2017-05-07, 14:31
Medlem
smoerreboms avatar
Har en lite ovanlig grej här. Har en moto g3 med ett samsung 32 gb kort i som jag lagt in min nedladdade musik på i mp3 filer (old school jaja)

Moto G:n verkar inte helt kompatibel med min windowsversion (XP) så man kan inte se riktigt vilka filer som ligger där men det går iaf att lägga till skivor.
Detta har funka friktionsfritt ett år typ, lägger in poddar hela tiden o tar bort, även lite nyare skivor.

Nu är det en skiva som jag lagt in som försvinner hela tiden, först trodde jag det berodde på att CM security raderar just den när den letar junk-files men nu verkar det som den försvinner ändå.
Jag har provat att ladda ner skivan från nåt annat ställe och även att göra om filen o konvertera den till 224 bitrate istället för att se om problemet försvinner men det är samma lika.

Mitt intryck var först att minneskortet kanske är på väg att lägga av, har sett den där typen av instabilitet på mp3-spelare förr i tiden men nu är det ju samma skiva som försvinner hela tiden.

Minneskortet ger ett instabilt intryck i andra avseenden oxå, det är lite olika vilka filer som syns när man kopplar in det i datorn.

Nån som har nån idé om detta?
Citera
2017-05-07, 14:45
Medlem
kraftfoders avatar
Har du formaterat kortet i Motorolan? Det kanske funkar bättre då. (Fast ta backup innan, Formateringen raderar alla filer som finns på kortet)
Citera
2017-05-07, 16:03
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har du formaterat kortet i Motorolan? Det kanske funkar bättre då. (Fast ta backup innan, Formateringen raderar alla filer som finns på kortet)
Tror inte jag gjorde det utan jag flyttade bara kortet från en tidigare mobil, oxå en motorola iofs.
Grejen är ju att allting inte syntes på datorn i den nyare när jag kopplade in den, den ser katalogerna men den laddar inte musikkatalolgen. Självklart hade det varit bättre att formatera o installera om allt men det tar ju sjukt mkt tid. Däremot så har den ju hittat alla skivor o filer på kortet i själva mobilen, det är bara i datorn som det har varit instabilt. Men nu är det ju lite märkligt det är samma skiva som försvinner hela tiden.
Citera
2017-05-07, 16:09
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Tror inte jag gjorde det utan jag flyttade bara kortet från en tidigare mobil, oxå en motorola iofs.
Grejen är ju att allting inte syntes på datorn i den nyare när jag kopplade in den, den ser katalogerna men den laddar inte musikkatalolgen. Självklart hade det varit bättre att formatera o installera om allt men det tar ju sjukt mkt tid. Däremot så har den ju hittat alla skivor o filer på kortet i själva mobilen, det är bara i datorn som det har varit instabilt. Men nu är det ju lite märkligt det är samma skiva som försvinner hela tiden.

Var har du skapat mapparna/filerna? Är det på datorn, så kan det urgamla XP vara boven.
Citera
2017-05-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
finns det kanske något extra konstigt tecken i skivans namn? Typ apostrofer, snabel-a €£`ü|½
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in