• 1
  • 2
2017-05-04, 15:25
Medlem
GP berättar nu om en misstänkt våldtäkt i Kungälv:
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...A4lv-1.4263059
Citat:
En person i 15-årsåldern har anhållits misstänkt för en våldtäkt i Kungälv. Brottet ska ha ägt rum i helgen i de norra delarna av kommunen. – Jag kan bekräfta att en person är anhållen, säger åklagaren Hanna Rajamäe.

Finns det någon som kan berätta mer om detta?

Man får ju direkt vissa misstankar som pekar åt ett visst håll, men just denna gången så kanske det inte är så. Dels för att förövaren bara är 15 år, dels för att det skedde i de norra delarna av kommunen.
Citera
2017-05-04, 15:47
Medlem
Universells avatar
Inte mycket de ville säga Kommer nog mer i åtalet sen
Jag gissar på att det var en barnvåldtäkt och sen är frågan om hur villig offret var
Citera
2017-05-04, 17:58
Medlem
E.Morses avatar
Norra delen av Kungälvs kommun borde innebära trakterna runt Kode. Närvaron av invandrare där är ungefär lika stor som närvaron av Saab på försäljningslistor över nya bilar 2017, det vill säga obefintlig. Det är sannolikt väldigt svenskt i det här fallet.

Det finns en fotbollsförening i Kode upptäcker jag efter lite googlande. Eftersom åklagaren inte vill kommentera ålder känns det som att det är ett känsligt ärende. Exempelvis tränare som våldtagit en flicka efter en träning eller något liknande. Det känns som att gärningsmannen är betydligt äldre än offret, helt enkelt.
Citera
2017-05-04, 18:11
Medlem
En artikel till, dock ingen mer info:
http://kungalvsposten.se/nyheter/ton...t-for-valdtakt

Förövaren är i femtonårsåldern, vså teorin om tränare får nog kastas i papperskorgen
Citera
2017-05-04, 18:23
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Morse
Norra delen av Kungälvs kommun borde innebära trakterna runt Kode. Närvaron av invandrare där är ungefär lika stor som närvaron av Saab på försäljningslistor över nya bilar 2017, det vill säga obefintlig. Det är sannolikt väldigt svenskt i det här fallet.

Kode och Saltsjöbaden, Sveriges enda ickeockuperade områden?

Njae.

Det som främst talar emot att detta handlar om en Utmaning är att det bara finns en ensam MGM. Och det säger inte mycket i sig.

"Norr om centrala Kungälv", som det står i Hjörnes Magasin, inbegriper f.ö. bra mycket mer än Kode.
Citera
2017-05-04, 18:45
Medlem
Inspektorens avatar
Norra delarna säger ju inte så mycket egentligen, Munkegärde kan lika gärna tillhöra de "norra delarna", där är det dessutom ganska invandrartätt vilket skulle förklara varför det är sekretessklassat. Troligtvis flykting som har varit i farten igen? Det var ju inte särskilt längesen några flyktingar drog in en liten tös på Oasen och hade roligt.
Citera
2017-05-04, 19:42
Medlem
Bara för att han uppger att han är 15-år innebär inte att han är det.

Obligatorisk åldersbestämning på alla misstänkta brottslingar
Citera
2017-05-04, 20:21
Medlem
E.Morses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Kode och Saltsjöbaden, Sveriges enda ickeockuperade områden?

Njae.

Det som främst talar emot att detta handlar om en Utmaning är att det bara finns en ensam MGM. Och det säger inte mycket i sig.

"Norr om centrala Kungälv", som det står i Hjörnes Magasin, inbegriper f.ö. bra mycket mer än Kode.
Jag bor visserligen inte i området, men jag har en vän som äger en villa i området och jag har vistats där. Invandrartätheten i Kode är faktiskt inte särskilt stor. Att man skulle mena Komarken eller Munkgärde med "norr om centrala Kungälv" är inte sannolikt. Visserligen kan man ju avse Ingetorp, Rörtången, Ödsmålsmosse och lite annat, men det mesta där har postort Kode.
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Statistiken är kristallklar då det gäller våldtäkt! Chansen att det skulle vara en etnisk svensk är minimal.
I Kungälv lär det väl inte finnas många lantisar...
Du kommer få äta upp det där uttalandet. Särskilt eftersom 4 av 5 våldtäktsanmälningar inte leder till åtal, vilket innebär att dessa inte finns med i statistiken. Således baserar du din åsikt på en något svajig grund. Så du är ute och hojar ganska friskt nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Nej för guds skull, skyll allt på svenskarna istället.
Vad sägs om att skulla på han som har gjort det?
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Bara för att han uppger att han är 15-år innebär inte att han är det.

