• 1
  • 2
2006-01-04, 01:28
Medlem
occasuss avatar
Jag håller med till viss del, men du överdriver. Jag är jävligt glad över att slippa vara rädd för att gå runt på stan men förstår absolut fight club-liknande tillställningar. Dessutom tror jag att det finns en ganska naturlig förklaring till att kvinnor klagar på våldet i större utsträckning än män, helt enkelt att kvinnor rent biologiskt har mindre aggressivitet inom sig.
Citera
2006-01-04, 02:01
Medlem
uniteders avatar
Mycket uppfriskande med ett inlägg som på ett bra sätt ifrågasätter en ordning vi ofta ser som självklar!

Jag håller delvis med om det du skriver, men jag tror inte att våldet i sig är målet, det är snarare ett medel för att uppnå den makt som alla människor eftersträvar då människan i grunden är självisk.
Att vi behöver en viss dos våld är för att det är det yttersta beviset på att vi har makt över någon.
Eftersom de flesta i Sverige idag anser att den makt de får av att i praktiken utöva våld mot någon är mindre än den makt någon annan (läs staten) kommer att få över en själv till följd av våldshandlingen så hittar man substitut, t.ex. dataspel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in