2017-05-11, 14:54
Medlem
JokkMokks avatar
8-12 beroende på hur hungrig man är. Nu tränar jag inte heller och är både kort och spinkig men 10 bitar låter som en lagom lunch.
Citera
2017-05-11, 15:41
Medlem
RagingHippies avatar
Tror de flesta restauranger anpassar sina måltider för 70-kg's killar.
Citera
2017-05-11, 16:22
Medlem
Turbomachines avatar
Skulle aldrig kunna tänka mig att trycka i mig rå fisk, ogillar fisk för övrigt också.
Citera
2017-05-11, 16:37
Medlem
Zerkons avatar
Brukar ganska ofta äta sushi och då tar jag alltid 14 bitar, men mätt skulle jag väl inte kunna säga att man blir på det. Skulle säkert få i mig 14 stycken till utan problem.
Citera
2017-05-11, 18:14
Medlem
Sqrbankens avatar
Vill kunna uppskatta sushi men det går bara inte. En krispig fiskpinne gör mig 15 gånger gladare.
Citera
2017-05-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Ni som är män i vuxen ålder, 25-60 år, kan ni äta sushi ute?

Jag var igår och åt en 10-bitars tallrik, den största restaurangen hade, och maten var slut på max 3-4 minuter. Jag är en vuxen man, och trots att jag betalade 90 kr blev jag inte mätt. När jag äter sushi är det alltid på buffé, och då kan jag lätt äta minst 30 bitar.

Är det värt priset i relation till den otroligt lilla mängd man får? En 8-bitars tallrik kostar runt 70-80 kr och en 10-bitars kostar ca 90 kr. Detta är alltså lika mkt som en buffé, där man får äta så mkt man vill.

Kan ni män i vuxen ålder äta er mätta? Jag förstår att en ung kvinna ca 50 kg eller Agda 85 år kan stå sig en hel dag efter 8 bitar sushi, men jag kan inte det.

Varför får man så otroligt lite mat? Blir ni mätta?

Därför rullar man själv egna. Blir bättre och godare. Till slut tröttnar man dock på denna maträtt.

Sitter just nu och käkar egenrullande sushibollar.
Citera
2017-05-12, 01:33
Medlem
videofotografens avatar
Någon som vet vad svenska sushirestauranger använder för fisk? Har hört talas om att havslax, tonfisk och svärdfisk är vanlig men att många använder makrill, torsk eller andra plattfiskar och sillfiskar.
Citera
2017-05-12, 10:54
Medlem
Det är väl inget nytt att man får lite mat i restaurang. Jag älskar sushi men går inte och äter det om jag är hungrig på riktigt. Jag blev uppfostrad att tänka ekonomiskt och det är klart det hugger till lite. Men man måste ju leva och det känns betydligt godare och fräschare än att gå på en sliskig kebaberia.
Citera
2017-05-12, 11:01
Medlem
Zog Ruless avatar
Kan självklart äta sushi, väldigt gott, men som många andra här så blir jag inte direkt mätt av det. Om jag nu inte trycker i mig över 20 bitar och då blir det istället för mycket av sushin.
Citera
2017-05-12, 12:55
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videofotografen
Någon som vet vad svenska sushirestauranger använder för fisk? Har hört talas om att havslax, tonfisk och svärdfisk är vanlig men att många använder makrill, torsk eller andra plattfiskar och sillfiskar.

Beror på restaurangen, stor skillnad på billig sushi o dyr där.

Billig sushi: Odlad norsk lax, tonfisk, tilapia, ål, räka, svärdfisk

Dyr sushi: Odlad norsk lax eller salmalax, tonfisk, fjällröding,hälleflundra, seabream, abborre, makrill eller sill efter säsong, dorada, tilapia, torsk/skrei osv. osv. fantasin o säsongen sätter gränserna mer än för billig sushi där man ofta köper in färdigfruset.

Ska man bli mätt per krona köper man inte sushi, det är ingen mat man svullar i sig. Har man det fokuset är man på fel restaurang.
Citera
2017-05-12, 13:02
Medlem
Tinoss avatar
Jadå, dock blir jag inte mätt.

Brukar köra på räkchips, miso-soppa samt 12+ bitar.

Då sitter det bra!
Citera
2017-05-13, 22:50
Medlem
Buffé funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in