2018-05-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bushman
Grattis Haito! Lite avundsjuk för att jag inte fick vanlig bup utan får suboxone film..😒 Jag står på 12mg nu och tydligen skriver inte läkaren längre högre doser till någon. De som har högre sen tidigare får behålla men ingen ny får mer.. Känner sug på kvällarna och på morgonen får jag skynda mig till mottagningen. F.ö så är personalen på mottagningen otroligt proffsiga och trevliga. Var i Sverige går du?

Tack så mycket! Jag fick bup för att läkaren inte ville att jag skulle få abs från oxyn genom naloxonet, sen ska jag gå över till subuxone film. Har läst någonstans att man ska kunna gå över till bup efter en viss tid med subuxone, när man nått taket och riskerna för andningsdepp minskat men jag är inte helt 100% på det. Jag förstår inte varför läkaren inte skriver över 12mg, det låter ju helt stört med tanke på tidigare maxgränser... Jag lider med dig där. Kan du inte ta upp det med din läkare om att du känner sånt sug? Det är ju då du SKA ha högre dos egentligen! Jag går i en stad i skåne som jag inte kan skriva här för det är bara en handfull personer som går där ^^ Hoppas dom ändrar sig med era doseringar eller du får byta till metadon.
Citera
2018-05-24, 14:44
Medlem
Fattar fortfarande inte idén med filmen.... Om de gör en film med bara buprenorfin istället ?
Så länge man går varje dag kan de mosa tabletterna.
Citera
2018-05-24, 17:39
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNameWhatsoever
Fattar fortfarande inte idén med filmen.... Om de gör en film med bara buprenorfin istället ?

Det har enbart med pengar och patent att göra.
Först när subutex patentet gick ut kom suboxone. Sen kom generiska bup+nlxn piller så då kom de upp med filmen istället.

Sen om nån skulle krossa mina piller då blir jag tokig, så jävla fittigt. Men det är ju många som spottar ut så det är inte konstigt
Citera
2018-05-24, 22:14
Medlem
Nu ska jag ha uppföljningssamtal med läkaren på tisdag för att se hur det går med doseringarna och biverkningar osv. Nu är det så att jag har fått oerhörda problem att somna sen jag började med bup, har haft insomningssvårigheter sen jag var 13 år typ, så tidigare har jag haft imovane på recept. Tror ni jag skulle kunna få imovane till sömnen? Detta är ju också något som påverkar mitt arbete då jag blir löjligt trött om dagarna så jag känner att jag behöver det. Annars har jag för mig att Z-analoger inte syns på UP, någon som skulle kunna bekräfta detta?
Citera
2018-05-24, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Det har enbart med pengar och patent att göra.
Först när subutex patentet gick ut kom suboxone. Sen kom generiska bup+nlxn piller så då kom de upp med filmen istället.

Sen om nån skulle krossa mina piller då blir jag tokig, så jävla fittigt. Men det är ju många som spottar ut så det är inte konstigt
Japp. Allt handlar om patent..
Citera
2018-05-24, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haito
Nu ska jag ha uppföljningssamtal med läkaren på tisdag för att se hur det går med doseringarna och biverkningar osv. Nu är det så att jag har fått oerhörda problem att somna sen jag började med bup, har haft insomningssvårigheter sen jag var 13 år typ, så tidigare har jag haft imovane på recept. Tror ni jag skulle kunna få imovane till sömnen? Detta är ju också något som påverkar mitt arbete då jag blir löjligt trött om dagarna så jag känner att jag behöver det. Annars har jag för mig att Z-analoger inte syns på UP, någon som skulle kunna bekräfta detta?

Finns imo stickor.. passa dug för salivtest.
Citera
2018-05-25, 09:11
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:

Japp som sagt så kan det synas på UP, inte ovanligt att de skickar på analys inom LARO heller.

Väldigt få som får imovane ihop med programmet. De finns men de har kämpat och gått sömnlösa läääänge.

Det suger, jag har theralen och melatonin som faktiskt funkar väldigt bra för mig. Tröttheten dagen efter gick över med tiden.

Kan va värt att inte avfärda de "snällare" medicinerna direkt
Citera
2018-05-25, 14:59
Medlem
Citat:
Nu ska jagsomna sen jag började med bup, har haft insomningssvårigheter sen jag var 13 år typ, så tidigare har jag haft imovane på recept. Tror ni jag skulle kunna få imovane till sömnen? Detta är ju också något som påverkar mitt arbete då jag blir löjligt trött om dagarna så jag känner att jag behöver det. Annars har jag för mig att Z-analoger inte syns på UP, någon som skulle kunna bekräfta detta?
Beror på doktor..... jag sov inget ( eller tre timmar var fjärde natt) och inte kunde Det ha med buprenorfin att göra sa min de, hon sa också att man somnar till slut..... Ja ett par timmar sedan repeat. Jag fick lergigan som inte hjälpte. När jag observerad på sjukhus inte sov på sex dygn gav avd läkaren mig nozinan och lergigan. Laro doktorn blev vansinnig när hon kom tillbaka. ..
Men med bra relation kanske du kan få en insomningstablett....
Citera
2018-05-26, 14:13
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNameWhatsoever

På en film är det en mycket mindre yta som behöver absorberas - kanske inga utfyllnadsämnen alls utan bara 8 mg buprenorfin. En fransk "äkta" subutex väger t.ex 250-300 mg, och där är ämnet mer utdelat, varför dom inte bör krossas. Jag fick min klinik att sluta med det iom att jag hänvisade till fass där det står om den mycket sämre orala upptagbungsförmågan.
Citera
2018-05-26, 20:27
Medlem
Ah jag skiter nog i imovanen, vill inte riskera något i onödan mär jag precis kommit in. Däremot ska jag diskutera ett eventuellt byte till metadon istället, sömnproblemen kom tillbaka när jag började bupen tillsammans med illamående, frossningar och att jag känner mig dålig redan på eftermiddagen. Jag har ändå kommit upp i 16 mg och visst, jag könner mig inte dålig de första timmarna men senare sätter det igång med dessa biverkningar och jag får sån sjuk ångest, så jag ska se redan nu om jag direkt kan gå över och testa metan istället i förhoppning om att den är bättre (som jag läst mig till att den ska vara). Tack för er hjälpsamhet här, blivit stammis i tråden, haha!
Citera
2018-05-27, 20:26
Medlem
Jag vet inte, min mottagning krossade inte tabletter. Men blev utslängd för att ha trappat ut själv. Nu sover jag inte p ga jvla benvärk...
Citera
2018-05-27, 22:45
Bannlyst
En dosfråga:
Jag står på 12mg/dag suboxone.
Mår bra men när jag tränar senare på eftermiddagen får jag abstinens. Pupillerna blir stora. Näsan rinner och längtar efter droger. Bör jag föreslå höjning eller är det här något övergående? Eller ska jag upprepade ggr berätta det här på mottagningen för det här kommer leda till att jag kommer inte att våga träna. Min läkare sa att 12mg är maxdos de förskriver men vet iaf en ny som står på 16mg då 12mg inte räckte..
Vill helst stå på så låg dos som möjligt men vill träna och må bra..
Vad tycker ni?

Må bäst//DrB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in