2017-05-12, 01:56
Medlem
Babajis avatar
När jag får ett mess via t ex messenger så ser jag första meningen direkt på min skärm och kan bilda mig en uppfattning om vad det handlar om. Är det mindre intressant att svara på för mig eller jag känner att jag inte har tid så öppnar jag det inte (för att det inte ska synas att jag läst det) och svarar senare när tid/ork finnes.
Citera
2017-05-12, 01:56
Medlem
Ensamfarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Ett perfekt sätt för två envisa människor att få relationen att självdö på två dygn

Men det är ju sant, kvinnor har kollat på för mycket hollywood och väntar på någon vit riddare och sa spela något spel.

Sedan gnäller de ut när de träffat fel kille, och då är alla killar skit och de blir feminister, winning
Citera
2017-05-12, 02:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Alltså jag fattar verkligen inte. Ibland skickar man ett meddelande som inte ens blir LÄST på 24h+. Jag har full förståelse för att folk inte har tid att svara på meddelanden hela tiden. Men i dagens samhälle där folk har telefonen i handen konstant och som jag dessutom sett varit online flera gånger tycker jag det är så jävla märkligt att man inte ens vill läsa vad man fått?

När jag får ett meddelande brukar iaf jag läsa och svara inom ett par timmar. Kanske läser och svarar vid ett senare tillfälle. Aldrig att jag skulle lämna ett meddelande oläst i 24h, ännu mindre 48h. Den där ikonen att man har något oläst är ju irriterande bara den.

Jag ska inte säga att detta är könsspecifikt, det är det inte. Men det verkar vanligare hos tjejer vad jag har märkt, både bland vänner och såna man är mer intresserad av.

Jag kan förstå på ett sätt, kanske är det så att man inte vill läsa för att det känns respektlöst att ha läst + inte svarat. Således väntar de tills de kan/vill göra båda. Men jag tycker det känns mest respektlöst att inte ens läsa, på en ganska lång tid dessutom. Jag kan acceptera att min mormor inte läser mitt meddelande på ett tag då hon endast har en gammal dator utan fiberuppkoppling - men vanliga ungdomar?

Notera att jag inte är en kärlekskrank gosse som fått nobben av en tös, utan jag menar detta rent generellt oavsett relation.

Har ni varit med om samma sak? Ni kanske rentav gör samma sak själva? Varför?

Det handlar om att låtsas ha ett liv inför andra... genom att inte ens öppna meddelanden på några dagar försöker man visa för andra att man inte är en 24-7-uppkopplad no-life.

Verkligheten är dock en annan och de är givetvis uppkopplad 24-7... Det var likadant för 10-15 år sen när folk hade "away/not available" på msn trots att de satt där vid datorn ändå
Citera
2017-05-12, 17:02
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Ett perfekt sätt för två envisa människor att få relationen att självdö på två dygn

Må så vara. Men varför ska någon acceptera att den andra parten tar +6, 12, 24 timmar på sig att svara? En sån fitta kan man gott leva utan. Good riddance, biiiitch
Citera
2017-05-12, 17:08
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det handlar om att låtsas ha ett liv inför andra... genom att inte ens öppna meddelanden på några dagar försöker man visa för andra att man inte är en 24-7-uppkopplad no-life.

Verkligheten är dock en annan och de är givetvis uppkopplad 24-7... Det var likadant för 10-15 år sen när folk hade "away/not available" på msn trots att de satt där vid datorn ändå

Så är det. Beteendet är dock helt jävla efterblivet om man tänker efter.

Liksom alla vet att du inte är nån jävla jetsetter som reser jorden runt 3ggr per år, käkar ute varje kväll, hänger med de allra coolaste på de hetaste klubbarna.
Alla vet att du är en basic bitch. Ändå ska vi bara låtsas om när du leker hot shit, när du leker att du är någon.

Om en person, tjej som kille, låter mig vänta fucking +12 timmar för ett simpelt jävla svar och jag VET att de sett mitt meddelande - då utgår jag från att du anser dig vara mer värd än mig. Tack å hej, åsna.
Citera
2017-05-12, 17:49
Medlem
Håller med!

De är cpskadade
Citera
2018-12-05, 18:56
Avslutad
Jag har en vän/kk på FB som beter sig precis på detta sätt. Så fort vi inte träffas så dröjer det ibland en hel dag utan att personen ens läser mina meddelanden. Visst ibland är det bara skitsnack men sånt är också skoj ibland.

Jag vet att personen har varit online men väljer att inte svara/läsa mina mess. Jag hade
faktiskt tyckt det var mer ok om personen faktiskt BARA läst meddelandena men inte svarat än att inte bry sig alls. Jag ser att han är aktiv på andra meddelanden i flödet. Men jag tror också han har börjat dölja inlägg för mig så att jag inte kan svara.

Tror precis det är som någon i tråden sa att det är ett mind game. Sist sa min kk att han älskade mig, sista kvällen vi sågs. Nu kommer vi inte ses förrän efter jul vilket är jättejobbigt och så spelar han svårfångad när jag inte är där. Dock är allt som vanligt när vi ses.
Citera
2018-12-05, 19:07
Medlem
Svarar aldrig på SMS. Kollar mobilen en ggn om dagen. Har någon ringt och jag misstänker att det är viktigt ringer jag upp. Vi klarade oss på den tiden det bara fanns fasta telefoner och telegram. Varför skulle vi inte göra det nu?
Citera
2018-12-05, 19:28
Medlem
Det låter som ett väldigt sunt beteende. Vill man någon något viktigt så ringer man. Skickar man ett meddelande av något slag så betyder det att man inte behöver ha ett svar den närmaste tiden.

Personligen så svarar jag på det mesta inom någon minut. Oavsett om det gäller mail, sms, messenger, hangout, pushbullet, telegram eller vilket meddelandesystem som nu används. Jag jobbar som utvecklare och sitter ju vid datorn en majoritet av min vakna tid och alla meddelanden kommer direkt på skärmen. Jag tycker det är skönt att bli av med "pucken" direkt och lämna tillbaka den.
Citera
2018-12-05, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Det låter som ett väldigt sunt beteende. Vill man någon något viktigt så ringer man. Skickar man ett meddelande av något slag så betyder det att man inte behöver ha ett svar den närmaste tiden.

Personligen så svarar jag på det mesta inom någon minut. Oavsett om det gäller mail, sms, messenger, hangout, pushbullet, telegram eller vilket meddelandesystem som nu används. Jag jobbar som utvecklare och sitter ju vid datorn en majoritet av min vakna tid och alla meddelanden kommer direkt på skärmen. Jag tycker det är skönt att bli av med "pucken" direkt och lämna tillbaka den.

Jag känner precis likadant, vet att min kk också sitter vid datorn men inte svarar eller läser meddelanden förrän långt senare, så kallade mind games.
Idag ringde jag och vill prata lite men då avvisade han mig efter 5 minuter för han skulle ut och handla sent.

Häromkvällen blev jag också avvisad för då väntade han på andra samtal.
Min kk verkar inte längre glad när jag ringer men beter sig normalt när man är ihop.
Dock berättar han gärna om sina andra kompisar och bravader ibland.
Är det här typiskt för narcissistiska människor som bara bryr sig om sig själva ?
Ibland kan han vara jättetrevlig och prata i en timma men nästa dag så har han inte tid trots att jag vet att han inte gör något vettigt.

Han kan verkligen få en att känna att man inte duger och det är nog ett litet spel han håller på med för att känna sig viktig. Ibland kan han också vräka ur sig, det bryr jag mig inte ett skit om medan han förväntar sig att man ska lyssna på allt han säger.

Kanske är det så att han försöker avvisa mig så där lagom mycket för att intresset ska finnas kvar.
Citera
2026-08-22, 16:39
Medlem
Har blivit utsatt för detta, och förstår egentligen inte riktigt varför folk gör detta. (Eller, egentligen så förstår jag väl att det finns anledningar ibland och vad anledningen är väl situationellt , och i slutet av dan så är det ju så att personen helt enkelt bara intresserad för hade dom velat svara hade dom ju gjort det.)

Men, ibland har detta hänt mig trots att man har haft en genuin konversation med någon. Dvs en konversation som inte bara består av korta, “tråkiga”, meddelanden, för sånna gånger är väl ett exempel där jag kan förstå att en person kanske skiter i att läsa och svara liksom så.

Skrev långa utförliga meddelanden med en man, där han själv skriver långt, ställer frågor till mig och verkar vara intresserad, sen bara slutade han svara helt tvärt. Har inte ens öppnat mitt meddelande. Man ba: okej? Skit i det då. Sånna situationer förstår jag inte alls faktiskt. Jag är en ung attraktiv smal kvinna som erbjuder dig, en man, gratis sex (i diverse olika former, inkl inslag av bdsm) och du bestämmer dig för att ghosta mig? Whatever, liksom. (Och den gången kan han inte ens ha “tjuvläst” delar av meddelandet och därmed varit ointresserad pga mitt meddelande var ointressant, för det skedde på en sida där man inte kan se meddelandet förrän man öppnar.)
Citera
2026-08-22, 17:23
Medlem
Brallkillens avatar
Fattar inte heller detta. inte ens många gånger när man ställer viktiga frågor eller behöver prata om något man tycker är viktigt svarar de, ändå ser man att de är ute på sociala medier och gör saker. Det handlar nog därför inte alltid om att de inte har tid, har de satt i system att vara långsamma med att svara eller inte svara alls så kan man nog utgå från att de ogillar en som person och egentligen inte vill ha med en att göra. Men då hade man ju uppskattat om de kunde vara så pass ärliga så de kunde säga/ skriva det så man kunde avsluta kontakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in