2006-01-10, 12:20
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enebykicker
Börja Ahlstedt är en äcklig gammal bitter gubbe! Lås in fanskapet i dramatens källare och ät upp nyckeln!

har bara sett 2 avsnitt, Peter Harryssons och Börje Ahlstedts dagar.

Börjes dag var bäst hittils. Egentligen begrep jag inte vad pjäsen handlade om, ville inte Peter "Bulldoggen" Harrysson vara med för att han trodde sig bli tvingad till att turnera gratis på äldreboenden och sjukhus sen? Hur mycket är bluff och hur mycket är på riktigt? Spelade Börje svin eller är han sån på riktigt? Den bästa scenen var när de satt och munnhöggs. Både Peter och Börje verkar vara ena självupptagna praktarslen. Peter: Jag lämnade dramaten (som 25-åring) det var inte min typ av teater...Börje: men du fick ju inga roller, men du fick ju inga roller, men du fick ju inga roller, men du fick ju inga roller!!! hade han hakat upp sig? Peter: Men det var ett jävla tjat om roller!!! Dom båda feta och dryga gubbarna lyfte hela serien. Tanterna+tanten Sven-Bertil var verkligen färglösa i jämförelse.
Citera
2006-01-10, 22:27
Medlem
wonderlands avatar
Innan jag såg avsnitten ur den här lilla såpan så var min minnesbild av Börje Mattis i Ronja Rövardotter... Så jag tjöt till med ett litet "Mattiiiiiis!" när han dök upp i bild... Dessvärre så har han lyckats krossa alla lyckliga minnen jag hade av honom och hur jag trodde att han skulle vara som privatperson. Nåväl, vem vet hur mycket som är fejk eller inte? Tror nog att det visar upp en ganska sann bild av Börje.
Men när dom satt vid middagsbordet och började tjata om vem som hade spelat mest roller etc. kändes det som ett stort kackel. Vågade/orkade verkligen ingen av dom andra avbryta dessa runda herrar? Ingen av dom ville ju ge med sig.
Jaja. Dom ska väl spela in en till säsong? Undrar vilka som då kommer att ställa upp. Kul att se lite kända pensionärer i rutan för en gångs skull.
Citera
2006-01-11, 13:39
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtebror
Är det ingen som har reagerat på att Börje är SKÅDESPELARE och älskar att spela/utmana framför kameran? ...plus att han sa något i första avsnittet om att han tyckte det saknades känslor och dramatik?

Jag tror stenhård på att han utnyttjar tillfället och spela på sin lyra och gör sitt eget skådespel av detta - hans drivkraft är ju att beröra folk, få dem att tänka, tycka, reagera och framför allt KÄNNA något, hehe.. och det lyckas han ju med!

Träffar Peter Harrysson ganska ofta genom mitt jobb, och när jag frågade honom vad han tyckte om Börje så svarade han mig med två ord:
"En Idiot!"
Citera
2006-01-11, 13:54
Medlem
Balthazaer-s avatar
Aftonhoran(eller var det sExpressen) har ju också slagit upp Börjes beteende ganska stort. Programmet sög ungefär lika mycket som man kunde förutspå..
Pensionärsporr.
Citera
2006-01-11, 19:53
Medlem
erikgottfrids avatar
Mona Malm Snäll gumma som kan spela teater och en lungn själ
Sven Bertil Taube En bra man(Men personligen tycker jag han ser lite homo ut med rosa skjorta
Peter Harrysson Han är bra och kan prata och liva upp stämningen
Maud adams Passar lite lagom på slottet eftersom hon knappast vågar prata med den amerikanska brytningen
Börje Ahlsted En äcklig och konstig människa som aldrig är nykter

