• 2
  • 3
2017-05-06, 13:54
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Jag kan ju inte avgöra vilken eller vilka fonder du vill ha eftersom jag inte vet enligt vilka premisser du vill utforma ditt sparande. Inte har du heller skrivit något om vilken eller vilka av Roburs fonder du har, så omöjligt att ha en uppfattning om för- och nackdelar med dom. Dessutom finns ju en massa andra fonder utöver Roburs att välja på hos Swedbank...eller är det så jäkla illa numera att dom bara erbjuder fonder där dom själva tar hem förvaltningsavgifterna?

Jag har Swedbank Roburs Ip aktiefond med en förvaltningsavgift på 1.25% det måste ju vara en rätt hög Avgift?

Min fråga var inte vilka fonder jag ska ha utan om det ens är lönt att ha kvar swedbank, eller om jag ska lägga de pengarna i de fonder jag redan har i Nordnet.
Citera
2017-05-06, 19:24
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Jag har Swedbank Roburs Ip aktiefond med en förvaltningsavgift på 1.25% det måste ju vara en rätt hög Avgift?

Min fråga var inte vilka fonder jag ska ha utan om det ens är lönt att ha kvar swedbank, eller om jag ska lägga de pengarna i de fonder jag redan har i Nordnet.
Kan bara tala för mig själv, och det finns inte en chans i världen att jag skulle betala Swedbanks feta förvaltare med korvfingrar och svettig panna 1,25% i förvaltningsavgift för att dom ska missköta mina pengar. Jag skulle inte låta dom förvalta mitt kapital om dom ens betalade mig för det.

Flytta pengarna till Nordnet, välj en vettig fond/aktier/etf: er och var noga med att påtala till Swedbank att du föraktar dom.
Citera
2017-05-06, 21:36
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Kan bara tala för mig själv, och det finns inte en chans i världen att jag skulle betala Swedbanks feta förvaltare med korvfingrar och svettig panna 1,25% i förvaltningsavgift för att dom ska missköta mina pengar. Jag skulle inte låta dom förvalta mitt kapital om dom ens betalade mig för det.

Flytta pengarna till Nordnet, välj en vettig fond/aktier/etf: er och var noga med att påtala till Swedbank att du föraktar dom.

Ok tack för svaret
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in