• 5
  • 6
2017-05-05, 11:08
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Menar du att du inte kan njuta av sommaren, precis som oss andra som håller landet flytande (inklusive Universiteten) med skatteintäckter? Du och speciellt TS kommer bli chockade när ni kommer ut i arbetslivet på riktigt.
Suck Vad duktig du är, vill du ha en medalj?

Du som är fast anställd har förmodligen några veckors semester nu under sommaren medan jag får jobba. När jag slutar jobbet till hösten så återgår jag att gå i skolan hela dagen och då kan det vara skönt att få jobba 75% istället och ha någon dag ledig.

Varför stör det dig hur jag lägger upp mina arbetstimmar? Du är säkert arbetslös
Citera
2017-05-05, 20:01
Medlem
OldFashioneds avatar
Du vet att sommaren kommer hela året, så du har en del val:

1) Spara pengar under höst, vinter och vår så du har råd att slappa på sommaren
2) Jobba extra under terminen så du har råd att slappa på sommaren
3) Jobba under sommaren
4) Plugga extrakurser, ta lån (som du får betala tillbaka)

Svårare än så är det inte. Välkommen till vuxenlivet.
Citera
2017-05-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Får ju endast csnbidrag under terminerna. Det tillsammans med bostadsbidrag har gjort att jag överlevt och kunnat betala hyran. Bor i Stockholm. Hur är det menat att jag ska överleva till nästa termin?
Hej
Jag vill inte vara otrevlig men du bor i Stockholm och där så är det en brist på kvalificerad arbetskraft då borde det inte vara något problem för någon som studerar på (vad jag antar) går på universitet att få ett arbete över sommaren med tanke på att människor som inte ens kan svenska får arbete i Stockholm pga brist på arbetskraft. Visa framfötterna att du studerar på universitet borde vara något positivt för de flesta arbetsgivare. Att du tar upp det här 5 i 12 i maj får bli en lärpenning till nästa år att ha lite mer framförhållning när det gäller att skaffa sommarjobb nästa år. Nåja om du trots det inte lyckas få ett arbete så är det socialen som gäller annars så kommer du nog att få stifta bekantskap med någon av mina kollegor när de skall avhysa dig pga att du inte betalt din hyra. Lycka till!
Citera
2017-05-06, 00:13
Medlem
Har du kondition och tycker om att vara i skog och mark så rekommenderar jag att plocka blåbär och svamp och sälja till uppköpet. Bäst om du har nått form av transportmedel typ bil eller moppe...
Har en polare som plockar...blir typ en 800 -900 om dagen...inte fy skam
Citera
2017-05-06, 10:59
Medlem
Stövla in på närmaste McDonalds och säg med hög röst, "jak er snell hest!"

Nejdå, men frågan efter chefen och om du kan få jobba, då det är lätt att få jobb på dylika ställen om du är en reko person. Andra är Burger King, mAx, Pressbyrån, Seven Eleven, Espresso House, Waynes Coffee, mfl.
Citera
2017-05-06, 13:05
Medlem
Det är aldrig försent att söka jobb. Det behöver inte nödvändigtvis vara ett renodlat sommarjobb, utan kan vara en timanställning ex. Inom vård och restaurang borde det finnas jobb under sommaren som du kan få med kort varsel. Säkert inom andra områden också.

Du kan börja gallra här om du inte har några kontakter

https://www.arbetsformedlingen.se/Tj...e/Platsbanken/

Slk sedan på visstid- och timanställningar så kommer du säkert få napp om du skriver bra ansökningar!
Citera
2017-07-02, 23:12
Medlem
nu kanske det är försent för dig men det jag gjorde när jag hade csn var att jag från januari sparade 3000 varje månad fram till maj sen levde jag på dom pengarna fram till jag fick mitt första bidrag i augusti, funkade rätt bra då jag bodde hemma och knappt hade några utgifter
Citera
2017-07-03, 06:26
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Får ju endast csnbidrag under terminerna. Det tillsammans med bostadsbidrag har gjort att jag överlevt och kunnat betala hyran. Bor i Stockholm. Hur är det menat att jag ska överleva till nästa termin?

Man sommar jobbar väl såklart samt anpassar utgifter efter inkomster? Är du 90 talist måntro
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in