2017-10-07, 22:47
Medlem
emma80s avatar
Dom meddelas 20 oktober.

https://www.sydsvenskan.se/2017-10-0...tt-mot-en-elev

Utdrag ur artikeln:

Han förnekar att han skulle ha sexuellt ofredat en flicka i vintras. Därmot erkänner han brott mot en elvaårig elev i år - genom att först ta henne på låret och sedan, efter att ha satt henne i sitt knä, tagit henne på kroppen under kläderna.

I kriminalvårdens personutredning, som Sydsvenskan har läst, formuleras det som att ”…det är flera av hans elever som vill kramas och att han kom för nära målsäganden men inte hade sexuella avsikter”. Annorlunda uttryckt: "det var inte meningen".

Följdriktigt anser läraren inte att han har några beteendeproblem och tackar därför nej till medverkan i kriminalvårdens program ”relation och samlevnad”. Däremot har han sökt samtalshjälp.

Domen mot den åtalade läraren avkunnas klockan 11 den 20 oktober. Straffet vid fällande dom löper från böter till fängelse i som mest två år. Han har bedömts som lämplig för samhällstjänst och kan därmed få jobba av ett eventuellt fängelsestraff.
Citera
2017-10-07, 23:33
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramidheart
Stämningsansökan.

https://minfil.org/Jandmcc4bb/Lunds_TR_B1389-17.pdf

Jag hade inte blivit det minsta förvånad om detta blir nedlagt.

Vi får se i oktober.

Varför tror du det? Han har ju erkänt.
Citera
2017-10-09, 21:26
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Har en känsla av att det här beteendet är något jag har sett förut. Typisk gubbe som inte kan hejda sina sexuella impulser, och sedan skyller ifrån sig och säger sig inte haft några sexuella avsikter. Man tar inte ett barn under dess tröja/linne och smeker dess hud. Speciellt inte om man är barnets lärare.

Tycker mig ha sett det här beteendet hos främst män som blivit alldeles för överförfriskade och sen börjat kladda på kvinnor, för att vid ett nyktert tillfälle helt förneka att det skulle varit sexuellt motiverat.

Jävla gubbäckel.
Citera
2017-10-09, 22:48
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det verkar spännande, har du några länkar?
https://www.sydsvenskan.se/2015-12-2...lundensisk-mix

Bland annat!

Ekström är ju själv dunderkommunist. Hyllar PI rätt ofta, både privat och ut i media.

PI är ju för övrigt allmänt creepy och slimig. Konstigt att han inte åkt dit tidigare. Men antar att man har många frikort som kommunist i kommunismens mecka.
Citera
2017-10-13, 23:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Per måste vara rejält störd om det här stämmer.
Vacker kvinna, grågubben har förstört allt.
Var uppenbarligen något som inte stod rätt till. Skilda nu förstås.
Citera
2017-10-14, 11:22
Medlem
Ystaluvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Var uppenbarligen något som inte stod rätt till. Skilda nu förstås.
Har nån sett honom i Lund? Flyttat?
Det blir väl högst lite samhällstjänst som straff. Kanske på ett dagis.
Citera
2017-10-20, 12:55
Medlem
Ystaluvens avatar
Lite dagsböter till straff för 30 år av övergrepp. Rätt billigt tycker jag.
Citera
2017-10-20, 16:16
Medlem
Preclears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ystaluven
Lite dagsböter till straff för 30 år av övergrepp. Rätt billigt tycker jag.

Lite slap on the wrist, visst, men samtidigt symboliskt viktigt för väldigt många. Både målsägandena och gamla offer. Även för mig personligen faktiskt. Och för Per Ingelsgård, som nu är dömd och bör kunna nämnas vid namn, handlar det ju även om förlorad status och prestige (även äktenskap vad jag hört). En total fall from grace.
Citera
2017-10-21, 20:13
Citat:
Ursprungligen postat av Preclear
Lite slap on the wrist, visst, men samtidigt symboliskt viktigt för väldigt många. Både målsägandena och gamla offer. Även för mig personligen faktiskt. Och för Per Ingelsgård, som nu är dömd och bör kunna nämnas vid namn, handlar det ju även om förlorad status och prestige (även äktenskap vad jag hört). En total fall from grace.

Exakt, jag hade hellre suttit i fängelse ett år i hemlighet än att ha blivit av med fru, jobb, vänner. Hans liv kommer aldrig bli sig likt.
Citera
2017-10-22, 11:38
Medlem
Ystaluvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Exakt, jag hade hellre suttit i fängelse ett år i hemlighet än att ha blivit av med fru, jobb, vänner. Hans liv kommer aldrig bli sig likt.

Varken hans liv eller alla hans offers liv. Det värsta är att han nekar till 98% av det han gjort.
Ingelsgård är inget offer. Kan är förövare.
Citera
2017-10-22, 11:54
Citat:
Ursprungligen postat av Ystaluven
Varken hans liv eller alla hans offers liv. Det värsta är att han nekar till 98% av det han gjort.
Ingelsgård är inget offer. Kan är förövare.

Zzz.. Jag tycker inte synd om honom, han har förtjänat att få sitt liv förstört.
Citera
2017-10-23, 05:22
Medlem
pakkaks avatar
Någon som har domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in