2017-05-15, 12:52
Medlem
LaScalas avatar
Det blir bara värre och värre för var dag.

2017-05-15 10:01, Rån, Stockholm

Sätra Centrum. Rån mot lastbilsförare.

Ambulans och polis beordrades till platsen efter uppgifter om att en lastbilsförare rånats på sin lastbil med tobaksvaror i samband med att han stannat vid en lastkaj.. Enligt initiala uppgifter har föraren även misshandlats.

Efter rånet lämnade förövarna, som uppgavs vara minst fyra till antalet, platsen i det tillgripna fordonet. I samband med detta kastades sk fotanglar ut.

Kl 10:10 meddelades att en person gripits på Bogsätravägen.

Kl 10:14 anträffades lastbilen tom på Aspvägen. Gods fanns kvar i fordonet.

Under rånet skadades föraren ytligt med en kniv.

Två av förövarna hade vita jackor, vita målarbyxor samt vita muskydd. Två andra gula sk varselkläder.

Polispatruller och hundpatrull arbetar i området med eftersök av ytterligare förövare.

Förundersökning avseende grovt rån inledd
Citera
2017-05-15, 13:32
Medlem
sebastian66s avatar
Om detta stämmer så måste jag bara tillägga att företaget som transporterar godset
borde ha det yttersta ansvaret för denna sak som skett.
Att lämna 1 helt lass med cigaretter ensam är= allmän fara.
Det finns så mycket insiderjobb där stöldligor redan vet vilka som ska leverera godset.
Värdefulla transporter borde beskyddas bättre genom följebil alternativt poliseskort som
företaget borde stå för.
Enklare än så blir det inte.
Citera
2017-05-15, 14:12
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Om detta stämmer så måste jag bara tillägga att företaget som transporterar godset
borde ha det yttersta ansvaret för denna sak som skett.
Att lämna 1 helt lass med cigaretter ensam är= allmän fara.
Det finns så mycket insiderjobb där stöldligor redan vet vilka som ska leverera godset.
Värdefulla transporter borde beskyddas bättre genom följebil alternativt poliseskort som
företaget borde stå för.
Enklare än så blir det inte.

Det där kan man diskutera. Allt ska fram så billigt som möjligt. Om var 1000:e lastbil med sådant gods kapas så blir det ändå i slutändan billigare så än att avlöna en massa andra arbetare än chauffören.

Större terminaler har ju höga stängsel och nån form av kontroll på grindar som leder in och ut från området. Tjuvar forcerar ju en grind ända om de vill. Att det är inhägnat hindrar ju spontan brottslighet.

Insider; 50/50 på det.

På sin höjd har den här transporten haft transponderövervakning och så brukar chauffören få ringa in till ett övervakningsbolag vid start, rast, åter på rull et.c.

Var inte så många år sedan som 33 pallar med snus blev stulna från en trailer som befann sig på inhägnat område.

Snus, elektronikprylar, cigg och kaffe är varor som snabbt kan omsättas. Märkeskläder också i viss mån men där är det nog väldigt svårt att inte åka fast till slut.
Citera
2017-05-15, 17:18
Medlem
Byxbensgubbens avatar
"Knivad"

Jävla CS-generation

OnT:
Tänker mig alltid att det är ett insiderjobb med tanke på att lastbilar sällan skyltar med vad de har i lasten.
Citera
2017-05-15, 18:57
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxbensgubben
"Knivad"

Jävla CS-generation

OnT:
Tänker mig alltid att det är ett insiderjobb med tanke på att lastbilar sällan skyltar med vad de har i lasten.

Jo, jag reagerade också på "Knivad".

Tror dock inte att LaScala är CS-generation, mer en mogen dam.
Citera
2017-05-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det blir bara värre och värre för var dag.

2017-05-15 10:01, Rån, Stockholm

Sätra Centrum. Rån mot lastbilsförare.

Ambulans och polis beordrades till platsen efter uppgifter om att en lastbilsförare rånats på sin lastbil med tobaksvaror i samband med att han stannat vid en lastkaj.. Enligt initiala uppgifter har föraren även misshandlats.

Efter rånet lämnade förövarna, som uppgavs vara minst fyra till antalet, platsen i det tillgripna fordonet. I samband med detta kastades sk fotanglar ut.

Kl 10:10 meddelades att en person gripits på Bogsätravägen.

Kl 10:14 anträffades lastbilen tom på Aspvägen. Gods fanns kvar i fordonet.

Under rånet skadades föraren ytligt med en kniv.

Två av förövarna hade vita jackor, vita målarbyxor samt vita muskydd. Två andra gula sk varselkläder.

Polispatruller och hundpatrull arbetar i området med eftersök av ytterligare förövare.

Förundersökning avseende grovt rån inledd
Ange gärna källa: https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...igt-Stockholm/
Citera
2017-05-15, 19:45
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Jo, jag reagerade också på "Knivad".

Tror dock inte att LaScala är CS-generation, mer en mogen dam.

Jag påstås vara omogen av de som känner mej.
Citera
2017-05-15, 19:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Ange gärna källa: https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...igt-Stockholm/

Men - hur kunde jag glömma? Som hängande i krimforumet sen många år så tror jag i min enfald att alla känner igen hur händelserapporterna från polisen ser ut.
Ber ödmjukast om stryk.
Citera
2017-05-15, 20:24
Medlem
BoISarens avatar
Rubrik justerad

//Mod
Citera
2017-05-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Men - hur kunde jag glömma? Som hängande i krimforumet sen många år så tror jag i min enfald att alla känner igen hur händelserapporterna från polisen ser ut.
Ber ödmjukast om stryk.
Se till att bestraffa dig själv på lämpligt sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in