Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 17:55
  #1
Medlem
teamforce2s avatar
Jag har ett skumt problem med ljudet i windows 10 och skype. Tänkte att jag målar upp ett scenario för att förklara.

Jag pratar i skype med en(1) person samtidigt som jag spelar CS:GO (kan även vara något annat, även spotify osv).
Ljudinställningar: Windows 100%, CS:GO 1.0. -Praktisk volym är nu ganska högt men inte överdrivet, hade lätt velat dra på högre volym om jag kunnat.

Scenariot fortsätter nu med att en till person läggs till i samtalet. Alltså pratar jag nu med 2+ personer i skype och spelar CS:GO
Ljudinställningar: Windows 100%, CS:GO 1.0. -Praktisk volym är nu högre än vad mina öron klarar av. Ifall jag inte snabbt som blixten sänker volymen med minst 60% eller max 0.3 i CS:GO så blir det permanenta hörselskador.

Jag sänker volymen till en behaglig volym och allt är frid och fröjd. Nästa dag är jag tillbaka på ruta ett, volymen är per standard låg överallt och blir inte hög igen förs än jag startar ett gruppsamtal i skype.

Det bör också tilläggas att ljudet befinner sig på samma låga nivå även ifall skype är helt avstängt, det är endast och endast när vi blir totalt 3 eller fler personer i ett skypesamtal som ljudet får sin dunderboost.

Inställningen i windows communications att inte sänka volymen in case of kommunikation har jag redan ställt in, detta hjälpte inte alls.

USB headset via 2.0 USB. (kör jag 3.0 blir ljudet 500% högre men ljudkvaliten 200% sämre)

Finns det någon som har bra koll på ljud och vet vad detta kan bero på och hur jag kan felsöka vidare?

MVH

EDIT: Razer Synapse körs som mjukvara för hörlurarna
__________________
Senast redigerad av teamforce2 2017-05-15 kl. 17:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback