• 1
  • 2
2017-05-10, 14:56
Medlem
Hejsan som rubriken lyder så är jag ute efter nån slags spårnings tracker.

Helst något man kan följa med en app i telefonen.
Kanske gömma i jackan eller liknande.
Varför jag vill ha detta? Ni med barn förstår.
Finns många sjuka jävlar där ute tyvärr. Blir mitt barn försvunnet. Vill jag va först på plats!!!

Pris? Kosta va de vill.

Någon som vet vart man finner?
hittat lite skräp från kina (ali express) men verkar inte seriöst.
Citera
2017-05-10, 14:59
Medlem
iPhone har ju hitta min iphone där du kan se mobilens position i realtid. Antar att android har något liknande.
Citera
2017-05-10, 14:59
Medlem
RagingHippies avatar
Vet väl att fjällvandrare/klättrare etc har någon form av armband med GPS på, så de kan bli hittade vid t.ex en lavin eller om de hamnat på villospår.

Bra initiativ förresten! /lycka till
Citera
2017-05-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quet
iPhone har ju hitta min iphone där du kan se mobilens position i realtid. Antar att android har något liknande.

Jovisst men min dotter får ingen telefon på MÅÅÅÅÅNGA år
Citera
2017-05-10, 15:02
Medlem
supremanics avatar
Tänk om spårningssystemet hackas och kan ses av pedofiler då? Då kan de ju hålla koll och planera väl när de ska slå till
Citera
2017-05-10, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Vet väl att fjällvandrare/klättrare etc har någon form av armband med GPS på, så de kan bli hittade vid t.ex en lavin eller om de hamnat på villospår.

Bra initiativ förresten! /lycka till

Där sa du nått! ska googla lite ang detta! Tack
Citera
2017-05-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Tänk om spårningssystemet hackas och kan ses av pedofiler då? Då kan de ju hålla koll och planera väl när de ska slå till

Hur skall de kunna gå till hade du tänkt?
Foliehatt på eller?
Citera
2017-05-10, 15:40
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jippi44

Finns många sjuka jävlar där ute tyvärr. Blir mitt barn försvunnet. Vill jag va först på plats!!!

Pris? Kosta va de vill.

https://www.facebook.com/safekid.se/?pnref=story
Citera
2017-05-10, 15:58
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jippi44

Pris? Kosta va de vill.

Frågan är om det är lagligt att övervaka någon utan att ha tillstånd ? även om man är förälder.

Förstår dina tankegångar och min dotter råkade ut för en läskig utlänning i en Taxi i Norrköping då hon var 11 år. Taxin stannade till och han erbjöd skjuts gratis hem via en öppnad högerdörr.

Min dotter var instruerad av mig och min fru att springa och att springa in på närmsta ställe med folk. I hennes fall så sprang hon in i kvartersbutiken och fick ringa hem.

Polisanmäldes och tydligen var mannen känd av polisen. Samma man följde vid några tillfällen efter min dotter och hennes kompis några gånger med sin taxi.

Ta reda på om det är lagligt. En GPS gör möjligen att hon kan hittas om hon blir bortförd. Men detta behöver inte betyda att hon klarar sig från våldtäkt eller mord. Lär barnen vad dom skall göra i en utsatt situation och försök få dom att inse att världen inte är god runt omkring.

Ju äldre hon blir nu kommer öka riskerna så försök skapa en bra pappa dotter kontakt där ni öppet kan prata om vad som ex. är ett olämpligt beteende av en vuxen mot ett barn. Då har du nog störst chans att stoppa något innan det händer.

Min fru och jag har alltid haft en öppen syn och kunnat prata om våld, sex och krig med våra barn anpassat efter deras utvecklingsnivåer. Allt för många föräldrar drar sig för att prata om känsliga ämnen. Åldern 11 till 14-15 upplevde jag som pappa som värst då det började komma pojkar in i bilden som man kunde säga direkt att dom inte vore bra sällskap för ens dotter.
Citera
2017-05-10, 17:03
Medlem
En risk i sig att dumpa ungarna på dagis.
Är du inte ensamföreälder så dela upp era jobb eller anpassa ekonimin så en av er kan va hemma med dottern istället!
Citera
2017-05-10, 17:10
Medlem
Hassan13371s avatar
En enkel sökning på google gav mig detta

detta
Citera
2017-05-10, 17:26
Medlem
Jag har en sånhär : http://www.ebay.com/itm/Vehicle-GSM-...-/222264072940

Man stoppar i ett simkort och så smsar man det numret så får man koordinater tillbaks man kan öppna i google maps.

Använder den till att tracka fiskekonkurrenter som vägrar avslöja sina bästa ställen. Monterar den under kofångaren med ett kardborrsband. Eller man kan använda den till det, jag gör det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in