Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-07, 14:33
  #13
Medlem
- Kortsiktigt sparande (gillar att spara "kortsiktigt" mot ett mål. Innan jag köpte lägenhet så var det självklart boende som var prio. Nu har jag andra drömmar/mål att spara mot som kostar endel kapital).
- Långsiktigt sparande
- Resor

Köper ytterst sällan prylar. Blir en ny dator vart femte år max och en ny telefon lika "ofta". Lägger väldigt mycket på upplevelser/se världen. Slutade bl.a. jobba i 6 månader och testade att leva utomlands i ett utvecklingsland. Ledde till att jag började jobba där och blev kvar i två år.

Målet är att hålla en bra balans mellan "karriär" och ett soft liv, samtidigt som jag vill investera så jag får en bra pension.
__________________
Senast redigerad av Although1 2017-05-07 kl. 14:43.
Citera
2017-05-07, 19:49
  #14
Medlem
knazbarnets avatar
Sparar en peng för lägenhet för att inte få ångest om några år. Annars bränner jag allting på nöjen.
Citera
2017-05-07, 19:57
  #15
Medlem
Katzyns avatar
Jobbar framförallt för att jag älskar det jag gör, pengarna är en bonus.
Citera
2017-05-07, 20:08
  #16
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jobbar framförallt för att jag älskar det jag gör, pengarna är en bonus.

Jo, så är det ju.

Likafullt måste räkningar betalas, mat ställas på bordet. Kläder på kroppen behöver vi. Boendet kostar pengar.

Dessutom är det önskvärt att kunna sätta åtminstone någon guldkant på tillvaron som någon resa, kunna handla julklappar till barnen. Kunna ta sig en öl med sina vänner någon gång.

Att kunna lägga en, om än blygsam slant på kistbotten är inte helt fel det heller.

Om vi inte tjänade tillräckligt på det jag gör, skulle det vara få förunnat att kunna hålla på med det man tycker är kul.
Citera
2017-05-07, 21:56
  #17
Medlem
Sparar 30% av lönen, sedan går 30% till resor och hobbies (foto främst, blir snabbt dyrt med blixtar och grejer), resterande är levnadsutgifter.
Citera
2017-05-08, 03:46
  #18
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Vad är det för en jävla fråga? Man använder givetvis lönen till att i första hand försörja sig. Överskottet använder man till att roa sig. Vad man roar sig med är olika beroende på vilka intressen man har.

Vem försörjer dig?
Citera
2017-05-22, 23:45
  #19
Medlem
Onan-erarens avatar
Pengarna går till hyra, el, busskort, mat å hygienartiklar å annat som behövs. Resten lever jag loppan för. Okej Gymkort med men det räknar jag som ett nöje.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback