Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-21, 17:14
Medlem
Tingsrätten tänker meddela ett beslut och begär kostnadsräkningar från advokaterna. Åhörarna uppmanas att lämna salen inför att tingsrätten tänker avkunna beslut efter enskild överläggning.
Vi har gått ut och väntar på tingsrättens besked och vad det kan tänkas innehålla.

Tar det inte 1-2 veckor tills man får en dom?!
Citera
2017-12-21, 17:15
Medlem
Nu ska rätten överlägga. Om man beslutar att han fortsättningsvis skall hållas häktad så är det en indikation på att de anser honom skyldig till dådet. Annars släpps han fri i avvaktan på dom, som man då kan förutsätta är en mild sådan.
Citera
2017-12-21, 17:16
Medlem
swedetraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mython85
Tingsrätten tänker meddela ett beslut och begär kostnadsräkningar från advokaterna. Åhörarna uppmanas att lämna salen inför att tingsrätten tänker avkunna beslut efter enskild överläggning.
Vi har gått ut och väntar på tingsrättens besked och vad det kan tänkas innehålla.

Det kommer ingen dom nu, utan bara svar i häktningsfrågan.
Citera
2017-12-21, 17:16
Medlem
Citat:

Domen kommer i febr troligen om han anses skyldig till dådet. Och anser man att han ska fortsätta vara häktad så är det en indikation att han anses skyldig. Men dom kommer inte falla förrän efter RPU vilket tar ca 6-8 veckor. Dvs in i februari nån gång.
Citera
2017-12-21, 17:27
Medlem
swedetraders avatar
Rätten har övervägt i snart 20min... och det är alltså om Hill-Billy ska vara fortsatt häktad som jag förstår det, vilket i sin tur är en start indikation på huruvida han kommer fällas eller inte.

Vad händer där inne? Behöver dom verkligen så länge på sig...
Citera
2017-12-21, 17:29
Medlem
Rätten fortsätter att överlägga.

tar det långt tid för dem vet inte om han ska bli häktad eller inte ?!
Citera
2017-12-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedetrader
Rätten har övervägt i snart 20min... och det är alltså om Hill-Billy ska vara fortsatt häktad som jag förstår det, vilket i sin tur är en start indikation på huruvida han kommer fällas eller inte.

Vad händer där inne? Behöver dom verkligen så länge på sig...
Han kommer fortsätta vara häktad. Något annat är en rättsskandal.
Citera
2017-12-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
varför ska det ta en lång tid annars då?!
Citera
2017-12-21, 17:35
Medlem
swedetraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Bara om du menar att en efterföljande friande dom vore en rättsskandal, vilket jag också tycker vore väldigt uppseendeväckande för att uttrycka det milt...

Har nu övervägts i snart en halvtimme...
Citera
2017-12-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedetrader
Bara om du menar att en efterföljande friande dom vore en rättsskandal, vilket jag också tycker vore väldigt uppseendeväckande för att uttrycka det milt...

Har nu övervägts i snart en halvtimme...
Domaren har gått in där de sitter så förhoppningsvis får vi svar strax.
Citera
2017-12-21, 17:42
Medlem
är han skyldig skall väl det överläggas snabbare?!
Citera
2017-12-21, 17:42
Medlem
Citat:
varför ska det ta en lång tid annars då?!
Lång tid tyder på oenighet i överläggningen. Jag gillar det INTE. Borde varit klart snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in