Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustHate
Du har fel, ett sådant här uppmärksammat mord i media och där det tydligt framkommer att en ung flicka blivit psykiskt och fysiskt misshandlad för att sedan mördas av sin psykopat pojkvän kommer inte accepteras på en vanlig avdelning. Du kan inte på riktigt tro att han placeras på en vanlig anstalt?
Varför skulle han inte hamna på Kumla (vanlig anstalt)? Fängelserna är till för mördare, kvinnomördare, misshandlare och annat avskrap. Skulle alla dessa idioter skyddas från varandra så hade vi ju för fan fått skydda flera hundra våldsverkare från varandra? Och var skulle dessa ta vägen? Om de utsätts för hot så får de väl isolera fanskapet i en isoleringscell. Det är dyrt nog ändå att hålla dessa idioter med mat och husrum. Se på Breivik som har en hel stab med vakter och en egen liten våning att husera i. Hur skulle det se ut om alla mer eller mindre farliga fångar skulle behandlas på det viset?
Citera
2017-12-25, 12:52
Medlem
JustHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför skulle han inte hamna på Kumla (vanlig anstalt)? Fängelserna är till för mördare, kvinnomördare, misshandlare och annat avskrap. Skulle alla dessa idioter skyddas från varandra så hade vi ju för fan fått skydda flera hundra våldsverkare från varandra? Och var skulle dessa ta vägen? Om de utsätts för hot så får de väl isolera fanskapet i en isoleringscell. Det är dyrt nog ändå att hålla dessa idioter med mat och husrum. Se på Breivik som har en hel stab med vakter och en egen liten våning att husera i. Hur skulle det se ut om alla mer eller mindre farliga fångar skulle behandlas på det viset?

Ja Billy kommer hamna på Kumla först eftersom det gör alla som döms till över 4 år.
Men med tanke på hans unga ålder så kommer han skyddas från andra grovt kriminella och att det finns en stor hotbild mot honom är jag övertygad om. Det finns många som sitter på våra anstalter som hade fått status bara genom att misshandla Billy, ingen tycker om en snubbe som begått ett sådant brott mot en ung flicka som knappt blivit vuxen.
Citera
2017-12-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ja Billy kommer hamna på Kumla först eftersom det gör alla som döms till över 4 år.
Men med tanke på hans unga ålder så kommer han skyddas från andra grovt kriminella och att det finns en stor hotbild mot honom är jag övertygad om. Det finns många som sitter på våra anstalter som hade fått status bara genom att misshandla Billy, ingen tycker om en snubbe som begått ett sådant brott mot en ung flicka som knappt blivit vuxen.
Precis. Han kommer troligen få ett visst skydd. Men frågan är: hur stort? Han är ju inte så himla ung. Han är fyllda 23 år - visserligen med söndersupen och sönderknarkad hjärna men ändå. Och jag misstänker att han kommer bli än farligare efter några år i fängsligt förvar. Han kommer kanske skolas in, tuffa till sig och sitta i långa intressanta diskussioner. Kanske blir han delvis hjärntvättad? Och om 10 år kommer en fullfjädrad psykopat ut i samhället.
Citera
2017-12-25, 13:13
Medlem
JustHates avatar
Citat:
Precis. Han kommer troligen få ett visst skydd. Men frågan är: hur stort? Han är ju inte så himla ung. Han är fyllda 23 år - visserligen med söndersupen och sönderknarkad hjärna men ändå. Och jag misstänker att han kommer bli än farligare efter några år i fängsligt förvar. Han kommer kanske skolas in, tuffa till sig och sitta i långa intressanta diskussioner. Kanske blir han delvis hjärntvättad? Och om 10 år kommer en fullfjädrad psykopat ut i samhället.

Jag gissar att han hamnar på Mariefred.
Att han skyddas initialt tills den värsta stormen lagt sig, men han kommer som sagt icke att placeras på en vanlig anstalt med "vanliga" kriminella för han kommer bli misshandlad och ni ska veta att det finns personer på våra anstalter som inte ens vill dela paviljong med en sådan som Billy, och hur tror ni dom reagerar när en 23 årig snorvalp kommer in där som misshandlat och torterat sin unga flickvän till döds. det säger sig självt!
Citera
2017-12-25, 13:14
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Jag vet inte det, nu är det förstås långt ifrån allt som rapporteras i media men de enda fallen jag kan dra mig till minnes när fångar fått stryk på grund av de brott de begått är Anders Eklund och Abraham Ukbagabir. Niklas Lindgren fick också stryk men om jag inte minns fel var det efter att han släppts.
Citera
2017-12-25, 13:15
Medlem
Citat:
Jag gissar att han hamnar på Mariefred.
Att han skyddas initialt tills den värsta stormen lagt sig, men han kommer som sagt icke att placeras på en vanlig anstalt med "vanliga" kriminella för han kommer bli misshandlad och ni ska veta att det finns personer på våra anstalter som inte ens vill dela paviljong med en sådan som Billy, och hur tror ni dom reagerar när en 23 årig snorvalp kommer in där som misshandlat och torterat sin unga flickvän till döds. det säger sig självt!
Jag skulle kunna önska att man stoppar in honom med andra grova brottslingar med orden "klara dig själv". Och sen låser man dörren och går därifrån. Jo, jag begriper att han kommer råka illa ut. Men då får han göra som räddharen Madsen - be om isoleringscell.
Citera
2017-12-25, 13:19
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Och jag har suttit på kåken ett flertal gånger och jag vet att du har fel i detta. Och jag pratar om dåvarande klass 1 or. Självklart finns det män som mördat sina kvinnor som sitter på vanliga anstalter utan att få några som helst problem med övriga intagna förutsatt att de håller låg profil.

Men när det gäller den här typen av våld mot kvinnor och framförallt ett så uppmärksammat fall så kan jag sätta pengar på att han INTE kommer placeras på en vanlig anstalt. Dessutom om du lägger till att han psykiskt och fysiskt misshandlade henne under en längre tid.

Det finns så många grabbar på kåken som avskyr våld mot kvinnor och det räcker att en person med lite pondus dabbar på en sån person så kommer resten haka på, ingen vill skydda en våldtäktsman, kvinnomördare o.s.v. Har du för övrigt hört talas om förtroenderåd, det har du aldrig varit med på i din roll som plit, men då diskuteras sådant här ganska ofta!
Du kanske satt på en klass 3a för nåt år sen, men nåt annat har du då inte gjort.
pajas.
sluta skriv massa skit i tråden.
tråden handlar om Tova, inte vad du hoppas ska hända med nån på kåken.
Citera
2017-12-25, 18:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ovanstående skrev jag. Denna text har kopierats av en Elin Helena Louise Eld, ORDAGRANT. Och människan har dessutom haft mage att klippa in det, ordagrant, i Billys Facebook som en av de sista kommentarerna där. Och dessutom har denna människa mage att inte ens säga att det INTE är hennes egna text. Borde fan vara straffbart. Jag kan heller inte säga till henne i Facebook-tråden att hon snott min text eftersom jag då röjer min identitet. Vad fan gör man åt sånt?

Se det som något bra trots allt!
Ojust att sno din text, men det du skrev blev ett bra inlägg, som säkert gjorde lite nytta!
Känn dig lite nöjd över att du gjort intryck och lyckats nå ut med ditt budskap till fler än några få!
Kanske även Billy läst ditt inlägg, för han är väl befriad från restriktionerna nu?
Citera
2017-12-25, 18:30
Medlem
Kanske även Billy läst ditt inlägg, för han är väl befriad från restriktionerna nu?[/quote]
De får väl inte facebooka för de?
Citera
2017-12-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Se det som något bra trots allt!
Ojust att sno din text, men det du skrev blev ett bra inlägg, som säkert gjorde lite nytta!
Känn dig lite nöjd över att du gjort intryck och lyckats nå ut med ditt budskap till fler än några få!
Kanske även Billy läst ditt inlägg, för han är väl befriad från restriktionerna nu?
Någon här såg mitt inlägg, läxade upp facebook-kopieraren och hennes inlägg försvann på 20 sekunder.

Tror inte interner eller häktade har tillgång till internet. Sitter man utan restriktioner brukar det betyda att man får ta emot besök, se på tv och läsa tidningarna. Men inget internet.
Citera
2017-12-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har fel om du tror att klientelet på våra anstalter bryr sig. De flesta är själva inga gentlemen i kontakten med kvinnor.

Han kommer initialt placeras på Kumla och sedan lotsas ut på andra anstalter -- och han kommer inte hamna i på Norrtälje sexualbrottsavdelning, för han är inte dömd för sexualbrott.

I agree. Sexbrottslingar på speciella avdelningar. Livstidsdömda mördare bland andra mördare och annat avslum.
Citera
2017-12-25, 19:48
Medlem
Fast besökare kanske informerar honom vad som står på hans sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här