blir därmed ett väldigt enkelt val för mig. Visst har jag varit ren i 2månader, men det var inne på Anstalt, en helt annan femma! Har varit Clean i 3 dagar nu på utsidan, och jag känner att om jag inte hade vetat att jag skulle börja med Subutex imorgon, o har varit tvungen o pissa rent för att få starta, så hade jag ringt min kran o köpt en boll på dag ett! Skitsamma, denna tråd handlar inte om vad ni tycker om mitt val! Så snälla, släpp det.
Citera
2017-05-15, 21:29
Medlem
Citat:
alltså... Jag vet inte vad jag ska skriva, är väldigt paff över vissa svar...
Det är bättre att jag går på Subutex ett tag, än att jag går tillbaka till heroinet, börjar göra brott för att få tag på cash, riskerar att dö på varje dos pga varierande kvalité. Det blir därmed ett väldigt enkelt val för mig. Visst har jag varit ren i 2månader, men det var inne på Anstalt, en helt annan femma! Har varit Clean i 3 dagar nu på utsidan, och jag känner att om jag inte hade vetat att jag skulle börja med Subutex imorgon, o har varit tvungen o pissa rent för att få starta, så hade jag ringt min kran o köpt en boll på dag ett! Skitsamma, denna tråd handlar inte om vad ni tycker om mitt val! Så snälla, släpp det.

Vad handlar tråden om då ? Den ligger i /Drogrehabilitering så det känns åtminstone för mig helt naturligt att diskutera just då drogrehabilitering. Eller vill du att man inte alls kommenterar här fast man har erfarenhet ?
Citera
2017-05-15, 21:35
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwettson
Vad handlar tråden om då ? Den ligger i /Drogrehabilitering så det känns åtminstone för mig helt naturligt att diskutera just då drogrehabilitering. Eller vill du att man inte alls kommenterar här fast man har erfarenhet ?
Sant.. Nåja, ska gå o kolla på tv iallfall. Skriver imorgon, blir min första dos Subutex imorgon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in