Personlig kommentar:
Tyckte bra om programmet men det finns kändisar som bättre kan liva upp det.
Citera
2006-01-11, 21:04
Medlem
Vet inte om jag håller på att bli gammal, må så vara då för helvete, men jag tyckte serien var skitbra. Sven-Bertil är min nya idol, sicken pondus och integritet karln har, lite fegt och typiskt svenskt överödmjuk och blygsam är väl det enda jag kan klanka lite på, men annars. Tänk att sitta med en cognac i handen efter en måltid och höra honom spela gitarr o sjunga i soffan bredvid....
Citera
2006-01-11, 21:23
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
Sven Bertil Taube En bra man(Men personligen tycker jag han ser lite homo ut med rosa skjorta
Maud adams Passar lite lagom på slottet eftersom hon knappast vågar prata med den amerikanska brytningen

Personlig kommentar:

Kan bara hålla med. Ska omedelbart gå med i Börje Ahlsted Fy-Fan-club. Någon drygare skit har jag aldrig sett. "hästen sa något i örat på mig". Synd inte hästen sparkade fanskapet ut ur TV-rutan för alltid!
Citera
2006-01-11, 21:24
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid

Personlig kommentar:

Är det jag som har fel på hörslen? Men jag tycker inte att Maud har en så stor amerikansk brytning, snarare så är det väl norrländskan som lyser igenom. Knappast Victoria Silvstedt-accent, och då har Vickan bott en betydligt kortare tid utomlands.

Sista avsnittet var bra, en liten fin sammanfattning sådär.... Men kan Börje blir mer obehaglig? Vad var det jag sa? skulle han visst ha på sin gravsten.
Citera
2006-01-12, 13:10
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Är det jag som har fel på hörslen? Men jag tycker inte att Maud har en så stor amerikansk brytning, snarare så är det väl norrländskan som lyser igenom. Knappast Victoria Silvstedt-accent, och då har Vickan bott en betydligt kortare tid utomlands.

Maud Addams, men Sven-Bertil då? Han har bott i London i över 30 år och har inte den minsta tillstymmelse till brytning, till skillnad mot alla Dolph+Victoria Silvstedt-typer som inte kan prata svenska längre efter något år utomlands.
Citera
2006-01-12, 13:47
Medlem
Ja, man kan ju tycka vad man vill om själva programmet. Det har väl funnits både kul, pinsamma, jobbiga och riktigt sura avsnitt... Men en sak är i alla fall säkert... Maud Adams är en MILF! Jeeesus... snacka om att det rinner till.... ...börjar man bli gammal eller?
Citera
2006-01-13, 13:23
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kan bara hålla med. Ska omedelbart gå med i Börje Ahlsted Fy-Fan-club. Någon drygare skit har jag aldrig sett. "hästen sa något i örat på mig". Synd inte hästen sparkade fanskapet ut ur TV-rutan för alltid!
HAHAHA, läste det på jobbet och så mycket har jag nog aldrig skrattat, Fy-Fan club, klockrent
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Kanske??, nej men allvarligt så tyckte jag hon bröt på amerikanska
Citat:
Ursprungligen postat av JayJay
Ja, man kan ju tycka vad man vill om själva programmet. Det har väl funnits både kul, pinsamma, jobbiga och riktigt sura avsnitt... Men en sak är i alla fall säkert... Maud Adams är en MILF! Jeeesus... snacka om att det rinner till.... ...börjar man bli gammal eller?
en TRÅD med Maud Adams och vem tror ni har startat den?
Citera
2006-01-13, 13:31
Medlem
carebears avatar
Börje verkar vara riktigt störd. Det värsta var nog när alla gått in eftermiddagen på "hans" dag, då satt han ju och konverserade med människor som inte var där. Sen att hästen pratade och sa till honom att gå o lägga sig, ja, vad ska man säga om sånt?!
Har tittat på nästan alla avsnitt och kan väl säga att varken Börje, eller Peter H tillhör mina favoriter efter detta. Har svårt för dessa djupa känsliga människor. Då var de andra 3 betydligt mer "normala" och balanserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in