2017-05-13, 20:11
Medlem
icarusogxs avatar
Har köpt en j3 och det finns ett virusprogram installerat redan som ingår i smart manager
Behöver jag då ha avg också eller räcker det med det som finns?
Citera
2017-05-13, 20:26
Medlem
4yoonlys avatar
Om jag redan satt på en kondom av märke X behöver jag då även en kondom av märke Y?

Rätt svårt att besvara faktiskt... X kan vara tunn som fasen och av dålig kvalité...
Citera
2017-05-13, 22:55
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Om jag redan satt på en kondom av märke X behöver jag då även en kondom av märke Y?

Rätt svårt att besvara faktiskt... X kan vara tunn som fasen och av dålig kvalité...

Mm precis min fråga räcker det med det som finns
Citera
2017-05-13, 23:01
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarusogx
Mm precis min fråga räcker det med det som finns

Det är just det som är frågan... och omöjligt att veta...

Men jag kan säga så här... använder du Google Play som "market" så har det redan skett enorma tester och du är rätt säker... vill du vara extra säker så kör ett "antivirus" program...

Vilket är ju enormt svårt att säga... vissa är bättre ibland och vissa är sämre på vissa saker... Det går helt enkelt inte att säga vilket som är bäst...
Citera
2017-05-14, 00:56
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Det är just det som är frågan... och omöjligt att veta...

Men jag kan säga så här... använder du Google Play som "market" så har det redan skett enorma tester och du är rätt säker... vill du vara extra säker så kör ett "antivirus" program...

Vilket är ju enormt svårt att säga... vissa är bättre ibland och vissa är sämre på vissa saker... Det går helt enkelt inte att säga vilket som är bäst...
Okej finns det nån sida man kan kolla sånt här ?
Citera
2017-05-14, 01:10
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarusogx
Okej finns det nån sida man kan kolla sånt här ?

Android är faktiskt ett rätt säkert OS, och ändrar du inte något (det finns en inställning som gör att du kan installera saker ifrån "okända källor, eller untrusted/unknown sources") så är det i princip enbart appar ifrån Google Play som gäller och dessa är testade... dvs säkra ifrån något riktigt skadligt.

Sedan finns det skit grejor som spyr ut annonser osv osv... men dessa är ju enbart att avinstallera...

Men men... sök på Malwarebytes på Google play, det tycker jag är helt ok...
Citera
2017-05-14, 12:29
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Android är faktiskt ett rätt säkert OS, och ändrar du inte något (det finns en inställning som gör att du kan installera saker ifrån "okända källor, eller untrusted/unknown sources") så är det i princip enbart appar ifrån Google Play som gäller och dessa är testade... dvs säkra ifrån något riktigt skadligt.

Sedan finns det skit grejor som spyr ut annonser osv osv... men dessa är ju enbart att avinstallera...

Men men... sök på Malwarebytes på Google play, det tycker jag är helt ok...

Tackar så mycket för bra info i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in