Obligatorisk åldersbestämning på alla misstänkta brottslingar
Nu var det offret som var 15 år, men du kanske tror hon ljuger också?
Citera
2017-05-04, 20:25
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Jag bor visserligen inte i området, men jag har en vän som äger en villa i området och jag har vistats där. Invandrartätheten i Kode är faktiskt inte särskilt stor. Att man skulle mena Komarken eller Munkgärde med "norr om centrala Kungälv" är inte sannolikt. Visserligen kan man ju avse Ingetorp, Rörtången, Ödsmålsmosse och lite annat, men det mesta där har postort Kode.

Du kommer få äta upp det där uttalandet. Särskilt eftersom 4 av 5 våldtäktsanmälningar inte leder till åtal, vilket innebär att dessa inte finns med i statistiken. Således baserar du din åsikt på en något svajig grund. Så du är ute och hojar ganska friskt nu.

Vad sägs om att skulla på han som har gjort det?

Nu var det offret som var 15 år, men du kanske tror hon ljuger också?
Vilket skitsnack! Om du nu vet vem som är GM så fram med det eller håll inne med ditt svammel.
Det är ju en 15 Åring som är anhållen i alla fall! Menar du att offret blivit anhållen?
Senast redigerad av negrofoben 2017-05-04 kl. 20:27.
Citera
2017-05-04, 20:32
Medlem
E.Morses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vilket skitsnack! Om du nu vet vem som är GM så fram med det eller håll inne med ditt svammel.
Om du läser vilken tråd på detta forum som helst som handlar om Kungälv så skriver samtliga användare att det är en rekommenderad ort att flytta till då invandrartätheten är minimal. Sedan förflyttar vi oss till Kode där det i praktiken inte finns några hyresrätter. Då menar du att invandrare utan språkkunskaper och med endast bidrag köpt villor för ett par miljoner i Kode? Vem är det som svamlar?

Eftersom DU är säker på att det är en invandrare så kan väl DU ange vad denna invandrare heter. Annars har du ju faktiskt inte en djävla aning, du har bara låst dig vid en teori baserat på dina fördomar (hur välgrundade dessa är hör inte till saken) och det är det absolut sämsta man kan göra när det gäller brott. Är det en invandrare så är det så, men sitt inte och var tvärsäker innan du vet något, det gjorde Kent Ekeroth när Breivik smällt av sina bomber i Oslo och det var säkert mycket pinsamt för honom.

Sedan.. "Håll inne med ditt svammel" säger du. Så läser jag forumets slogan... "Yttrandefrihet på riktigt". Sådana nöt som du är oerhört enerverande eftersom ni hela tiden påstår er censureras, men samtidigt vill förbjuda alla åsikter som inte är era egna.

Så. Har du något bra invandrarnamn eller skall vi vänta på riktiga uppgifter från människor som faktiskt vet något?
Citera
2017-05-04, 20:56
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Om du läser vilken tråd på detta forum som helst som handlar om Kungälv så skriver samtliga användare att det är en rekommenderad ort att flytta till då invandrartätheten är minimal. Sedan förflyttar vi oss till Kode där det i praktiken inte finns några hyresrätter. Då menar du att invandrare utan språkkunskaper och med endast bidrag köpt villor för ett par miljoner i Kode? Vem är det som svamlar?

Eftersom DU är säker på att det är en invandrare så kan väl DU ange vad denna invandrare heter. Annars har du ju faktiskt inte en djävla aning, du har bara låst dig vid en teori baserat på dina fördomar (hur välgrundade dessa är hör inte till saken) och det är det absolut sämsta man kan göra när det gäller brott. Är det en invandrare så är det så, men sitt inte och var tvärsäker innan du vet något, det gjorde Kent Ekeroth när Breivik smällt av sina bomber i Oslo och det var säkert mycket pinsamt för honom.

Sedan.. "Håll inne med ditt svammel" säger du. Så läser jag forumets slogan... "Yttrandefrihet på riktigt". Sådana nöt som du är oerhört enerverande eftersom ni hela tiden påstår er censureras, men samtidigt vill förbjuda alla åsikter som inte är era egna.

Så. Har du något bra invandrarnamn eller skall vi vänta på riktiga uppgifter från människor som faktiskt vet något?
Sluta lägg ord i min mun! Har du svårt med läsförstelsen? Var säger jag att jag är tvärsäker på att det är en blatte? Jag spekulerar ju bara och mina spekulationer grundar sig på statistik från BRÅ och inte på fördomar. Du verkar ju ha noll koll då du bestrider att den anhållne skulle vara 15 år utan påstår att det är BO som är 15! Känner du henne eller vad grundar du ditt påstående på?
Citera
2017-05-04, 20:57
Medlem
E.Morses avatar
Nu ser jag att artikeln uppdaterats sedan jag läste den. När jag läste stod det att åklagaren inte ville kommentera gärningsmannens ålder. Nu står det 15 år. Min teori om åldersskillnad mellan offren var fel, det erkänner jag.

Festar ungdomar till det på första maj numera? Känns som ett naturligt sammanhang för en sånhär grej mellan två femtonåringar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in