Citat:
Ursprungligen postat av
e7andy
Det låter som ett väldigt sunt beteende. Vill man någon något viktigt så ringer man. Skickar man ett meddelande av något slag så betyder det att man inte behöver ha ett svar den närmaste tiden.
Personligen så svarar jag på det mesta inom någon minut. Oavsett om det gäller mail, sms, messenger, hangout, pushbullet, telegram eller vilket meddelandesystem som nu används. Jag jobbar som utvecklare och sitter ju vid datorn en majoritet av min vakna tid och alla meddelanden kommer direkt på skärmen. Jag tycker det är skönt att bli av med "pucken" direkt och lämna tillbaka den.
Jag känner precis likadant, vet att min kk också sitter vid datorn men inte svarar eller läser meddelanden förrän långt senare, så kallade mind games.
Idag ringde jag och vill prata lite men då avvisade han mig efter 5 minuter för han skulle ut och handla sent.
Häromkvällen blev jag också avvisad för då väntade han på andra samtal.
Min kk verkar inte längre glad när jag ringer men beter sig normalt när man är ihop.
Dock berättar han gärna om sina andra kompisar och bravader ibland.
Är det här typiskt för narcissistiska människor som bara bryr sig om sig själva ?
Ibland kan han vara jättetrevlig och prata i en timma men nästa dag så har han inte tid trots att jag vet att han inte gör något vettigt.
Han kan verkligen få en att känna att man inte duger och det är nog ett litet spel han håller på med för att känna sig viktig. Ibland kan han också vräka ur sig, det bryr jag mig inte ett skit om medan han förväntar sig att man ska lyssna på allt han säger.
Kanske är det så att han försöker avvisa mig så där lagom mycket för att intresset ska finnas kvar.