Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 22:19
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vadå ”Nej, du kan…”?

HälsingeBocken för ett resonemang som går ut på att eftersom de båda är skrivna där så är det troligt att båda bor där. H*n skrev alltså inte att det är omöjligt att fadern är bosatt på annan adress. Så som jag tolkar det finns det heller inget konkret som tyder på det, så det är nog troligt att de båda bodde på adressen.

Begriper inte relevansen i den diskussionen i och för sig, men eftersom någon initierat den så är den säkert intressant på något vis.

Nej, du kan inte förutsätta att någon BOR på en adress man är folkbokförd på. Det är inte ens troligt, det är snarare så åtminstone om det finns kriminell beröring att de personer som är folkbokförda på adresser knappt har synts till där.
Citera
2017-05-15, 22:20
Medlem
Har det kommit fram något om vilka spår man har hittat? Det måste väl vara något som tyder på brott, annars säger väl spåren inte mycket, eftersom ingen verkar förneka att hon har varit på platsen?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/polisen-om-forsvunna-tova-arbetet-fortsatter
Citat:
Sökandet efter 19-åriga Tova Moberg har pågått intensivt runt en gård söder om Hudiksvall. Arbetet med utredningen fortsätter nu under natten, men polisen är fortsatt förtegen om vad man hittat för spår i sökandet efter kvinnan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Tänk att det har jag redan förstått!

Jag undrar bara när man kom till den insikten, om man var införstådd redan från start, eftersom man exkluderade Missing People, försvarsmakten med JAS och värmekameror, Hemvärnet...

Hela detta letande från start, det är ett eftersök, letandet efter Tovas skal, hennes döda kropp!

Jovisst, men många verkar ha förhoppningar att hon är i liv. Polisen vet att hon är död, vittnesuppgifter har bekräftat detta, men ingen har erkänt mordet
Citera
Medlem
dunderhokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
2 timmar innan hon försvann sent på lördagen säger polisen. Så polisen har en aning om vilken tid hon försvann med andra ord. Så hur vet dom det? Är det sista mobilsignalen dom utgår ifrån eller säger någon av de misstänkta att hon gått därifrån kanske?

Som ex android mobiler så är oftast google´s egna(maps) "gps" på slagen så man kan se vart telefonen befinner sig. Man ska till och med kunna se vart telefonen har befunnit sig flera veckor bakåt i tiden. (om jag inte missminner mig så måste man självmant logga in via google för att stänga av "tracking"...)
Citera
Medlem
[quote=LuluBrooksie|60739760]Vad vet du då? Håll dig till topic, och berätta, eller håll tyst.

Jag vet då iallafall att någon kameraövervakning från rätt pris inte gåtts igenom, hur jag vet det kan du räkna ut själv.
Har du rökt på eller? Att sprida massa lösaktiga rykten som inte stämmer för fem öre är knappast att hålla sig topic.
Citera
2017-05-15, 22:21
Bannlyst
Jag håller det högst troligt att någon av tomtarna som sitter anhållna vet precis vart hon är, eller någon av de i alla fall, och att de snart kommer avslöja det!
Citera
2017-05-15, 22:21
Medlem
Två av dem har tidigare lagförts för ringa narkotikabrott – men ingen av dem ska ha dömts för någon våldsbrottslighet.
Männen har ingått i samma bekantskapskrets som Tova sedan grundskoletiden.

För en av männen fick en av narkotikadomarna konsekvensen att han blev av med körkortet - samt att han inte fick det yrkesförartillstånd han ansökt om.
Samma man har dessutom fått strafföreläggande efter att ha burit kniv på allmän plats.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4pg4V/de-anhallna-mannen-bekanta-med-tova-fran-skoltiden
Citera
2017-05-15, 22:22
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
Har hört via poliskällor att polisen utgår från att Tove är död och att de letar efter hennes kropp
Många, inkl mig själv har sedan en tid (timmar) tillbaka förstått att Tove inte är vid liv.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Har det kommit fram något om vilka spår man har hittat? Det måste väl vara något som tyder på brott, annars säger väl spåren inte mycket, eftersom ingen verkar förneka att hon har varit på platsen?
Tvärtom, det behöver inte betyda brott, utan om man inte kan UTESLUTA brott så kan man dra igång t.ex misstanke om människorov
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Hur stor risk är det att det är eb traffickingliga som fört bort henne till Östeuropa?

Eftersom gården verkar ligga ganska ensligt är det väl ingen större risk att random slavhandlarlig råkade ha vägarna förbi just när hon knatade hem framåt småtimmarna?
Citera
2017-05-15, 22:23
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Hon försvann mot natten så väldigt skeptiskt till att nån AFFÄR har öppet nattetid så bara sluta ljuga !
Om hon verkligen sågs på Rätt Pris i Iggesund så var det före 22:00 då butiken stängde.

Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Hur långt är det mellan hennes hem och den där gården?
Det är bara 13 kilometer från hennes hem till gården.
Tar ungefär en kvart med bil.

Fågelvägen är det bara 8,5 kilometer
Senast redigerad av HälsingeBocken 2017-05-15 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in