• 1
  • 2
2017-05-01, 19:41
Medlem
Hej! Jag är en 18-årig kille, som har ett väldigt stort problem.
Jag är ''bara'' 174cm lång. Innan ni börjar, ja jag vet att det inte är jättekort, men det är fortfarande ett problem för mig.

Jag var ganska sen i puberteten, jag kunde för första gången få utlösning när jag var 14år gammal.
Jag har lite ljusare röst än andra också.

Längden för mig har på senare år blivit ett riktigt stort problem, och det märker man även när man pratar med mig, eller bara ser på mig för den delen. Jag går med krökt rygg, kollar åt et annat håll lite diskret när en fin tjej startar en konversation med mig etc. Allt detta trots att jag är diagnostiserad med ADHD. Min längd sänker mitt självförtroende något rejält, och är mitt största/enda problem i livet.

Att jag på lagliga vägar skulle kunna få tillväxthormoner är väl uteslutet då jag är så lång som jag borde vara (föräldrarna är 162cm resp. 175cm) och för att jag är alldeles för lång för att få något sådant tilldelat till mig.

Frågor:
1. Kommer hormonet att hjälpa i mitt fall? Med tanke på min höga ålder.
2. Om det funkar; Vad heter medicinen? Dosering?

Tack på förhand!
Citera
2017-05-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Hej! Jag är en 18-årig kille, som har ett väldigt stort problem.
Jag är ''bara'' 174cm lång. Innan ni börjar, ja jag vet att det inte är jättekort, men det är fortfarande ett problem för mig.

Jag var ganska sen i puberteten, jag kunde för första gången få utlösning när jag var 14år gammal.
Jag har lite ljusare röst än andra också.

Längden för mig har på senare år blivit ett riktigt stort problem, och det märker man även när man pratar med mig, eller bara ser på mig för den delen. Jag går med krökt rygg, kollar åt et annat håll lite diskret när en fin tjej startar en konversation med mig etc. Allt detta trots att jag är diagnostiserad med ADHD. Min längd sänker mitt självförtroende något rejält, och är mitt största/enda problem i livet.

Att jag på lagliga vägar skulle kunna få tillväxthormoner är väl uteslutet då jag är så lång som jag borde vara (föräldrarna är 162cm resp. 175cm) och för att jag är alldeles för lång för att få något sådant tilldelat till mig.

Frågor:
1. Kommer hormonet att hjälpa i mitt fall? Med tanke på min höga ålder.
2. Om det funkar; Vad heter medicinen? Dosering?

Tack på förhand!

Enkelt svar NEJ dina tillväxtzoner har garanterat slutit sig.
Citera
2017-05-01, 20:03
Medlem
Browngreeneyess avatar
1,74 cm är en bra längd. Det verkar vara ett dumt komplex som du får göra upp med. Avråder dig starkt från tillväxthormoner som dessutom är internetbeställda?, vet du vad det är idom? Är du säker att det bara är på längden du växer? Folk med för mycket growth hormon växer på alla håll och kanter...
Citera
2017-05-01, 21:43
Medlem
Du säger att du går med krökt rygg? Kanske ska fundera på att sträcka på dig rejält innan du ens tänker tanken med HGH, skulle du nu bli längre av det så är det MAX 1-2cm. Med andra ord ingenting.
Citera
2017-05-01, 21:49
Medlem
F.Hansens avatar
Har epifysplattorna stängt sig, dvs att du slutat växa på längden, så kan du inte göra något..

Börja styrketräna och ät bra, arbeta på kroppshållningen så tror jag du blir mer än nöjd. Dessutom sitter inte så mycket i utseendet när det kommer till tjejjerna, det är mer hur du relaterar till ditt eget utseende än själva utseendet hon bryr sig om.
Citera
2017-05-02, 02:51
Medlem
Drdeoos avatar
https://odontologi.wikispaces.com/fi...lvaxtkurva.png

Ser mörkt ut
En period som går över - 175cm är inget o gråta över
Citera
2017-05-02, 07:10
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Du kan vinna max 2 cm. Men risken är att resten av kroppen förvandlar dig till en troll-liknande varelse, med stor näsa, stora händer, och kraftig käke. Helt obalanserat till dina övriga drag.

Kolla på denna bild så fattar du ungefär vad som kommer hända med ditt face: https://rareacrobeauty.files.wordpre...galy-214_3.jpg
Citera
2017-05-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Du kan vinna max 2 cm. Men risken är att resten av kroppen förvandlar dig till en troll-liknande varelse, med stor näsa, stora händer, och kraftig käke. Helt obalanserat till dina övriga drag.

Kolla på denna bild så fattar du ungefär vad som kommer hända med ditt face: https://rareacrobeauty.files.wordpre...galy-214_3.jpg
Det där händer inte på tillväxthormon.
Citera
2017-05-02, 17:19
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliSko

Nehej ? vad menar du händer då ?

Har du medicinsk kunskap eller erfarenhetsmässig kunskap ?
Citera
2017-05-02, 20:53
Medlem
svantejerlings avatar
Citat:

Akromegali är EXAKT det som händer när du överproducerar GH(growth hormone) när epifyserna i rörbenen är stängda.

Om du får överproduktion av GH istället INNAN de är stängda heter sjukdomen Gigantism där du ser mer normal ut bara väldigt förvuxen.

Skillnaden är att i akromegali växer mjukdelerna och endast vissa ben medan gigantism växer olika delar mer jämnt fördelat.
Citera
2017-05-03, 06:09
Medlem
Detta är då när kroppen producerar det själv, kroppen hade aldrig gått över till det med en dosering på 2-4iu per dag.

Känner folk som har legat långt över 4iu per dag i åratal, ingenting där heller.

Av vad jag kan se på din profil så är det bara att konstatera att du tror dig vara kunnig för att du är påläst, antagligen någon läkare in the making som tror sig kunna allt. Gå till dopingforumet, nämn det du skrev och låt folket få sig ett gott skratt.

Här har du även ALLA biverkningar på HGH, beskriv var du fått din kunskap ifrån förutom skolbänken?

https://www.fass.se/m/produkt/200406...lic/tabproduct

Praktik > Teori
Senast redigerad av AliSko 2017-05-03 kl. 06:27.
Citera
2017-05-03, 06:29
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Detta är då när kroppen producerar det själv, kroppen hade aldrig gått över till det med en dosering på 2-4iu per dag.
Nej, det kan uppstå även med hjälp av extra tillskott av tillväxthormon.

TS, börja med att att sträcka på dig då en krökt rygg får dig att se kortare ut än vad du är!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in