2017-05-12, 15:55
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Den avgörande stölden skedde i Kupolen Borlänge

Citat:
Den unga kvinnan ska ha stulit kläder för tusentals kronor, genom att använda en foliepreparerad väska.
Nu åtalas hon, misstänkt för stöld och tre fall av snatterier på Kupolen.

Citat:
Enligt åtalet ska kvinnan, den 1 maj i år och tillsammans med två andra okända personer, tagit kläder till ett värde om 1 571 kronor från H&M på Kupolen i Borlänge.

Plus i tre ytterligare butiker.

Citat:
Samma tillvägagångssätt ska ha använts på flera ställen i länet den senaste tiden, bland annat i Falun samt i Mora, där polisen gick ut med en efterlysning efter en specialpreparerad påse.

http://www.dt.se/blaljus/ung-kvinna-...eparerad-vaska

Den preparerade väskan, full fart framåt likgiltig för att åka fast, flera personer varav två "okända", flera platser. På de andra platserna flera män, varav en minderårig. Mina fördomar säger ziganister.

Antiziganism är en humanism.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-05-12 kl. 16:00.
Citera
2017-05-12, 16:31
Medlem
Herregud, detta tillvägagångssätt berättade min far om till mig när han jobbade inom polisen. Det var ju minst 16 år sedan. Har inget hänt sen dess? Obegripligt..,
Citera
2017-05-12, 17:23
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ziggeradarn ger fullt utslag.
Citera
2017-05-12, 18:13
Medlem
GLYKOZs avatar
Det användes foliepreparede väskor, redan på tidigt 80-tal! Oftast av nordafrikanska tjuvar, som härjade i hötorgscity!
Citera
2017-05-12, 20:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLYKOZ
Det användes foliepreparede väskor, redan på tidigt 80-tal! Oftast av nordafrikanska tjuvar, som härjade i hötorgscity!

Säkert, men inte i familjegrupperingar inklusive minderåriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in