Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 02:21
  #889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Mats Knutsson frågar JÅ om han är klimatförnekare samtidigt som JÅ är inblandad i en diskussion som INTE främst rörde klimatet (den rörde invandring). Jimmie fick byta spår pga Knutssons fråga. Det var fult gjort av Knutsson.

Kvartoft låter inte EBT fortsätta diskussionen hon tog upp gällande slappheten när det gäller att utvisa kriminella sexförbrytare, EBT är på hugget och verkligen vill säga något, men Kvartoft släpper in AKB istället. Fult av Kvartoft.

En styrd debatt som bara spär på föraktet för journalister och etablissemang.

Som jag skrev i början av den här tråden skulle jag vilja ha ett mer franskt eller amerikanskt format, iallafall ibland, då alla talare klockas (så alla får samma tid), och man får samma frågor.

Sen bör SD undvika all ambivalens på frågan om klimatets förändring. Är fan ingen röstmagnet att hålla på att förneka klimatförändringar. Han svarade väl bra på det, även om han kanske kunde varit än mer emfatisk, typ "självklart inte, va fan står du och säger Mats?!"

Nu har jag inte följt efterdebatten så noga, men annars är jag också skeptisk till det här med sänkt ålder för brottsmyndighet. Jag är själv för en rätt hård linje, och vill def få bort den idiotiska automatiska straffrabatten, men vill SD vinna väljare tror jag inte man får köra för hårt på hårdhetslinjen, så att säga.
Citera
2017-05-18, 06:57
  #890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Som jag skrev i början av den här tråden skulle jag vilja ha ett mer franskt eller amerikanskt format, iallafall ibland, då alla talare klockas (så alla får samma tid), och man får samma frågor.

Sen bör SD undvika all ambivalens på frågan om klimatets förändring. Är fan ingen röstmagnet att hålla på att förneka klimatförändringar. Han svarade väl bra på det, även om han kanske kunde varit än mer emfatisk, typ "självklart inte, va fan står du och säger Mats?!"

Nu har jag inte följt efterdebatten så noga, men annars är jag också skeptisk till det här med sänkt ålder för brottsmyndighet. Jag är själv för en rätt hård linje, och vill def få bort den idiotiska automatiska straffrabatten, men vill SD vinna väljare tror jag inte man får köra för hårt på hårdhetslinjen, så att säga.
Nästa gång JÅ får frågan om han är klimatförnekare borde han kontra med att MP är de största miljöbovarna eftersom de vill locka hit folk och öppna gränserna. Sverige är medskyldig till att växthuseffekten går snabbare än beräknat då de ekologiska fotavtrycken är som störst per capita här uppe i norr. Att de som kommer hit flyger till sina hemländer väldigt ofta snabbar också på växthuseffekten. Borde räcka om Sverige hade 5-6 miljoner invånare med tanke på miljön.
__________________
Senast redigerad av karanan 2017-05-18 kl. 07:30.
Citera
2017-05-18, 13:52
  #891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
"Rikspolischefen är rikspolischef".
Jag skulle så gärna vilja se Steffe ta ett IQ-test.
IQ=97, enligt vad som tidigare har nämnts på forumet.
__________________
Senast redigerad av Realism2000 2017-05-18 kl. 14:02.
Citera
2017-05-18, 14:29
  #892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Och vem skulle det vara? Jag tycker han är enastående, inte en kandidat i sikte.
JÅ är väl bäst sammantaget. Han är orsaken till de höga opinionssiffrorna.

Men Mattias Karlsson är jäääävligt bra också, han hade lätt torpederat hela debatten med att nämna det slukhål invandringen innebär ekonomiskt, samt haveriet med REVA och de liberala villkoren för utvisningar ur riket.

Killen är helt skoningslös, helskön, kommer aldrig att glömma när han i en aktuellt-debatt konfronterade mesen i C med att de "hade släppt in tiotusentals potentiella terrorister och aexförbrytare i landet", så jäkla befriande. Några sådana oneliners hade varit mumma i partiledardebatten.

Men jag tror samtidigt att SD:s mjuka framtoning i debatten var planerad och väl avvägd, de vill locka väljare genom att framstå som seriösa och sansade. Jag tror faktiskt att JÅ vann en hel del röster med den strategin.
Citera
2017-05-18, 15:32
  #893
Medlem
8711s avatar
Jimmie Åkesson: "Att Stefan Löfven slarvar med siffror är inget nytt"

https://www.youtube.com/watch?v=SNEKXI4uV5Y
Citera
2017-05-18, 18:48
  #894
Medlem
Overminds avatar
Står inte ut med Annies och Ebba Busch Thors och AKBs röster. Fy helvete. Sitter med headset och det är något med deras röster.... Bara jag?

Min röst står mellan S och SD. De partierna har 1 år på sig att övertyga mig att just de förtjänar min röst. Alliansen kan ingen lita på och rösta på.... Sjukt oseriösa.
Citera
2017-05-18, 19:53
  #895
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
IQ=97, enligt vad som tidigare har nämnts på forumet.


Frågan är väl snarare om Löfven är mentalt tillräknelig.
Han verkar lida av grav narcissistisk personlighetsstörning.

Global deal. Hahaha!!
Citera
2017-05-19, 20:32
  #896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Står inte ut med Annies och Ebba Busch Thors och AKBs röster. Fy helvete. Sitter med headset och det är något med deras röster.... Bara jag?

Min röst står mellan S och SD. De partierna har 1 år på sig att övertyga mig att just de förtjänar min röst. Alliansen kan ingen lita på och rösta på.... Sjukt oseriösa.
Håller med om Annie. Hon har en så uppfostrande ton och är så mästrande, och nedlåtande så man blir illamående. Dessutom stirrar hon med en helgalen blick....
Citera
2017-05-20, 14:19
  #897
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Håller med om Annie. Hon har en så uppfostrande ton och är så mästrande, och nedlåtande så man blir illamående. Dessutom stirrar hon med en helgalen blick....


mmm! Hon ser verkligen psycho ut! Stirrande tom zombie blick. Förstår inte hur hon kan växa och bli större. Antar MP väljare flyr över till henne från det sjunkande MP skeppet? Men känns som MP är hardcore anti alliansen??

Tyckte Jimmie gjorde bra ifrån sig och Jonas Sjöstedt är den som brinner mest av de andra partiledarna. Det skall han ha stor respekt för. Väldigt stor respekt. Synd han inte var Sosse.
Citera
2017-05-20, 17:17
  #898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
mmm! Hon ser verkligen psycho ut! Stirrande tom zombie blick. Förstår inte hur hon kan växa och bli större. Antar MP väljare flyr över till henne från det sjunkande MP skeppet? Men känns som MP är hardcore anti alliansen??

Tyckte Jimmie gjorde bra ifrån sig och Jonas Sjöstedt är den som brinner mest av de andra partiledarna. Det skall han ha stor respekt för. Väldigt stor respekt. Synd han inte var Sosse.

Varför ska man ha väldigt stor respekt för en kommunist som brinner?
Citera
2017-05-20, 17:19
  #899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Varför ska man ha väldigt stor respekt för en kommunist som brinner?

Respekt kan man ha för att han faktiskt står för sina åsikter istället för att hoppa fram och tillbaka.

Inte en chans att jag skulle rösta på honom däremot....
Citera
2017-05-20, 17:29
  #900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Respekt kan man ha för att han faktiskt står för sina åsikter istället för att hoppa fram och tillbaka.

Inte en chans att jag skulle rösta på honom däremot....

Den respekten står sig rätt slätt när han står o blåljuger om annat och kastar skit på SD's förflutna när V har ett värre bagage.

Har du förresten stor respekt för invandringsvurmande batikhäxor för att dom står för sina åsikter istället för hoppa fram och tillbaka?
__________________
Senast redigerad av Djimmie 2017-05-20 kl. 17:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback