Citat:
Ursprungligen postat av
Dashade
Tycker det är smått roande att höra och se på människor som nyligen fått sitt första barn.
Livrädda, curlande, tassas på tå. Va lär ni barnen då tror ni? Hehe :P En tuff framtid för er själva.
På min tid var uppfostran inte pjoskig. Inget ojande över man dröjde nån minut efter barnet hade gjort i från sig. Se hur bra jag mår idag!
Blir kul sen när jag får barn, och alla ens vänner med vuxna barn kommer glipa en det en en det andra åt mig haha
Det är en sak att behandla sina barn som om de vore gjorda av glas, en annan att låta dem ligga i sina fekalier i ett par minuter om man vet om det. Det sistnämnda kan man ju sätta sig in i hur man hade känt över det när man själv blir gammal och eventuellt behöver vård. Vill man att vårdpersonalen ska uppmärksamma vad man gjort, sen ta en cigg för att efter det byta på en? Nog tror jag att det är så det ser ut på många ställen, men det är inte värdigt.
Och lustigt att du som inte har barn uppmärksammar hur folk är med sina barn och är så säker på hur det blir när du själv får barn. Det blir sällan som man tänkt sig. Men ja, bra om det inte curlas för mycket.