Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-02, 10:54
  #1
Medlem
Hej,

Vi är två vuxna som tittar på resor inför sommaren, var sugna på USA och kom över USA tours. Länk här

Är det någon som har bokat resa via USA tours? Priserna på sidan verkar vara orealistiska från-priser. Antar att det blir betydligt mer om man frågar efter offert.

T.ex. denna: Länk

12000 för 2 vuxna och barn me flyg hotell och hyrbil, 14 dagar? Låter inte helt rätt.

Någon som har någon erfarenhet av dessa som kan ge råd och tips? Hur blir standarden på boende, flyg, bil etc?

Tack!
Citera
2017-05-02, 12:07
  #2
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateva
Hej,

Vi är två vuxna som tittar på resor inför sommaren, var sugna på USA och kom över USA tours. Länk här

Är det någon som har bokat resa via USA tours? Priserna på sidan verkar vara orealistiska från-priser. Antar att det blir betydligt mer om man frågar efter offert.

T.ex. denna: Länk

12000 för 2 vuxna och barn me flyg hotell och hyrbil, 14 dagar? Låter inte helt rätt.

Någon som har någon erfarenhet av dessa som kan ge råd och tips? Hur blir standarden på boende, flyg, bil etc?

Tack!

Frågan är som du säger, vad är det för boende och var ligger de, flyg? Hyrbil?

De ger ju inga priser på sidan så be om ett förslag och jämför, återkom gärna med resultatet här så man kan se.....

Gissar att det blir väldigt mycket som tillkommer på från priserna om man vill ha en vettig resa.
Citera
2017-05-02, 13:58
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateva
Hej,

Vi är två vuxna som tittar på resor inför sommaren, var sugna på USA och kom över USA tours. Länk här

Är det någon som har bokat resa via USA tours? Priserna på sidan verkar vara orealistiska från-priser. Antar att det blir betydligt mer om man frågar efter offert.

T.ex. denna: Länk

12000 för 2 vuxna och barn me flyg hotell och hyrbil, 14 dagar? Låter inte helt rätt.

Någon som har någon erfarenhet av dessa som kan ge råd och tips? Hur blir standarden på boende, flyg, bil etc?

Tack!

Det är ju inte jättesvårt att klicka på tabben "Priser" på sidan och läsa att priset är per person.

Citat:
SÄSONG DAGAR FRÅN-PRIS (PR. PERSON)
Vår 14 dagar 10.707 SEK
Sommar 14 dagar 12.547 SEK
Höst 14 dagar 11.699 SEK
Vinter 14 dagar 10.373 SEK

Förövrigt är det alltid billigare att boka såna här resor själv.
Citera
2017-05-02, 14:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Det är ju inte jättesvårt att klicka på tabben "Priser" på sidan och läsa att priset är per person.



Förövrigt är det alltid billigare att boka såna här resor själv.

Missade tabben, tack! På översiktsidan står det ju dock

"Priset är ett från-pris, och gäller för 2 vuxna och 2 barn (under 12 år) i samma rum, inkl. flyg hotell och bil."

Kanske lite missvisande. 10-12 k låter ju fortfarande lågt för 2 veckor i florida, med boende transport och flyg inkluderat.

Jag menade inte att fokusera så mycket på priset, snarare på resebyråns pålitlighet, om de är seriösa, goda/dåliga erfarenheter, etc...
Citera
2017-05-02, 14:22
  #5
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateva
Missade tabben, tack! På översiktsidan står det ju dock

"Priset är ett från-pris, och gäller för 2 vuxna och 2 barn (under 12 år) i samma rum, inkl. flyg hotell och bil."

Kanske lite missvisande.

Inte så lite missvisande heller, men det brukar vara så där det fungerar. Man snudd på luras för att fånga intresset, sen hänger folk kvar. Marknadsföring idag är en rätt smutsig bransch


Citat:
Ursprungligen postat av Whateva
10-12 k låter ju fortfarande lågt för 2 veckor i florida, med boende transport och flyg inkluderat.

Boende i Florida kan du få för strax över 6000 kr, 14 dagar för 4 personer på Hotels.com när du bokar själv. Eventuellt har firman nåt avtal som gör det hela ännu lite billigare.

Bil? Minst bilen hos Hertz får du för 4 000 kr, en Chevrolet Spark i 14 dagar.

Flyg t.o.r. får du för strax under 3200 kr per person (2 vuxna, 2 st 10-åriga barn) om du bokar i november.

Totalt hamnar vi då på 6000 + 4000 + 12825 = 22825 kr för 4 personer, eller 5706 kr per person om ni bokar själva.

