Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-02, 14:09
  #1
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag är bannad i 30 dagar från båda mina facebookkonton! Jag vet inte om det här är rätt ämne men nån moderator får väl annars flytta tråden till rätt ämne.

Jag skrev om moskeebränder i en grupp där nästan alla är sverigedemokrater men ändå vart jag bannad! Det gör mig riktigt arg!
Fast jag bryr mig egentligen inte! Jag kan ju använda flashback istället! Facebook är ändå bara skit!
Har ni blivit bannad från att skriva inlägg på Facebook?
Citera
2017-05-02, 14:24
  #2
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag är bannad i 30 dagar från båda mina facebookkonton! Jag vet inte om det här är rätt ämne men nån moderator får väl annars flytta tråden till rätt ämne.

Jag skrev om moskeebränder i en grupp där nästan alla är sverigedemokrater men ändå vart jag bannad! Det gör mig riktigt arg!
Fast jag bryr mig egentligen inte! Jag kan ju använda flashback istället! Facebook är ändå bara skit!
Har ni blivit bannad från att skriva inlägg på Facebook?
Är rasism mot reglerna på Facebook?, om det är det vad är då problemet?
Citera
2017-05-02, 14:29
  #3
Avstängd
smakenutavbajss avatar
Rasism mot vita är helt ok. Glöm inte vem som äger fejsbuk!
Citera
2017-05-02, 14:49
  #4
Avstängd
Vad fan har moskébränder med SD att göra?
Citera
2017-05-02, 14:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag är bannad i 30 dagar från båda mina facebookkonton! Jag vet inte om det här är rätt ämne men nån moderator får väl annars flytta tråden till rätt ämne.

Jag skrev om moskeebränder i en grupp där nästan alla är sverigedemokrater men ändå vart jag bannad! Det gör mig riktigt arg!
Fast jag bryr mig egentligen inte! Jag kan ju använda flashback istället! Facebook är ändå bara skit!
Har ni blivit bannad från att skriva inlägg på Facebook?
Vad skrev du då som ansågs så illa att du blev bannad?
Citera
2017-05-02, 15:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag är bannad i 30 dagar från båda mina facebookkonton! Jag vet inte om det här är rätt ämne men nån moderator får väl annars flytta tråden till rätt ämne.

Jag skrev om moskeebränder i en grupp där nästan alla är sverigedemokrater men ändå vart jag bannad! Det gör mig riktigt arg!
Fast jag bryr mig egentligen inte! Jag kan ju använda flashback istället! Facebook är ändå bara skit!
Har ni blivit bannad från att skriva inlägg på Facebook?


Jag har tre frågor till dig Freddeiboi98;
1.) vad har moskébränder med SD att göra? Du vet väl att de flesta asylboenden, blattepizzerior och moskéer som brinner, gör det pga inavlat MENA-avskräde?

2.) Precis HUR tycker du att en tråd om att DU blivit bannat från Fejjan, har att göra med Integration & Invandring? Hur??

3.) Är du dum i hela huvudet?
Citera
2017-05-02, 15:24
  #7
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag är bannad i 30 dagar från båda mina facebookkonton! Jag vet inte om det här är rätt ämne men nån moderator får väl annars flytta tråden till rätt ämne.

Jag skrev om moskeebränder i en grupp där nästan alla är sverigedemokrater men ändå vart jag bannad! Det gör mig riktigt arg!
Fast jag bryr mig egentligen inte! Jag kan ju använda flashback istället! Facebook är ändå bara skit!
Har ni blivit bannad från att skriva inlägg på Facebook?
Vad exakt skrev du då?

Jag har fått en varning (inte avstängning) för jag skrev ordet "neger" en gång.
Citera
2017-05-02, 15:49
  #8
Medlem
Gurglarens avatar
Mina trollkonton har tyvärr blivit bannade allihop. Behöver inte skriva något "rasistiskt", räcker med att tycka fel.
Citera
2017-05-02, 15:51
  #9
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag har fått en varning (inte avstängning) för jag skrev ordet "neger" en gång.
Av vilken anledning ska du skriva saker som andra tar illa upp av?

Jag anser att det är mer än okej att stänga av de som saknar respekt för andra från forum där alla är välkomna.

Passar det inte, starta något eget.
Citera
2017-05-02, 16:18
  #10
Medlem
Ferhs avatar
Facebook övervakar ju allt man gör där, så man kan säkert bli automatiskt bannad eller flaggad enbart genom att skriva fel saker och utan att någon rapporterar en. De söker ju igenom vad man skickar i pm, med. Förmodligen den värsta övervakningssidan på hela nätet.
Citera
2017-05-02, 16:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Åsiktspoliser?

Man är inte åsiktspolis bara för att man påpekar att rasism och aktiv pedofili är fel. Att du gillar sånt innebär att andra påpekar att det är vidrigt.

Åsiktspolis kanske inte blev klockrent i vad jag menade.
Liknelsen med "storebror ser dig" hade varit bättre.

FB-users går ju vidare med på att ägarna får fulla rättigheter till att använda allt som publiceras för eget syfte och vinning.
Betyder inte integritet något alls för dagens ungdomar och äldre som glatt ställer ut hela sitt liv i skyltförnstren på FB?

Och hur fan kom pedofili in i sammanhanget??
Citera
2017-05-02, 16:27
  #12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Mina trollkonton har tyvärr blivit bannade allihop. Behöver inte skriva något "rasistiskt", räcker med att tycka fel.
En nära vän till mig blev av med sitt konto helt utan anledning efter att ha haft det i flera år utan anmärkning. Facebook vägrade berätta varför...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback