2017-05-14, 09:55
Bannlyst
Inte efter HUNG FAT TRADING exposerad
Citera
2017-05-15, 15:41
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Det är en definitionsfråga om vad som räknas med mätt också.
Vi äter oss ju äckelmätta i sverige, medan japanerna oftar siktar på en lite lättare matkoma.
"80% full" har jag hört många gånger.
Jag gillar det
Citera
2017-05-15, 15:42
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Och all text om "en riktig man äter allt"
Väx upp - ni är inte män..
Citera
2017-05-15, 16:59
Medlem
vikingrods avatar
Föredrar min fisk grillad eller stekt. Gädda, gös, abborre och annat.
Smakat sushi en gång men inget för mig.
Citera
2017-05-15, 17:17
Tycker inte det är supergott, men äter det ibland. Jag är man, 37 år, ca 100 kg.

Jag äter mycket, men 6-8 bitar är ett lagom mellanmål. Men på den asiatiska restaurangen jag brukar gå till, så har de all mat i buffé vissa tider. Då äter jag mig mätt på friterade räkor, ris, sötsur sås, lite grönsaker o sån där stark grej (inte wasabin) som står vid borden. Men sushin ingår också i buffén, o om jag orkar kan jag ta 2-4 bitar till efterrätt.
Citera
2017-05-15, 18:52
Medlem
Jag skall äta upp det som lever på land innan jag ger mig på det som levt i vattnet.
Citera
2017-05-15, 19:03
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Det är en definitionsfråga om vad som räknas med mätt också.
Vi äter oss ju äckelmätta i sverige, medan japanerna oftar siktar på en lite lättare matkoma.
"80% full" har jag hört många gånger.
Jag gillar det
Detta försöker jag förmedla så gott det går, många verkar tro att det är normalt att äta tills man når paltkoma vid varje måltid - sedan blir de förvånade när vikten stadigt ökar.

Jag kan äta sushi men håller det inte i toppen av favoritkäk, precis som en del andra nämnt så kan jag inte äta mig supermätt på sushi då jag tröttnar på det efter ett par bitar.

Det är trevligt käk när det är gjort bra och fungerar bra om man bara vill äta lite.

//Tripportreat
Citera
2017-05-15, 19:03
Medlem
Jag har nog aldrig blivit mätt på de så för närvarande har jag slutat köpa hem det. Inte ens gott.
Citera
2017-05-15, 19:06
Medlem
Sushi är lyxmat, så gnäll inte på priset. Alla sushirestauranger jag varit på har haft 20-bitarspotioner på standradmenyn så du har förmodligen varit inne på något luffarställe. I annat fall är det inte så svårt att kombinera. Jag väger 90 och tycker 20 bitar är lagom
Citera
2017-05-15, 19:25
Medlem
prolapse89s avatar
Sushi går naturligtvis bort för en fullvuxen man och det finns flera anledningar till det. För det första är sushi kanske det mest bögiga och minst manliga man kan äta, bär du cykelhjälm och jobbar på dagis också? Sushi, jävla trams! Som om inte det vore nog smakar det dessutom skit! Jag tycker att du borde välja något mer lämpligt som man kan bli mätt på, sushi är för kärringar, pederaster och dylikt degenererat avskräde!
Citera
2017-05-16, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Sushi går naturligtvis bort för en fullvuxen man och det finns flera anledningar till det. För det första är sushi kanske det mest bögiga och minst manliga man kan äta, bär du cykelhjälm och jobbar på dagis också? Sushi, jävla trams! Som om inte det vore nog smakar det dessutom skit! Jag tycker att du borde välja något mer lämpligt som man kan bli mätt på, sushi är för kärringar, pederaster och dylikt degenererat avskräde!

Vad äter du själv?
Citera
2017-05-16, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Härligt.

Jag har ingen aning om du är seriös eller inte men det kan göra det samma. Min sambo äter inte animalier men älskar sushi ändå. Det som vi i Sverige lite slarvigt kallar sushi är ju egentligen mest sashimi och annat.

Du vet kanske inte att Sushi är namnet på det japanska riset, fisken är topping.
Sashimi är rå fisk utan ris (ibland med en risbädd).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in