2017-05-14, 12:55
Medlem
FallOfASparrows avatar
Hej! Jag ska hålla ett tal, och det talet ska handla om ifall man är berättigad att ta livet av en kär vän i något avseende.

Jag själv är för det, men jag skulle behöva andras åsikter för att kunna bygga under mina egna argument, vill ha lite inspiration, så vad tycker ni flashbackare?
Citera
2017-05-14, 13:23
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallOfASparrow
Hej! Jag ska hålla ett tal, och det talet ska handla om ifall man är berättigad att ta livet av en kär vän i något avseende.

Jag själv är för det, men jag skulle behöva andras åsikter för att kunna bygga under mina egna argument, vill ha lite inspiration, så vad tycker ni flashbackare?

Beror naturligtvis mycket på situationen.

Om man själv tex drabbas av cancer och dödar sin vän för att ta dennes organ och överleva så är detta helt fel.

Om din kära vän ligger förlamad på sjukhuset och ber dig att avsluta hens liv så är det okej om det är mycket säkert att din kompis aldrig kommer att bli bättre. Det är dock inte rätt av din kompis att kräva av dig att du avslutar hens liv.

Tror det är olagligt i Sverige att ta någon annans liv även om den personen vill det.
Citera
2017-05-14, 13:59
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallOfASparrow

Om personen själv önskar att få dö men inte kan genomföra det själv, så är det väl rimligt att man ska få göra det. Alla lagar mot självmord och hjälp till självmord är hyckleri. De grundar sig inte på omtanke utan på att staten anser sig äga medborgarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in