Nu har vi räknat på det absolut lägsta jag kunde hitta på rak arm, antagligen kan ni få ner priset avsevärt om ni bokar bil hos nån skumraskfirma, flyger 45 timmar enkel resa och bor i en sovsal hela tiden. En firma, med avtal, kan säkert sänka priset en aning mer.

Men min gissning är att ni inte kommer betala några 12 000 kr per person när ni väl får se erbjudandet. Det där gäller säkert om du bokar 18 månader i förväg, betalar idag, och ger dig det absolut sämsta av sämsta när det gäller bil, boende och flyg.

Men att deras erbjudande skulle vara billigt? Uppenbarligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Whateva
Jag menade inte att fokusera så mycket på priset, snarare på resebyråns pålitlighet, om de är seriösa, goda/dåliga erfarenheter, etc...

Såvitt jag kan läsa om dom på deras danska Facebook-sida, och även den svenska, så verkar firman absolut vara seriös. Många recensioner av Facebook-konton med lång historik (skapades kontot igår är en recension inte så mycket värd, men många konton har lång historik vilket är betydligt jobbigare att förfalska). Ett tips kan ju vara att ringa dom och snacka lite, det kostar ju ingenting. Då får man en ganska bra bild över hur dom verkar.

Men som sagt, du sparar enorma summor på att boka allt själv. Det är superenkelt att resa idag, och jag har själv spenderat 55 dagar i USA med hyrbil tillsammans med några kompisar för något år sedan. Vi bokade bil med Alamo (tror jag det var), hotell i typ New York och nåt mer ställe innan vi åkte, annars bokade vi allt väl på plats.
Citera
2017-05-02, 14:29
  #6
Medlem
Floridasidans avatar
"Från pris" säger ju ingenting om vad det kostar och speciellt inte vad det är man får för pengarna, förmodligen inte hotell flyg bil mm som man vill ha.

Många hotellsidor mm. går ut med lockpriser, då är det priset en enda dag och övriga dagar flerfallt högre min gissning är att det är samma sak här. Inget är gratis och resebyrån ska tjäna en slant också, även om de kanske kan ha lite bättre deals på vissa hotell så tror jag att det sällan slår att boka själv.

Som sagt, ska bli intressant att se vad de ger för offert, får väl skicka en förfrågan själv om TS inte vågar

På Trustpilot är det mest positiva tongångar men recensenterna har genomgående gjort 1 eller 2 bidrag, inte så trovärdiga alltså. https://se.trustpilot.com/review/usatours.se
__________________
Senast redigerad av Floridasidan 2017-05-02 kl. 14:36.
Citera
2017-05-02, 14:34
  #7
Medlem
Boka det själv istället, blir oftast mycket billigare
Citera
2017-05-02, 14:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
"Från pris" säger ju ingenting om vad det kostar och speciellt inte vad det är man får för pengarna, förmodligen inte hotell flyg bil mm som man vill ha.

Många hotellsidor mm. går ut med lockpriser, då är det priset en enda dag och övriga dagar flerfallt högre min gissning är att det är samma sak här. Inget är gratis och resebyrån ska tjäna en slant också, även om de kanske kan ha lite bättre deals på vissa hotell så tror jag att det sällan slår att boka själv.

Som sagt, ska bli intressant att se vad de ger för offert, får väl skicka en förfrågan själv om TS inte vågar

Lockpriser är väntat, tvivlande mest på företagets pålitlighet, men det verkar vara legit så länge. Förfrågan är skickad.
Citera
2017-05-02, 14:46
  #9
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateva
Lockpriser är väntat, tvivlande mest på företagets pålitlighet, men det verkar vara legit så länge. Förfrågan är skickad.

Verkar som de funnits sedan 2009 ( i Danmark ) man hittar ju inga skandalskriverier vid en snabb sökning så det är säkert ett riktigt (förhoppningsvis seriöst även på denna sida Öresund) företag.
Citera
2017-05-02, 21:37
  #10
Medlem
Jag rekommenderar att boka resan själv men ska man tvunget använda sig av en resebyrå bör man säkerställa att det finns en resegaranti samt att kontakta kammarkollegiet och höra för vilket total belopp garantin gäller.

Har personligen råkat ut för en oseriös resebyrå som satte sig själv i konkurs och var väldigt noga med att stoltsera med sin resegaranti när resan bokades och efter konkursen visade sig att garantin var ställd till ett total belopp på hundratusen. Det var hundratals resenärer som krävde sin garanti så jag kommer ihåg att vi fick ungefär 900 kronor per person på en resa som kostade 20k.
Citera
2017-05-16, 13:49
  #11
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateva
Lockpriser är väntat, tvivlande mest på företagets pålitlighet, men det verkar vara legit så länge. Förfrågan är skickad.

Något svar? Har ju gått 2 veckor nu........
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2835998

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback