Är besviken!
Dagens pizzor är tråkiga, smakar inget, och alla pizzor smakar i princip likadant. Det var minsann bättre förr!
Idag får man pizzor som smakar trist till maximalt mediokert goda. Det är samma jävla trista strimlade skinka på alla pizzor (om det ens får kallas skinka). Tomatsåsen smakar som om den kom från en burk krossade tomater. Osten! Är det ost? Eller är det något tillverkat av palmolja och E-ämnen? Pizzabotten likaså. Samma överallt.
Och detta är från pizzerior som har bra betyg och som folk lovordar är det bästa pizzan i Sverige eller likande. Men det är väl så att alla pizzerior köper från samma grossist.
Men jag som är född på 70-talet och fick mina första pizzaupplevelser på 80-90 talet kan berätta att det smakade såå mycket bättre förr. Då var det stora smakvariationer mellan dom olika pizzeriorna.
Då var osten smakrik, salt och gräddig. När man rev av en slice så trådade sig osten. Tomatsåsen var egentillverkad och gjord med kärlek. Och man kunde få en capricciosa för 35kr den gången.
Jag saknar pizzorna från förr! Någon mer som gör det? Var tvungen att skriva av mig efter att åter igen fått en medioker pizzaupplevelse för det ringa priset av 90kr