• 1
  • 2
2017-05-13, 16:30
Medlem
Någon som har någon info om detta? Sitter själv på lite info som jag kommer dela med mig av.

http://www.expressen.se/nyheter/byns...r-vandalismen/
Citera
2017-05-13, 16:50
Medlem
knullklassons avatar
"Byns skräck för nazister efter vandalismen"
Sitter folket hemma i stugorna och skakar av rädsla nu?
Citera
2017-05-13, 17:05
Medlem
Tr4mss avatar
Lång artikel, ingressen lyder;

"JUNSELE. Det kom ett tips, eller mer ett nödrop.
Personen kände inte längre igen det samhälle i inre Norrland där denne vuxit upp.
"Saker har eskalerat".
Det handlade om omkullvälta bilar, däck som skurits sönder, fönsterrutor med skotthål - och dekaler med nazistiska budskap i busskuren och på bybornas brevlådor.
Vad händer i lilla Junsele i Västernorrland?
Är det SS-historien som går igen?
Vi bestämde oss för att åka dit."

Resten handlar om sönderskurna cykeldäck, asylkramare, och en irakier som efter en timme märker att däcken han köpt inte passar..
Citera
2017-05-13, 17:18
Medlem
StigAllans avatar
Det finns ett gammalt ordspråk.
Det lyder inte "Det är alltid ens fel att två träter".
Jobbiga blattar och negrer har vi väl alla snart träffat på och det är väl alldeles utmärkt att sådana får svar på tal!
Citera
2017-05-13, 18:03
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det finns ett gammalt ordspråk.
Det lyder inte "Det är alltid ens fel att två träter".
Jobbiga blattar och negrer har vi väl alla snart träffat på och det är väl alldeles utmärkt att sådana får svar på tal!
Säg mig varför individer som inte har gjort något förtjänar att bli utsatta?

Vet att finns en nazistfamilj i Junsele som bråkar med i stort sätt alla. De skar sönder däcken på en bil tillhörande en kille jag är bekant med för några månader sedan. Kör runt i sina epa hela dagarna. Säkert dem som ligger bakom!
Citera
2017-05-13, 18:12
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Säg mig varför individer som inte har gjort något förtjänar att bli utsatta?

Vet att finns en nazistfamilj i Junsele som bråkar med i stort sätt alla. De skar sönder däcken på en bil tillhörande en kille jag är bekant med för några månader sedan. Kör runt i sina epa hela dagarna. Säkert dem som ligger bakom!
Genom att komma hit på falska grunder så har invandrarna gjort något!
Eller hur?
Men du är kanske någon som tycker att andra regler ska gälla folk från främmande länder än hur svenskarna lagförs?
Så hänger du ut några som du inte har bevis på att dem är skyldiga, bara dina förutfattade tankegångar.

Kaxande blattar och negrer finns det alldeles för många av här i Sverige!
Citera
2017-05-13, 18:33
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Genom att komma hit på falska grunder så har invandrarna gjort något!
Eller hur?
Men du är kanske någon som tycker att andra regler ska gälla folk från främmande länder än hur svenskarna lagförs?
Så hänger du ut några som du inte har bevis på att dem är skyldiga, bara dina förutfattade tankegångar.

Kaxande blattar och negrer finns det alldeles för många av här i Sverige!
Vadå invandrarna? Du vet inte vilka grunder utlänningar i Junsele har, såvida du inte känner dem alla men det tvivlar jag på. Att folk kommer hit på lösa grunder och ändå får stanna är fel men då bör du istället rikta din ilska och frustration mot politikerna som har utformat systemet och tillåter detta. Regler ska gälla men nu handlade det om din förkastliga åsikt att även folk som har grunder och sköter sig förtjänar att bli utsatta för hemskheter. Du verkar inte vara ett dugg bättre än random kaosblatte som du föraktar så mycket. Samtidigt skriker du dig hes och förargar dig över deras mentalitet och värderingar! Du bör rannsaka din egen attityd och sätt att vara på först innan du klagar på andra.

"Det handlade om omkullvälta bilar,däck som skurits sönder, fönsterrutor med skotthål - och dekaler med nazistiska budskap i busskuren och på bybornas brevlådor."

Detta låter exakt som dem, på pricken! Junsele är dessutom en mycket liten by. Men du är välkommen att dela med dig av dina teorier om du har några. Eller vi ska ge fan i att spekulera nu när det inte är invandrare som ligger bakom? Omvänt så går det jävlare i det fort och då spelar det ingen som helst roll hur löstryckt eller ogrundat det än är!
Citera
2017-05-13, 18:44
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Vadå invandrarna?
Vad invandrarna i Junsele har här att göra vet jag som du skriver inte.
Men slentrianmässigt när man vet att under 10% har verkliga asylskäl så drar jag samtliga över samma kam.
Visst är jag både förbannad och irriterad över hur politikerna sköter vår invandringspolitik!

Här är det tyvärr för dig ingen som skriker sig hes!
Ännu, men det kanske kommer!

Du har ännu inte presenterat något bevis för att det är den av dig utpekade familjen som skött om lite förmodad payback till blattarna och negrerna i byn.
Antar att polisen skulle ha tagit tag i saken om bevis funnits i den riktning du förordar.
Men detta har inte skett vad du presenterar.
Citera
2017-05-13, 19:41
Medlem
BoISarens avatar
Den här tråden ligger i ABoK. Här diskuteras de ev brotten, inte invandring. Varningar ligger på lut

//Mod
Citera
2017-05-13, 20:08
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:

Du har ännu inte presenterat något bevis för att det är den av dig utpekade familjen som skött om lite förmodad payback till blattarna och negrerna i byn.
Antar att polisen skulle ha tagit tag i saken om bevis funnits i den riktning du förordar.
Men detta har inte skett vad du presenterar.

Så nu krävs det alltså bevis för att spekulera eventuella motiv och gärningsmän? Isåfallär det bara för moderatorerna att slänga i stort sett alla trådar i aktuella brott och kriminalfall. Varför inte stänga ner hela Flashback när vi ändå är igång? Nej, det är inte du som dikterar villkoren och bestämmer hur vi ska diskutera här!

Min teori är, (som du vill få det till) inte helt tagen ur luften. Det är både möjligt och troligt att de är inblandade. Till skillnad från dig så har känner jag folk i Junsele samt vet en hel del om vad som händer och sker där.

Tillvägagångssättet stämmer på flera punkter, nazistkopplingarna lika så. Junsele är som sagt en mycket liten by och att då koppla det till nazistfamiljen och att det KAN vara dem som ligger bakom är helt naturligt.

Vi har inte mycket att gå på i nuläget förutom vad polisen gått ut med. Man får börja i någon ände och förstår verkligen inte vad som är ditt problem!

Hoppas att någon annan med insyn kan komma och slänga lite ljus över detta.
Citera
2017-05-13, 20:47
Medlem
StigAllans avatar
Vi får hoppas på att polisen även börjar intressera sig för vad invandrarna sysslat med som triggar hämndaktioner.
Men det är ju inte lika intressant som att skriva om nazister!

Är rätt roligt detta att blattar och negrer hamnar i i utkanten av Sverige och får smaka på svenska släkten med kusiner och allt!
Mera sådant behövs och skippa det automatiska nazistsnacket!
Citera
2017-05-13, 21:27
Medlem
Noobermans avatar
Expressen lanserade ett nytt begrepp idag: "nattnazister"

Var faktiskt i Junsele idag - såg 3 par invandrare på olika ställen och de verkade inte på något sätt vara rädda. Noterade samtidigt att det inte fanns någon ica-rom idag.

Svenskarna, mestadels män under medelålder, var samlade på uteserveringen på Cornerhouse och visade stor miljömedvetenhet då de alla verkar cykla...

Det mest suspekta i byn, idag, var en orange pickup med texten "BAD MOTHER FUCKER".

Man kan vilja se det som onda nazister, som journalisten, som till och med lyckades koppla det hela till en, sedan länge död, frivillig i SS under andra världskriget, - men jag tror det handlar om vanliga unga män, frustrerade över utvecklingen...

Några nattnazister har jag inte sett skymten av men däremot har en stor mängd, ovanligt stora, aggressiva, mygg, skapat problem i området...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in