2017-05-09, 19:37
Medlem
Alkyonioss avatar
Tja,

Har gått och funderat på detta ett tag nu. Hur funkar det för er andra? Äger en hel del skjortor i varierande prisklass och kan inte knäppa översta knappen på en enda utav dem.
Citera
2017-05-09, 19:46
Medlem
Har tänkt på det med. Helt rubbat för jag skulle snarare säga att jag har smal hals
Citera
2017-05-09, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Tja,

Har gått och funderat på detta ett tag nu. Hur funkar det för er andra? Äger en hel del skjortor i varierande prisklass och kan inte knäppa översta knappen på en enda utav dem.
mät din hals, vad får du?
Citera
2017-05-09, 19:54
Medlem
franges avatar
Är det så att du gymmar mycket? Om det är så att du har mördar-trapeziusmuskler som den här snubben så kan ju det vara en del av förklaringen;
http://www.muscleandfitness.com/site...ia/traps-1.JPG
Citera
2017-05-09, 21:12
Medlem
Rabbahs avatar
Samma här. Få skjortor som jag klarar knäppa översta knappen på.
Citera
2017-05-09, 21:25
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Har tänkt på det med. Helt rubbat för jag skulle snarare säga att jag har smal hals

Ja, hade varit intressant att se hur man hade behövt se ut för att kunna knäppa översta knappen och få igenom ett finger.

Citat:
Ursprungligen postat av sickoldman
mät din hals, vad får du?

Ska göra det när jag hittar min tummstock.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det så att du gymmar mycket? Om det är så att du har mördar-trapeziusmuskler som den här snubben så kan ju det vara en del av förklaringen;
http://www.muscleandfitness.com/site...ia/traps-1.JPG

Jo, gymmar gör jag. Men några "mördar-trapeziusmuskler" har jag inte riktigt (än).

Min farsa som är modell större och bör rätt pösiga skjortor har samma problem, så det stärker ju min tro om att det inte är det som är problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Samma här. Få skjortor som jag klarar knäppa översta knappen på.
Citera
2017-05-10, 07:18
Medlem
TooOldForThiss avatar
Jag har samma problem som du. Enligt min teori beror det på antingen oproportionellt "grov" hals, alternativt oproportionellt liten bringa. Dessvärre upplever jag inte min hals som "grov" vid andra tillfällen än när översta skjortknappen ska knäppas, så antagligen ligger sanningen i alternativ nummer två.

Hursomhelst är det enkelt åtgärdat. Skjortor jag använder till kavaj måttbeställer jag alltid. Skjortor som ska användas vid informella tillfällen köps direkt i butik.
Citera
2017-05-10, 18:12
Medlem
PierreTanguys avatar
Vilka tillverkare handlar ni från? Handlar ni S-L eller storlekar i halsmått?
Citera
2017-05-10, 21:22
Medlem
Afrolovers avatar
Har för mig att lite exklusivare märken, som ETON och OSKAR OF SWEDEN, har eller efter beställning har skjortor med olika halsmått. Det är omkretsen som är intressant/måttet så tyvär en tumstock är oavändbar. Låt dem mäta i affären så blir det säkert bra.
Citera
2017-05-11, 15:43
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooOldForThis
Hursomhelst är det enkelt åtgärdat. Skjortor jag använder till kavaj måttbeställer jag alltid. Skjortor som ska användas vid informella tillfällen köps direkt i butik.

Vad lägger du på en måttbeställd skjorta?

Citat:
Ursprungligen postat av PierreTanguy
Vilka tillverkare handlar ni från? Handlar ni S-L eller storlekar i halsmått?

S-L?
Eton, Oscar och diverse andra nedåt i prisklasserna.

Citat:
Ursprungligen postat av Afrolover
Har för mig att lite exklusivare märken, som ETON och OSKAR OF SWEDEN, har eller efter beställning har skjortor med olika halsmått. Det är omkretsen som är intressant/måttet så tyvär en tumstock är oavändbar. Låt dem mäta i affären så blir det säkert bra.

Tänkte naturligtvis mäta omkretsen, det går att göra även med tumstock. Vad menar du med att de har eller efter beställning har?
Citera
2017-05-11, 22:28
Medlem
Afrolovers avatar
Citat:
Vad menar du med att de har eller efter beställning har?

Själv köper jag mina skjortor i en mindre butik. Behöver jag något speciellt som de inte har hemma beställer de det som passar mig.
Kan tänka mig att en större butik har ett berdare sortement och kan leverera skjortor med olika halsvidder direkt.

Hoppas du nu förstår vad jag menade.
Citera
2017-05-12, 06:57
Medlem
TooOldForThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Vad lägger du på en måttbeställd skjorta?

Om du kollar på exempelvis Shirtonomy hamnar du kring tusenlappen. Det kostar alltså lika mycket/lite att få en skjorta som sitter perfekt, jämfört med en märkesskjorta som antingen sitter som en påse eller är för tight i halsen.

Nackdelen är leveranstiden. Du får räkna med att vänta en månad mellan beställning och leverans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in