2017-05-16, 02:43
Medlem
dumboears avatar
DN har skrivit om det nu.

"– Anledningen till att vi väljer att blockera nu är att vi hade en gästtwittrare som är expert på nätsäkerhet och som har en metodik för att blockera följare som enbart sprider näthat. Hon ville ta med sin lista över blockerade konton och använda på Sverigekontot, säger hon."

Jag tror jag dör... Självutnämnd expert...

Men jag antar att det sistnämnda bekräftar att den lista som NOMOONRIVER här grävde fram är korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Den påstådda blocklistan:

https://zerobin.net/?5bfb0162752a3de...C6q948qmlZyeI=

Postade i fel tråd först

En del av blocklistan som @Slacktivisten implementerade på @Sweden kontot.

Det är stolpskottets personliga hatlista som nu blivit sveriges officiella på nåt sätt, inklusive Israeliska utrikesdepartementet, diverse företag, bloggare, journalister m.m.
Senast redigerad av dumboear 2017-05-16 kl. 02:57.
Citera
2017-05-16, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
DN har skrivit om det nu.

"– Anledningen till att vi väljer att blockera nu är att vi hade en gästtwittrare som är expert på nätsäkerhet och som har en metodik för att blockera följare som enbart sprider näthat. Hon ville ta med sin lista över blockerade konton och använda på Sverigekontot, säger hon."

Jag tror jag dör... Självutnämnd expert...

Men jag antar att det sistnämnda bekräftar att den lista som NOMOONRIVER här grävde fram är korrekt.

Det är stolpskottets personliga hatlista som nu blivit sveriges officiella på nåt sätt, inklusive Israeliska utrikesdepartementet, diverse företag, bloggare, journalister m.m.

PS. Jag har inte grävt fram listan utan bara postat länken till den här på FB. DS
Citera
2017-05-16, 03:01
Medlem
Som jag förstått det kunde blockade konton inte heller läsa tweets. Får en myndighet förhindra vissa medborgare att ta del av information från dem? Tweetsen från kontot är kanske triviala men det är ju ändå meddelanden som går ut från svenska institutets konto till allmänheten...

Om man i stället tänker sig att det vore en informationssida från Skatteverket eller något, men den och den och den fick inte läsa om hur reglerna för det där avdraget ser ut, för de är kända skattefuskare t ex, känns det osannolikt att något sådant skulle vara tillåtet. Men det kanske är skillnad på twittrande, inte så seriöst liksom?
Citera
2017-05-16, 03:14
Medlem
https://rattviseformedlingen.se/list...sweden-kontot/

Här har vi eventuellt aktivisterna som jobbat för att Vian Tahir fick rata @Sweden kontot en vecka.
Citera
2017-05-16, 03:15
Medlem
Nu kan vi stödja @katjanouch för en god sak. In och rösta!

Föreslå/rösta på att Katerina Janouch ska ratta @sweden.
Rösta här: http://curatorsofsweden.com/nominate/

Kan bli spännande.....
Citera
2017-05-16, 03:16
Medlem
SI är en myndighet. Listan är en offentlig handling. Det är bara att begära ut den + all konversation per e-mail rörande detta. På så sätt kanske vi får reda på vilka "experterna" är.

Varje blockning måste ju ha ett beslutsunderlag. Dessa beslutsunderlag måste man också kunna få ut. OM det inte finns beslutsunderlag så betyder det att en batik-kärring suttit och "känt" sig fram efter ondskan med en magisk pendel för att kunna "förebygga den". - Detta med statligt stöd.
Citera
2017-05-16, 03:50
Att Henrik Sundström @HenrikSundstrom, advokat, fd kommunstyrelsens ordförande (M) Uddevalla är blockad och att den gamle räven Rick @falkvinge är blockad fattar ju vem som helst, men helt obegripligt är varför är sarcastic mr Wonka @OhMrWonka blockad?

Att det är nån som inte gillar sexarbetare och libetarianer märks, @eneskortsdagbok @gothbarbie84

Skämt åsido, man ser sekvenser i listan. Det är som om någon blockat alla i en grupp de inte gillar, gått vidare till nästa grupp osv och däremellan en hel del randoms. Att det är en privat blocklista råder det inga som helst tvivel om, men jag är mycket tveksam till om det finns någon metod över huvud taget bakom den utöver ett ogillande av vissa idéer.

Att det skulle finnas en analys eller metod bakom det här utöver Vian Tahirs fördomar och vanvett skulle förvåna mig. Det kan inte anses normalt att upprätta blocklistor på 12,000 personer. Men om man är så pass autistisk att man faktiskt gör det för hand så är det såklart ett bra försök att påstå att man är en nätsäkerhetsexpert när man försöker sälja in den.

Det här är totalt vanvett och förmodligen har en rad olagligheter begåtts.
Senast redigerad av Smartest 2017-05-16 kl. 03:56. Anledning: felstav
Citera
2017-05-16, 04:06
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Som jag förstått det kunde blockade konton inte heller läsa tweets. Får en myndighet förhindra vissa medborgare att ta del av information från dem? Tweetsen från kontot är kanske triviala men det är ju ändå meddelanden som går ut från svenska institutets konto till allmänheten...

Om man i stället tänker sig att det vore en informationssida från Skatteverket eller något, men den och den och den fick inte läsa om hur reglerna för det där avdraget ser ut, för de är kända skattefuskare t ex, känns det osannolikt att något sådant skulle vara tillåtet. Men det kanske är skillnad på twittrande, inte så seriöst liksom?

Mycket bra poäng!

En liten tröst att det är det sista året i hela mitt liv som jag betalar skatt till detta vidriga land.
Citera
2017-05-16, 04:18
Medlem
Listan innehåller alla som följer t.ex. SD och andra regimkritiska även om man inte skrivit något.
Citera
2017-05-16, 04:18
Medlem
foool13s avatar
Citat:
De har "med hjälp av utomstående experter" tagit fram en lista på 12 000 twitterkonton som "ägnar sig åt drev, hot, hat och hets mot migranter, kvinnor och HBTQ-personer, men även mot organisationer som är engagerade i mänskliga rättigheter. Dessa konton har ofta högerextrem och/eller nynazistisk inriktning och hetsar även till våld".

Det här är 3 totalt relativa termer som staten aldrig skall registera om det inte uppfyller "objektiva" nivåer för ett brott.

Verkligen sjukt detta..
Citera
2017-05-16, 04:27
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Hittade inte ambassadören, men väl Israels utrikesdepartement.

@IsraelMFA

Isaac Bachman (@isaacbachman) heter Israels ambassadör i Sverige.
Citera
2017-05-16, 04:56
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I sitt pressmeddelande uppger Svenska Institutet följande:

https://si.se/si-tar-krafttag-att-sk...det-pa-sweden/

Vian Tahir verkar driva ett företag där hon som "nätsäkerhetsexpert" utbildar organisationer och företag i att kunna "hatera troll" och säljer också en tjänst där hon hjälper dem ta fram en säkerhetspolicy för sociala medier.

Så frågan är om listan är hennes produkt?

På twitter förekommer än så länge obekräftade uppgifter på att så är fallet.
https://twitter.com/BjorklundVictor/...01720846577664
bekräftat av DN att blocklistan på sweden är Vians "produkt". Så Vian Tahir förtsätter styra swedenkontots blockande. Går det få reda på hur mycket Vian får betalt för denna realtidstjänst?
listan slacktvisten är vian
https://mobile.twitter.com/daccraft/...34463387144194
Senast redigerad av envackerblomma 2017-05-16 kl. 05:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in