• 2
  • 3
2017-05-12, 14:54
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Vad skulle reaktionerna bli om en nunna ville jobba på sas i full mundering?
Hur exakt hjälper en priviligerad särställning muslimer att integreras i ett sekulärt samhälle?

Själv kräver jag att få jobba som polis men tänker bara bära badbyxor.
Citera
2017-05-12, 14:56
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Hur i helvete ska det kunna vara ett brott att sprida bilder som funnits på offentliga sidor? Och att polisen ens utreder är en gåta, särskilt med tanke på att man lägger ner grövre brott på löpande band.

Vet vi att de utreder? De har en skyldighet att ta emot anmälan men förundersökning inleds väl knappast, alternativt läggs ner direkt, om/när det står klart att det inte faller in under nån brottsrubricering.
Citera
2017-05-12, 15:01
Medlem
Tjuvhederns avatar
Alhassani och den där barnmorskan som inte kan utföra aborter av religiösa skäl kan ju bilda klubb

Jag söker jobb som beslutsfattande jurist på Sollentuna kommun men uppger vid intervjun att min religion förbjuder mig att tillämpa svensk lag när jag ska fatta beslut i svenska detaljplaneärenden. Detta trots att det stod i annonsen att besluten ska fattas utifrån gällande svensk lagstiftning och rättspraxis. Jag kan endast befatta mig med gambianska lagbestämmelser. Om jag inte får jobbet har kommunen diskriminerat mig!!
Citera
2017-05-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Men SVT då? SVT säljer ju inte lösnummer.
Nej, men de kan väl driva en agenda utifrån sina egna åsikter för det? De har t.o.m lättare att göra det eftersom de inte behöver bry sig om ifall publiken efterfrågar det de producerar eller inte.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in