• 1
  • 2
2017-05-05, 10:56
Medlem
Doddolis avatar
Som rubriken lyder, vad är den bästa möjliga startelvan med spelare från din hemstad?

Min hemstad: Norrköping
Uppställning: 4-4-2
FWD: Nyman FWD: Tankovic VM: K. Sema CM: Fransson CM: Olsson HM: M. Sema VB: Telo MB: Dagerstål MB: Hadenius/Castegren HB: Wahlqvist MV: Mitov Nilsson

Skulle vara kul om det fanns något slags mästerskap där spelare från olika städer mötte varandra, fyll på gärna!
Citera
2017-05-06, 03:42
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Som tex Allsvenskan menar du? Eller division 7 där det oftast är lokala förmågor som spelar?
Citera
2017-05-06, 15:06
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Som tex Allsvenskan menar du? Eller division 7 där det oftast är lokala förmågor som spelar?
Vad är det du inte förstår?
Om du samlade ihop de bästa spelarna från din hemstad, hur skulle det laget se ut?
Citera
2017-05-06, 16:57
Medlem
Målis: anton fagerström
Backar: Emil salomonson, mattias wihlborg, Daniel killgren, tyrin Hutchings
Mittfältare: William dahlström, Emil enqvist, Mikael rynell, Jonte westergren.
Anfall: Martin silva & Alexander Gerndt.

Undrar om inte linus hadenius Norrköping har klubben som moderklubb, isåfall platsar nog han.
Citera
2017-05-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang

Ja haha -hur har denna trådstart överlevt slutet av veckan
Citera
2017-05-06, 18:54
Medlem
BarryHeros avatar
Kan inte namna en enda nuvarande aktiv spelare fram min hemstad som spelar hogre an division 3.
Citera
2017-05-06, 19:37
Medlem
Stivalis avatar
Oj, det här var en svår tråd! Men väldigt kul. Man måste dock vara väldigt insatt i sin lokala fotboll för att kunna svara. Det är nog därför det kommit så få svar i tråden. Man måste vara riktigt kunnig. Ribban ligger extremt högt här.

Jag är född i Trelleborg men har inte bott i den regionen på 30 år. Kan inte plocka ut en drömelva med spelare från min stad. Det går inte på rak arm. Numera bor jag i en liten skithåla på cirka 3000 invånare. Kan omöjligt plocka ut ett lag härifrån. Känner dock till en som spelar i Allsvenskan. Vill dock inte nämna vem, för jag vill inte outa var jag bor.
Citera
2017-05-06, 22:29
Medlem
Keldons avatar
Nu aktiva eller genom tiderna?
Citera
2017-05-06, 23:07
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Nu aktiva eller genom tiderna?

Nu aktiva uppfattar jag det som med tanke på trådstartarens egna elva. Alla är aktiva i den. Måste ju rimligen finnas bättre spelare från förr än Hadenius/Castegren t.ex...
Citera
2017-05-06, 23:41
Medlem
Marathons avatar
Malmö borde väl ändå vinna denna tävling enkelt?

Min hemstad har i alla fall ett hyfsat mittbackspar i Victor Nilsson Lindelöf (Benfica) och Nicklas Backman (Ålborg, tidigare AIK) och Aly Keita (Östersund) är nog bästa målvaken från stan.

Utöver dessa tre vet jag inte om någon som spelar högre nivå än Div 1 vilket är pinsamt dåligt för Sveriges sjätte största stad.
Citera
2017-05-06, 23:56
Medlem
Keldons avatar
Min hemstad verkar i modern tid endast producera högkvalitativa mittfältare. Flera av spelarna nedan spelar i Kffs u21lag. Enligt 2-6-2 megadiamant eller något.

Så mitten blir väl Melker Hallberg, Erik Israelsson, Herman Hallberg, Svante Ingelsson, Ossian Hallberg och Sachpekidis. Edvin Crona kan spela i anfallet med Gustav Engvall. De två backarna Adel Ziarat och Giga Chkheidze. Målvakt Hugo Lundberg.

Inte det seriösaste laget, men 11 grabbar barnfödda o Kalmar iaf.
Senast redigerad av Keldon 2017-05-07 kl. 00:13.
Citera
2017-05-07, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Malmö borde väl ändå vinna denna tävling enkelt?

Min hemstad har i alla fall ett hyfsat mittbackspar i Victor Nilsson Lindelöf (Benfica) och Nicklas Backman (Ålborg, tidigare AIK) och Aly Keita (Östersund) är nog bästa målvaken från stan.

Utöver dessa tre vet jag inte om någon som spelar högre nivå än Div 1 vilket är pinsamt dåligt för Sveriges sjätte största stad.
Back: Pontus Kåmark
Forward: Stefan Pettersson

Sen har VSK varit Allsvenskt också. Johan Svensson och hans far har båda spelat Allsvenskt för VSK och Johan har bara spelat med VSK från pojklaget och uppåt

Svåra med att ta ut 11 spelare från Västeråsfotbollen är att de man trodde var från stan inte är därifrån. Stig Fredriksson och Simon Lundvallär inte ursprungsvästeråsare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in