2017-05-06, 22:00
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myshufvud
The bell curve, kanske? Boken alltså.
Du tycker inte att den är lite väl kontroversiell och absolut inte erkänd på något sätt. Uppenbarligen så är du inte intelligent.
Citera
2017-05-06, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigl-rip
Du tycker inte att den är lite väl kontroversiell och absolut inte erkänd på något sätt. Uppenbarligen så är du inte intelligent.

Uppenbarligen.

Du är rolig.
Citera
2017-05-06, 22:06
Medlem
DoctorWos avatar
Har utbildning från högre lärosäten och jobbar med något "viktigt" som "gör skillnad". Karriärmässigt är jag nöjd, där har jag delvis nått mina mål trots att jag inte har en särskilt bra lön. Spenderar mycket av min fritid framför dokumentärer, böcker, vetenskapliga artiklar och diverse nördforum.

Mitt mål i livet är att inte föröka mig.
Citera
2017-05-06, 22:08
Medlem
Jofs avatar
Använder den till att fråga mig varför man ställer frågor TS gör. Kanske TS själv kan besvara den? Kan finnas en intressant frågeställning bakom.
Citera
2017-05-06, 22:16
Medlem
120 är ok, men för hög IQ är nästan lika illa som för låg. Du kommer nämligen att ligga helt ur fas jämfört med alla andra i din omgivning eftersom du tänker på en annan nivå. Helt plötsligt blir du nån slags kuf istället. Det är ju bland annat därför företag gör IQ-test vid anställningar, man vill inte ha nån med för låg IQ, men man vill heller inte ha nån med för hög som blir inkompatibel med resten av arbetsstyrkan.

Jag spenderar min fritid att försöka förstå varför glasklara självklarheter verkar vara helt främmande för de flesta att ta till sig.
Citera
2017-05-06, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Har utbildning från högre lärosäten och jobbar med något "viktigt" som "gör skillnad". Karriärmässigt är jag nöjd, där har jag delvis nått mina mål trots att jag inte har en särskilt bra lön. Spenderar mycket av min fritid framför dokumentärer, böcker, vetenskapliga artiklar och diverse nördforum.

Varför har du som mål att inte föröka dig? Låter ju helknäppt. Kommer du att stå fast vid det av princip även om du skulle ändra dig?
Mitt mål är väl att ha kul och ha ett hyfsat jobb och en bra familj.
Citera
2017-05-06, 22:18
Bannlyst
De flesta med såpass hög intelligens är oftast introverta men väldigt strukturerade. De sköter sin familj och planerar för dess framtid om hens eq är i balans. Alternativt beställer du in mäklarbrickor på Stureplan och tror du är kung och letar småtjejer....
Citera
2017-05-06, 22:19
Medlem
NeutronStars avatar
Jag har en genomsnittlig FB-IQ på 130 och njuter av rikedomen som nanotech-bolaget jag startade gett mig. Kör mest omkring i min Ferrari och trycker in FB-dasen i min fotomodellfru då och då...

Seriöst så spelar jag mest nätpoker och WoW, surfar på FB och läser upp mina betyg på komvux. Arbetslös, bor hemma. Fick 122 på Mensas onlinetest.
Citera
2017-05-06, 22:19
Medlem
spyder123s avatar
Mitt mål hittills i livet har varit att försöka förstå livet, vad är det som är viktigt? Hur ska man vara som person? Är på god väg tycker jag. Läser mycket filosofi och mediterar dagligen sedan 2 år tillbaka. Det är dock en smula antiklimatiskt, att den mentala resa som jag upplever, är en sådan som jag upplever "normalintelligenta" ta för givet. Inte allt för sällan känns det som att det är en otroligt lång omväg jag tar. Samtidigt känns det som att det är mitt enda alternativ, jag måste förstå för att kunna applicera det. Och fördelen är nog att jag kan låta mig själv styra min världsbild, istället för att låta mina instinkter eller samhället styra det.

Mina övriga mål är att skaffa ett trivsamt arbete som är stimulerande men inte tar upp hela ens liv, samt flygcertifikat och biodling.
Citera
2017-05-06, 22:20
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo

Samma här. Jag ligger runt 135 på "seriösa" IQ-tester.
Citera
2017-05-06, 22:26
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Varför har du som mål att inte föröka dig? Låter ju helknäppt. Kommer du att stå fast vid det av princip även om du skulle ändra dig?
Mitt mål är väl att ha kul och ha ett hyfsat jobb och en bra familj.

Jag är en starkt övertygad antinatalist. Jag skulle aldrig inleda ett seriöst förhållande med en tjej som inte respekterar det beslutet, dvs inga barn.

Ligger mellan 130-135 i IQ, om det nu är relevant.
Senast redigerad av DoctorWo 2017-05-06 kl. 22:30.
Citera
2017-05-06, 22:37
Medlem
Har hög IQ i tester men har inget meningsfullt liv. Gör vad jag kan för att mina barn ska ha det bra, utöver det är jag inget. Saknar utb, jobbar med något jag inte trivs med, kan inte ta tag i mitt liv. Depression antagligen men orkar inte heller söka hjälp fler ggr. Så det var ju inte så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in