Citat:
Ursprungligen postat av
jippi44
Hejsan som rubriken lyder så är jag ute efter nån slags spårnings tracker.
Helst något man kan följa med en app i telefonen.
Kanske gömma i jackan eller liknande.
Varför jag vill ha detta? Ni med barn förstår.
Finns många sjuka jävlar där ute tyvärr. Blir mitt barn försvunnet. Vill jag va först på plats!!!
Pris? Kosta va de vill.
Någon som vet vart man finner?
hittat lite skräp från kina (ali express) men verkar inte seriöst.
Frågan är om det är lagligt att övervaka någon utan att ha tillstånd ? även om man är förälder.
Förstår dina tankegångar och min dotter råkade ut för en läskig utlänning i en Taxi i Norrköping då hon var 11 år. Taxin stannade till och han erbjöd skjuts gratis hem via en öppnad högerdörr.
Min dotter var instruerad av mig och min fru att springa och att springa in på närmsta ställe med folk. I hennes fall så sprang hon in i kvartersbutiken och fick ringa hem.
Polisanmäldes och tydligen var mannen känd av polisen. Samma man följde vid några tillfällen efter min dotter och hennes kompis några gånger med sin taxi.
Ta reda på om det är lagligt. En GPS gör möjligen att hon kan hittas om hon blir bortförd. Men detta behöver inte betyda att hon klarar sig från våldtäkt eller mord. Lär barnen vad dom skall göra i en utsatt situation och försök få dom att inse att världen inte är god runt omkring.
Ju äldre hon blir nu kommer öka riskerna så försök skapa en bra pappa dotter kontakt där ni öppet kan prata om vad som ex. är ett olämpligt beteende av en vuxen mot ett barn. Då har du nog störst chans att stoppa något innan det händer.
Min fru och jag har alltid haft en öppen syn och kunnat prata om våld, sex och krig med våra barn anpassat efter deras utvecklingsnivåer. Allt för många föräldrar drar sig för att prata om känsliga ämnen. Åldern 11 till 14-15 upplevde jag som pappa som värst då det började komma pojkar in i bilden som man kunde säga direkt att dom inte vore bra sällskap för ens dotter.