• 1
  • 2
2017-05-05, 17:54
Medlem
Dissociatives avatar
Hittade denna video upplagd av Nyheter 24 (en vänstervriden skitblaska om man frågar mig) kallad "Fem saker om Jimmie Åkesson du kanske inte kände till". Klickade av ren nyfikenhet och jag förväntade mig att Nyheter 24 skulle smutskasta Jimme och SD, som de ofta gjort förut.

I video visar Nyheter 24 5 egentligen ointressanta saker om Jimmie, som vilket fotbollslag han håller på, och att han gillar metal musik.

Vad som dock förvånade mig var slutet.. I slutet visas en bild av Jimmie, samt en text där det står "Jimmie <3"

Se själva! http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inr...id=mailsignout

Det är ingen hemlighet att Nyheter 24 är en skittidning, extremt vänsterpolitisk och oftast sprider de bara click bait och icke nyheter.

Har Nyheter 24 gjort en 180 och helt och hållet bytt politisk riktning?
Är det någon på Nyheter 24 som trollar?
Citera
2017-05-05, 17:56
Medlem
Gianellos avatar
Jag råder dig att läsa på om konceptet sarkasm.
Citera
2017-05-05, 18:03
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gianello
Jag råder dig att läsa på om konceptet sarkasm.

Givetvis tänkte jag på det, men vill verkligen en nyhetshemsida som försöker vara seriös och få popularitet vara sarkastiska i det dem gör? Har svårt att tro det. Ett otroligt dum drag i så fall.

Om nu de bara är inte är otroligt mycket dummare än vad jag trott..
Citera
2017-05-05, 18:09
Medlem
Braxarens avatar
Mycket märkligt beteende från deras sida, kanske har de insett vart vindarna blåser? Kan de ha läst FB-kommentarerna på deras inlägg och sett hatet mot vänstern?
Citera
2017-05-05, 18:17
Medlem
BigFatCones avatar
Det går väl inte att ta något annat än debattartiklarna på allvar på N24?
Citera
2017-05-05, 18:20
Medlem
Gianellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Givetvis tänkte jag på det, men vill verkligen en nyhetshemsida som försöker vara seriös och få popularitet vara sarkastiska i det dem gör? Har svårt att tro det. Ett otroligt dum drag i så fall.

Om nu de bara är inte är otroligt mycket dummare än vad jag trott..

Det är möjligt att jag har missat att n24 har ambitioner att vara seriösa i sin verksamhet, men om du har läst deras så kallade "list-artiklar" så håller de inget annat än högstadienivå.
Citera
2017-05-05, 18:20
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Nej jag tänker inte läsa Nyheter24 bara för att du säger det och låtsas vara anti-vänstermediaflum. Tror du jag går på den lätte va?
Citera
2017-05-05, 18:23
Medlem
CaptainCrunchys avatar
Det lutar åt sarkasm med tanke på att det (oväntat) är musikjournalisten Tom Jerry Boman som ligger bakom både artikel och video. Han är ju inte direkt höger. Hjärtat intill Jimmie förbryllar mig, det är sånt som ruinerar karriärer i hans kretsar om det postas seriöst. Är det ett skämt där vi missar poängen? Att slänga på lite klämkäck folkmusik gör det inte hilarious direkt

Artikeln på N24 (där videon är embeddad) säger inte så mycket om det heller https://unvis.it/nyheter24.se/nyhete...gedemokraterna
Citera
2017-05-05, 18:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainCrunchy
Det lutar åt sarkasm med tanke på att det (oväntat) är musikjournalisten Tom Jerry Boman som ligger bakom både artikel och video. Han är ju inte direkt höger. Hjärtat intill Jimmie förbryllar mig, det är sånt som ruinerar karriärer i hans kretsar om det postas seriöst. Är det ett skämt där vi missar poängen? Att slänga på lite klämkäck folkmusik gör det inte hilarious direkt

Artikeln på N24 (där videon är embeddad) säger inte så mycket om det heller https://unvis.it/nyheter24.se/nyhete...gedemokraterna
Å andra sidan så är SD enligt sitt partiprogram särskilt höger heller.
Citera
2017-05-05, 18:44
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Å andra sidan så är SD enligt sitt partiprogram särskilt höger heller.

Nej - men såsom N24 brukar hävda, så är ju SD och Jimmie Åkesson så långt åt höger så att Joseph Goebbels och Heinrich Himmler ser ut som rödvinsfulla dagisfröknar på första maj...

Så det är helt klart ganska annorlunda mot vad det brukar låta, den artikeln.
Citera
2017-05-05, 18:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej - men såsom N24 brukar hävda, så är ju SD och Jimmie Åkesson så långt åt höger så att Joseph Goebbels och Heinrich Himmler ser ut som rödvinsfulla dagisfröknar på första maj...

Så det är helt klart ganska annorlunda mot vad det brukar låta, den artikeln.
Det går som sagt inte att ta något utöver debattartiklarna på allvar.
Citera
2017-05-05, 19:13
Medlem
pjalles avatar
Nyheter24 är det sämsta pisset någonsin. Vem fan bryr sig vad de hipsterna tycker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in