Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-15, 12:41
  #1
Medlem
MoaLjungs avatar
Om man sätter två människor i en låst bur och bara ger dom vatten men ingen mat, är dom då i sinom tid garanterade att börja försöka äta varandra? Jag tänker att svältsinstinkten måste ta över allt logiskt tänkande till slut oavsett vad man har för moral och man ser inte den andra personen som en person längre utan som kött.
Citera
2017-05-15, 12:46
  #2
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Jag tror att det handlar mer om desperation och överlevnad än om att vi är kannibaler. Vi skulle också äta skit som sista utväg, men inte är vi koprofager för det.
Citera
2017-05-15, 12:48
  #3
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag tror att det handlar mer om desperation och överlevnad än om att vi är kannibaler

Ja, men är vem som helst kapabel att äta en annan människa om det kniper tillräckligt?
Citera
2017-05-15, 12:51
  #4
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Ja, men är vem som helst kapabel att äta en annan människa om det kniper tillräckligt?
Näppeligen.
Jag tror mig känna ett par stycken som är så kräsmagade/lättäcklade att det nog inte skulle tänka tanken, ens i ren desperation.

Men å andra sidan kan desperation få oss att göra saker vi vanligtvis aldrig skulle göra, och överlevnad är som bekant en oerhört stark drift.
Citera
2017-05-15, 12:58
  #5
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Men å andra sidan kan desperation få oss att göra saker vi vanligtvis aldrig skulle göra, och överlevnad är som bekant en oerhört stark drift

Man känner inte sig själv ordentligt innan man har befunnit sig där minst en gång.
Citera
2017-05-15, 13:05
  #6
Medlem
Tanken är ibland starkare än ens fysiska. Det finns folk som väljer att svälta ihjäl..
Citera
2017-05-15, 13:07
  #7
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Man känner inte sig själv ordentligt innan man har befunnit sig där minst en gång.

Jag gissar att de flesta skulle kunna bli kannibaler om de vore döende av svält. Många knarkare och alkisar säljer ju sexuella tjänster billigt för något som deras kroppar egentligen inte alls behöver.
Citera
2017-05-15, 13:09
  #8
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Man känner inte sig själv ordentligt innan man har befunnit sig där minst en gång.
Fast så kan man ju säga om allting och alla situationer.
Du känner inte dig själv förrän du hoppat fallskärm, varit nära döden, behövt mörda och så vidare.
Citera
2017-05-15, 13:10
  #9
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peertop
Det finns folk som väljer att svälta ihjäl

Kan du ge ett exempel?

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Fast så kan man ju säga om allting och alla situationer

Sant.
Citera
2017-05-15, 13:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Kan du ge ett exempel?

Nej, men man kan ju googla på död av självsvält.
Citera
2017-05-15, 13:20
  #11
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peertop
Nej, men man kan ju googla på död av självsvält.

Det är väldigt få som dör av svält med flit. Det tar relativt lång tid och är troligen väldigt smärtsamt.
Citera
2017-05-15, 13:21
  #12
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peertop
Nej, men man kan ju googla på död av självsvält

Ja, men jag menar någon som befunnit sig i samma scenario som jag gav i huvudinlägget, inte någon som frivilligt slutat att äta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback