2017-05-07, 20:34
Medlem
SomDinMammaSas avatar
Hallå så då änna ällärr, Flashback.

Jo, det är så att jag har en resa planerad till fagra Trondheim och jag har hört på ryktesvägar att de talar en lite udda, potentiellt svårförståelig dialekt där. Jag tänkte därför försöka vänja örat genom att konsumera lite kultur därifrån. Så, som din mamma sa, har ni några tips på filmer ifrån Trondheim? Hur bra filmerna är spelar egentligen inte så stor roll men ju bättre desto... bättre. Tacksam för svar! Puss
Senast redigerad av SomDinMammaSa 2017-05-07 kl. 20:38.
Citera
2017-05-07, 20:57
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomDinMammaSa
Hallå så då änna ällärr, Flashback.

Jo, det är så att jag har en resa planerad till fagra Trondheim och jag har hört på ryktesvägar att de talar en lite udda, potentiellt svårförståelig dialekt där. Jag tänkte därför försöka vänja örat genom att konsumera lite kultur därifrån. Så, som din mamma sa, har ni några tips på filmer ifrån Trondheim? Hur bra filmerna är spelar egentligen inte så stor roll men ju bättre desto... bättre. Tacksam för svar! Puss

Lyssna på lite intervjuer med Petter Northug själv tycker jag att tröndere har en av de enklaste dialekterna. Lite jobbigare att komma till Ålesund om man är ovan t. ex.

Kom ihåg att fråga om karsk också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in