Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Tovas senaste add på fb och insta är en playerkille som numera bor i Stockholm, kanske exet blev svartsjuk över det!

Samma arbetsgivare (hudiksvalls simsällskap) så förmodligen föredetta kollegor.
Citera
2017-05-15, 17:59
Medlem
Tycker att det låter osmart att dumpa en kropp i en sjö nära sitt hem. Kan ju dumpat på vägen. Sjön är även där.
Citera
2017-05-15, 18:00
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Jag har också svårt att förstå det, att tre glesbygdskillar skulle vara skyldiga eller medskyldiga till människorov eller mord tillsammans. Det är en helt ny situation för mig. Lika lite förstår jag om en är skyldig till mord på flickvännen och de andra två skyddar honom. Det låter inte som normala volvoraggare.

Förresten, om de sågs lämna skogen på en viss plats så borde väl hundar kunna bakspåra till en eventuell kropp därifrån på några minuter?
Det var väl ungefär vad som hände i Trollhättan eller var det var för några år sedan.
Ett ex slog ihjäl en kvinna och hans puckade polare hjälpte till att gömma kroppen. Svenska puckon hela högen.
Citera
2017-05-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men varför leds denna utredning av Internationella Åklagarkammaren?

För att brottsrubriceringen är Människorov vilket det är Internationella Åklagarkammaren som sköter. Anledningen till det är att det tämligen ofta, men inte alltid, är fler än ett land inblandade i utredningar gällande människorov.
Citera
2017-05-15, 18:01
Medlem
luradevidomnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men varför leds denna utredning av Internationella Åklagarkammaren?
Det var min första tanke också. Har inte det tagits i tråden ännu?
Citera
2017-05-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Då har du en kass spårhund helt enkelt, om den inte kan ta ett spår som legat längre än några timmar.

Det går en massa skrönor i hundvärlden om att en del hundar hittat spår efter flera veckor - de allra flesta hundar hittar inga spår efter någon timme eller två. När det gäller saksök (vilket är nått helt annat), så hittar de flesta hundar som är tränade för uppgiften, saker på obestämd tid.
Citera
Bannlyst
Tovas instaprofil står som medlem i slutna gruppen..
RakBladsBarn - sjmordsbenagen

http://imgur.com/a/px9CR
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luradevidomnu
Det var min första tanke också. Har inte det tagits i tråden ännu?

Jo, flera gånger. Människorov utreds alltid av Internationella Åklagarkammaren eftersom det kanske finns risk för att man flyr utomlands.
Citera
2017-05-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Då har du en kass spårhund helt enkelt, om den inte kan ta ett spår som legat längre än några timmar.
Helt rätt!!En bra hund klarar kalla spår.
Samma vid jakt.En rådjurshund jag hade för länge sen gav väckskall på 16 timmar gamla spår.I och för sig inte optimalt vid jakt med drivande hund men visar ändå hur starkt en bra hundnäsa känner gammal vittring.
Senast redigerad av lyckolandet 2017-05-15 kl. 18:10.
Citera
2017-05-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Tovas instaprofil står som medlem i slutna gruppen..
RakBladsBarn - sjmordsbenagen

http://imgur.com/a/px9CR

Ok...då kan fallet ta en helt ny vändning kanske...

Edit: Ingen här som har Insta och kan bli medlem och kolla vad T ev. skrivit där?
Senast redigerad av Florman 2017-05-15 kl. 18:07.
Citera
2017-05-15, 18:06
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
de allra flesta hundar hittar inga spår efter någon timme eller två.

En någorlunda spårhund ska utan problem ta ett spår som är i äldre än några timmar. De jag tränat har inte haft några problem med ta 72 h gamla spår och då är det inte hundar som är tränade på samma vis som tjänstehundar när det kommer till personspår. Bara vanliga, helt dugliga hundar.

Så "de allra flesta hundar" du snackar om och som finns i din närhet är kassa, helt enkelt.
Citera
2017-05-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Helt rätt!!En bra hund klarar kalla spår.
Samma vid jakt.En rådjurshund jag hade för länge sen gav väckskall på 16 timmar gammla spår.I och för sig inte optimalt vid jakt med drivande hund men visar ändå hur starkt en bra hundnäsa känner gammal vittring.

Jagar också och min hund ger inte väckskall men tar spår över 12 timmar gamla.
Om nu inte hundar skulle klara spår efter några timmar, vad gör då hundarna på platsen? De skulle ju vara totalt onödiga eftersom hon varit fösvunnen såpass länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in