Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-10, 20:06
  #1
Medlem
(ber ödmjukast mod flytta om jag ligger fel)

Behöver experthjälp om projektorköp.
Har en budget på max ca 10.000:- och vill ha en bra projektor för mestadels film men även lite typ golf/sport.

Rummet i fråga går att få rejält mörkt och jag har inget behov av trådlöst så det jag tänker på mest är väl t.ex. ljudnivå fläkt, uppdateringsfrekvens (eller motsvarande på projektor) och annat som ni säkert kan bättre än mig.

Alla tips mottages tacksamt!

/BnH
Citera
2017-05-11, 02:07
  #2
Medlem
Snuskass avatar
Gick in på tråden då jag befinner mig i samma sits. Just nu lutar jag åt BenQ W2000 men kommer att hålla ett öga här för att se mer insatta rekommendationer.
Citera
2017-05-11, 19:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
(ber ödmjukast mod flytta om jag ligger fel)

Behöver experthjälp om projektorköp.
Har en budget på max ca 10.000:- och vill ha en bra projektor för mestadels film men även lite typ golf/sport.

Rummet i fråga går att få rejält mörkt och jag har inget behov av trådlöst så det jag tänker på mest är väl t.ex. ljudnivå fläkt, uppdateringsfrekvens (eller motsvarande på projektor) och annat som ni säkert kan bättre än mig.

Alla tips mottages tacksamt!

/BnH
Om du inte vill lägga mer än 10k kommer du bara få skit. Motsvarande om du inte vill lägga mer än 5k på en tv.
Citera
2017-05-11, 20:56
  #4
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
(ber ödmjukast mod flytta om jag ligger fel)

Behöver experthjälp om projektorköp.
Har en budget på max ca 10.000:- och vill ha en bra projektor för mestadels film men även lite typ golf/sport.

Rummet i fråga går att få rejält mörkt och jag har inget behov av trådlöst så det jag tänker på mest är väl t.ex. ljudnivå fläkt, uppdateringsfrekvens (eller motsvarande på projektor) och annat som ni säkert kan bättre än mig.

Alla tips mottages tacksamt!

/BnH

Benq W1070 har några år på nacken nu men ger fin 1080P bild, Sämre 3D och Lite högt fläktljud var mer prisvärd för några år sedan köpte min för 5800 för ca 2 år sedan håller än.

BenQ W2000 lite bättre än W1070 svårt motivera 1800 kr mer än mot W1070 lägg hellre dom 1800 på än bättre duk

Är du känslig mot regnbågseffekten undvik DLP och satsa på en LCD proje

Och nästa steg besök en åf och se med egna ögon .
Citera
2017-05-18, 13:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Benq W1070 har några år på nacken nu men ger fin 1080P bild, Sämre 3D och Lite högt fläktljud var mer prisvärd för några år sedan köpte min för 5800 för ca 2 år sedan håller än.

BenQ W2000 lite bättre än W1070 svårt motivera 1800 kr mer än mot W1070 lägg hellre dom 1800 på än bättre duk

Är du känslig mot regnbågseffekten undvik DLP och satsa på en LCD proje

Och nästa steg besök en åf och se med egna ögon .

Fin duk har jag redan så är ute efter just projektorn men har som sagt grymt dålig koll. Om 10k projje = 5k TV så var det ju lite i underkant förstås men whew... det är mycket pengar med över 10K...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback