• 1
  • 2
2017-05-11, 10:34
Medlem
johnthedickholmess avatar
Det finns ju en tråd om organiserad gangstalking, där diskuterar man om fenomenet förekommer ö.h.t. Med allt vad det innebär, mikrovågsterrorisering, sci-fi vapen och annat. I denna tråden skulle jag vilja diskutera övervakning generellt, behöver inte vara det folk kallar gangstalking utan vanlig övervakning men som gör av frivilliga, dvs olika organisationer. Syftet kan vara att hjälpa polisen men också hålla koll på folk i samhället de inte gillar.

Hoppas ni är med på skillnaden? Vilka tror ni bedriver sådan verksamhet löpande?
Citera
2017-05-11, 10:47
Medlem
Tja vi har ju Expo.
Citera
2017-05-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Tja vi har ju Expo.

Intressant. Just det Expo ja. Vad vet vi säkert från säkra källor om deras verksamhet när det gäller övervakning av folk? Har någon sagt de fysiskt blivit förfölja av Expo eller mer kartlagda vid ett tillfälle?

Vilka kartlägger/förföljer/övervakar de på personnivå och anledning?
Citera
2017-05-11, 11:15
Medlem
DrPwgyms avatar
Expo, Afa osv ?
Citera
2017-05-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
Expo, Afa osv ?

Afa är också intressant. Kollar man på deras hemsida: https://antifa.se/ så lägger de upp bilder på folk från tex NMR med namn och adress. Men vad gör de mer? Vet man säkert att de förföljer folk med vad de anser vara fel politiska åsikter eller nöjer det sig med att lägga upp en bild med namn? Och finns de längre och är aktiva? Någon initierad?
Citera
2017-05-11, 11:35
Medlem
Andersdamaans avatar
Jag är jagad av Jehovas! Dom ringer på porttelefonen, dom ringer till min mobil och dom skickar t.o.m handskrivna brev. Har sagt åt dem ett flertal gånger att jag inte är det minsta intresserad av att bli med i deras gäng men det verkar inte bita. Inte heller hjälper det att be dem dra åt helvete då detta snarare verkar sporra dem till ännu hårdare övertalningsförsök.

Bromma/Spånga är detta lokalkapitels gängterritorium!
Citera
2017-05-11, 11:39
Medlem
kalkryggars avatar
Scientologerna brukar väl förfölja folk rätt seriöst äckligt hårt när de kommer i bråk med någon?
Citera
2017-05-11, 11:55
Medlem
DrPwgyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Afa är också intressant. Kollar man på deras hemsida: https://antifa.se/ så lägger de upp bilder på folk från tex NMR med namn och adress. Men vad gör de mer? Vet man säkert att de förföljer folk med vad de anser vara fel politiska åsikter eller nöjer det sig med att lägga upp en bild med namn? Och finns de längre och är aktiva? Någon initierad?

Jag är inte insatt så besöker ej deras hemsida men det stämmer säkert som du skriver att de hänger ut folk. Men är inte det en slags förföljelse att tex åka hem till folk, spaya på huset, vandalisera osv samt tex hänga ut folk för att skada en person?
Jag tror ju knappast att Expo och AFA, eller nazister hänger ut folk för att vara snälla. De vill antagligen att folk skall få problem.
Citera
2017-05-11, 11:58
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Jag är jagad av Jehovas! Dom ringer på porttelefonen, dom ringer till min mobil och dom skickar t.o.m handskrivna brev. Har sagt åt dem ett flertal gånger att jag inte är det minsta intresserad av att bli med i deras gäng men det verkar inte bita. Inte heller hjälper det att be dem dra åt helvete då detta snarare verkar sporra dem till ännu hårdare övertalningsförsök.

äru helt väck..
de tror inte på helvetet!
Citera
2017-05-11, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan

Jobbigt. Men har du märkt att de förföljer dig också? Tex försöker kartlägga dig för att kunna få kontakt med dig även privat? Tex försöka skapa förtroende över en träningspass eller annat?
Citera
2017-05-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
Jag är inte insatt så besöker ej deras hemsida men det stämmer säkert som du skriver att de hänger ut folk. Men är inte det en slags förföljelse att tex åka hem till folk, spaya på huset, vandalisera osv samt tex hänga ut folk för att skada en person?
Jag tror ju knappast att Expo och AFA, eller nazister hänger ut folk för att vara snälla. De vill antagligen att folk skall få problem.

Jo absolut kan det vara förföljelse att terrorisera folk kring deras hem etc. Men vet någon om det är systematiskt eller någonting som bara skett någon gång? Övervakar de folk också så de får in info om vad de gör och vilka de träffar?
Citera
2017-05-11, 12:58
Medlem
Gregurtdenstores avatar
Fra? Nsa? Nmr?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto