2017-05-08, 15:14
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Detta är sexuella trakasserier.

"grabbsnack" enligt andra.
Citera
2017-05-08, 15:17
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
"grabbsnack" enligt andra.
Inte om hon hör. Det är sexuella trakasserier. Vad "andra" tycker är ovidkommande.
Citera
2017-05-08, 15:23
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Inte om hon hör. Det är sexuella trakasserier. Vad "andra" tycker är ovidkommande.

Jo tack jag vet. Jag anser det är ett problem likt väl som att kvinnor inte ens kan gå ner till ica utan att få höra en kommentar.

Krogen, gymmet, badhus med mera med mera.
Det är ingen bra utveckling och så länge utvecklingen fortsätter så tycker jag fristäder som Ester Holistic Studio i Sundsvall ska få existera och köra sitt race.

För att en kvinna ska gå runt och känna att det är vanligt att någon på krogen tafsar på dom, eller berättar för dom att dom vill knulla dom, få kukbilder skickade till sig varje dag, ja det är ett problem.
Citera
2017-05-08, 15:32
Medlem
Själv så skulle jag uppskatta ett gym som förbjuder skägg, guldkedjor och Adidasbyxor.
Citera
2017-05-08, 15:38
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Tänker till lite idag när jag läser rubriken i Sundsvallstidning.

"Gymmet där endast tjejer är välkomna: "Det är en fristad"

Gymmet har funnits till många år i Sundsvall men vet inte riktigt hur välbesökt det faktiskt är eller varit, jag har själv aldrig träffat någon som tränar där eller hört någon som ens nämnt något om gymmet.
Själv har jag tränat runt på flera av de olika gymmen i Sundsvall och de senaste åren är nog de flesta gym nära nog besökt av fifty fifty vad det gäller kvinnor och män.

För ett antal år sedan tänkte jag att det är bra för kvinnor att ha ett eget gym att gå till, jag försökte till och med motivera min sambo att söka sig till Ester men lyckades tyvärr inte, det är jag som är träningsnörden inte hon.

Idag tänker jag istället på vad som hänt med våra badhus och undrar om det här är ett steg åt samma håll och om Ester utnyttjar situationen d.v.s. rädslorna och islamiseringen av Sverige.

Vad tror/tycker ni?
Tycker det är skitbra.
De kunde starta ett gym för enbart män med så slapp man vänta på att hela tjejgänget kör klart på skivstången med 50 reps a 30 kg över en 3-4 set...

Lite god rockmusik i högtalarna, slippa alla pellejönsmaskiner utan rena skivstänger och hantlar en reception som serverar något annat än sallad eller nutribars utan riktigt käk efter träningen sedan en bastu och massage.
Hade köpt ett decenniumkort på studs.
Citera
2017-05-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Tycker det är skitbra.
De kunde starta ett gym för enbart män med så slapp man vänta på att hela tjejgänget kör klart på skivstången med 50 reps a 30 kg över en 3-4 set...

Lite god rockmusik i högtalarna, slippa alla pellejönsmaskiner utan rena skivstänger och hantlar en reception som serverar något annat än sallad eller nutribars utan riktigt käk efter träningen sedan en bastu och massage.
Hade köpt ett decenniumkort på studs.

Såg ett par liknande inlägg innan också, vet inte var ni bor någonstans men den här typen av "källargym" finns i de allra flesta städerna.
Citera
2017-05-08, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Tänker till lite idag när jag läser rubriken i Sundsvallstidning.

"Gymmet där endast tjejer är välkomna: "Det är en fristad"

Gymmet har funnits till många år i Sundsvall men vet inte riktigt hur välbesökt det faktiskt är eller varit, jag har själv aldrig träffat någon som tränar där eller hört någon som ens nämnt något om gymmet.
Själv har jag tränat runt på flera av de olika gymmen i Sundsvall och de senaste åren är nog de flesta gym nära nog besökt av fifty fifty vad det gäller kvinnor och män.

För ett antal år sedan tänkte jag att det är bra för kvinnor att ha ett eget gym att gå till, jag försökte till och med motivera min sambo att söka sig till Ester men lyckades tyvärr inte, det är jag som är träningsnörden inte hon.

Idag tänker jag istället på vad som hänt med våra badhus och undrar om det här är ett steg åt samma håll och om Ester utnyttjar situationen d.v.s. rädslorna och islamiseringen av Sverige.

Vad tror/tycker ni?

Åfyffan tänk er det motsatta. Att en idrottsklubb eller liknande bara tillät män/pojkar och uteslöt kvinnor/tjejer- det skulle bli ramaskri och gatlopp i media. Men diskriminering och andra kränkningar mot företrädelsevis vita män verkar som vanligt inte räknas i dagens Sverige....
Citera
2017-05-08, 16:13
Medlem
UncleGrandmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Åfyffan tänk er det motsatta. Att en idrottsklubb eller liknande bara tillät män/pojkar och uteslöt kvinnor/tjejer- det skulle bli ramaskri och gatlopp i media. Men diskriminering och andra kränkningar mot företrädelsevis vita män verkar som vanligt inte räknas i dagens Sverige....
Ett gym som bara släppte in män skulle bli en bögklubb.
Citera
2017-05-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det inte definitionen utav könsdiskriminering - vilket är olagligt - att enbart tillåta ett specifikt kön - och stänga ute alla... vad är det, 75-80st-någonting övriga kön?

Det finns ju en massa ställen där kvinnor inte är välkomna.

Jaktklubbar, herrfrisörer , thaimassager.

Vill inte gymmet ta emot herrar ska det inte behöva göra det heller.
Citera
2017-05-08, 16:26
Medlem
kalkryggars avatar
Det är en form av segregation. Hur går det när vi segregerar? De grupper som segregeras kommer längre och längre ifrån varandra och tillslut så blir de motståndare till varandra.
Den här könssegregationen som håller på i samhället tror jag bara kommer skada oss i längden.
Citera
2017-05-08, 16:35
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Jag vill att mitt gym ska vara fritt från lökluktande sandnegrar och översminkade exhibitionister som bara är på gymmet för att njuta av alla blickar de får samt ta selfies i överflöd.

När får jag det, CP-Sverige?

Gå med i en förening där man måste bli medlem och där föreungen har rätt att neka vem som helst medlemskap. Finns massor av "källargym".
Citera
2017-05-08, 16:37
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är en form av segregation. Hur går det när vi segregerar? De grupper som segregeras kommer längre och längre ifrån varandra och tillslut så blir de motståndare till varandra.
Den här könssegregationen som håller på i samhället tror jag bara kommer skada oss i längden.
Feminismen i samhället är den kraft som driver på denna segregering av könen. Genom att könen har färre mötesplatser så ökar även rädslan hos kvinnorna vilket leder till att fler områden segregeras osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in