2006-01-03, 10:41
Medlem
Anemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Den var för tidig, ett par år innan internet blev känt för gemene man.

Men det numret jag hade var jävligt bra. Z gjorde internet och dess biprodukter och omgivning känt för mig. Men levnadstiden för en tidning som förklarar IT för hippa lekmän kan naturligtvis inte vara längre än några nummer.
Citera
2006-01-03, 16:55
Medlem
På nåt sätt tror jag det är svårare att få ett hållbart koncept för herrblaskor än tjejernas motsvarigheter. Män har kanske en tendens att nischa in sig mer på ett visst område som fotboll, datorer, spel, fiske, motorsport etc. Så när tidningarna ska hitta gemensam mark för alla "unga män" så blir det lätt brudar, pubertalt och fjantigt nedvärderande av läsaren.
Citera
2006-01-03, 20:35
Medlem
Cafe är bäst om man tar bort den fjolliga modedelen!
Va fn dom lockar nya prenumeranter med hudvårdsprodukter...
Citera
2006-01-03, 20:41
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tstorm
. I centrum ständigt denna Bingo, som vill vara Sveriges Hugh Hefner men mer påminner om en bimboversion av Televinken.

Jag visste att jag hade sett honom förut...
Citera
2006-01-03, 20:44
Medlem
Truxas avatar
...........
Citera
2006-01-03, 21:37
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Men det numret jag hade var jävligt bra. Z gjorde internet och dess biprodukter och omgivning känt för mig. Men levnadstiden för en tidning som förklarar IT för hippa lekmän kan naturligtvis inte vara längre än några nummer.

Det var där någon gång runt 1994-95 jag började förstå att internet borde vara något för mig, tack vare exets syrra som prenumerarade på Z just när de gick till att bli IT-tidning. Men det dröjde ändå ett år eller två innan jag skaffade dator och modem.
Citera
2006-01-04, 02:00
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Slitz, Café, FHM, Ivan, Moore mfl...

Vilken är igentligen bäst enligt dig?

Det där är inte tidningar för män. Det är tidningar för fjortisar.
Var det inte någon som nämnde Men's Health också? Moahaha.
Skulle en riktig man gå in på Pressbyrån, ta ett ex av ovan tidning med skitsnygg, halvnaken, sexigt, manligt våp på omslaget och säga "och en Men's Health, tack". Hahahha skulle inte tro det.
Citera
2006-01-04, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Det där är inte tidningar för män. Det är tidningar för fjortisar.
Var det inte någon som nämnde Men's Health också? Moahaha.
Skulle en riktig man gå in på Pressbyrån, ta ett ex av ovan tidning med skitsnygg, halvnaken, sexigt, manligt våp på omslaget och säga "och en Men's Health, tack". Hahahha skulle inte tro det.

your loss.
Citera
2006-01-04, 09:04
Medlem
hgus1259s avatar
Z

Z... kommer ihåg den gamla godingen. Men jag fick för mig att det var Café som tog över Z, fast minnet kan ju svika en så här drygt 10 år senare...
Citera
2006-01-04, 10:35
Medlem
King duger för mig.

De andra tidningarna för "män" har man klart vuxit ifrån efter puberteten, vill jag se nakna kvinnor kan jag köpa en annan typ av tidning.
En lite rolig artikel
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt...665421,00.html
Citera
2006-01-04, 16:37
Medlem
Bonzos avatar
King för mig med.
Citera
2006-01-05, 18:34
Medlem
mr.arnes avatar
Citat: