• 1
  • 2
2017-04-30, 08:54
Medlem
Är det inte bättre att skjuta sig själv i huvudet när dagen är kommen vid en viss ålder och dö snabbt utan att lida, än att ligga där i veckor i cancer och plågas mentalt och fysiskt på alla sätt och vis?

Är det inte bättre då också att liberalisera vapenlagstiftningen så alla kan äga skjutvapen?

Väldigt cyniskt och människofientligt samhälle vi lever i.

PS. För er mongon som inte fattat, det är en filosofisk fråga och inte någon som planerar sin död. Måste förtydliga, för på FB finns väldigt många lågbegåvad och förståndshandikappade.
Senast redigerad av allanballanjugge 2017-04-30 kl. 08:56.
Citera
2017-04-30, 09:03
Medlem
Det är ett osnyggt sätt att ta sig av daga. Någon blir tvungen att städa upp ens rester efteråt. Såvida man inte gör det ute i naturen förstås, så man blir föda åt maskarna.

Jag skulle hellre välja när och hur jag dör, än låta cancern bestämma det, och tvinga mig att dö ovärdigt.
Citera
2017-04-30, 09:14
Medlem
sebastian66s avatar
Min polare fick diagnosen Cancer för 32 år sedan.
Han beslutade sig för att avgå med flaggan i topp.
Tog lån på 3 olika banker i sverige,Efter det så åkte han utomlands för att
uppleva en massa.
Han stannade den sista tiden i Canadas natur.
Idag är han 3 barnspappa lever fortfarande med sin familj och mår bra.
Alla cancer är totalt borta och han kan aldrig komma till sverige igen pga de lån
han tog för 32 år sedan.
Men han lever och är lycklig
Citera
2017-04-30, 09:24
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Dödshjälp borde absolut legaliseras så att självmorden kan ske under ordnade former, utan ruttna lik i galgar, likmaskar & väggar klädda i hjärnsubstans.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
uppleva en massa.
Alla cancer är totalt borta och han kan aldrig komma till sverige igen pga de lån
han tog för 32 år sedan.
I vilken storleksklass är skulderna? Om man skulle få för sig att hjälpa honom.
Senast redigerad av DerTotenkopf 2017-04-30 kl. 09:27.
Citera
2017-04-30, 09:39
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
uppleva en massa.
han tog för 32 år sedan.

Låter helt otroligt han måste ha haft en harmlös cancer som botades lätt och det hade den väl gjort hemma också. Kan inte utläsa av det du skriver att han använde pengarna till en behandling han förvägrats i Sverige.
Däremot vet jag en cancer som var obotlig för ca 15 år sedan men i dag finns dyr men effektiv medicin och den har man råd med om man bor i Sverige där maxbeloppet är 2200 /år.

Tidig upptäckt är alltid bra, sen upptäckt kan göra att man inte orkar ta livet av sig. Cancer som säkert leder till döden oavsett när den upptäcks och som ger svåra smärtor eller tillstånd av andnöd orkeslöshet på gränsen till att man stupar. Visst då är värt att fundera över att dö för egen hand, men inte med skjutvapen.
Citera
2017-04-30, 09:46
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerTotenkopf
Dödshjälp borde absolut legaliseras så att självmorden kan ske under ordnade former, utan ruttna lik i galgar, likmaskar & väggar klädda i hjärnsubstans.

I vilken storleksklass är skulderna? Om man skulle få för sig att hjälpa honom.
Har inte full koll på den summan han lånat,
Men jag tror det rör sig om minst 1.2 miljoner pga räntor som tickat iväg de senaste
32 åren.
Tror han lånade ihop kanske 150.000 eller i närheten
Jag har snokat lite och vet han kan komma loss från lånen för kanske 200.000
men då ska dom komma in på studs för att allt ska vara 0.
Citera
2017-04-30, 09:50
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Låter helt otroligt han måste ha haft en harmlös cancer som botades lätt och det hade den väl gjort hemma också. Kan inte utläsa av det du skriver att han använde pengarna till en behandling han förvägrats i Sverige.
Däremot vet jag en cancer som var obotlig för ca 15 år sedan men i dag finns dyr men effektiv medicin och den har man råd med om man bor i Sverige där maxbeloppet är 2200 /år.

Tidig upptäckt är alltid bra, sen upptäckt kan göra att man inte orkar ta livet av sig. Cancer som säkert leder till döden oavsett när den upptäcks och som ger svåra smärtor eller tillstånd av andnöd orkeslöshet på gränsen till att man stupar. Visst då är värt att fundera över att dö för egen hand, men inte med skjutvapen.
Pengarna han lånade var enbart för att leva livet den sista tiden.
När jag talade med honom för 4 dagar sedan så vet jag att inget lades på behandlingar för
det var helt klart 1 aggresiv cancer han fått diagnostiserad.
Han levde på naturens tillgångar fick sig en knasig ide och trodde på ät blad drick te från naturen
jaga din egen föda på så vis ska det vara.
Han bor uppe i norra Canada där fick han tips från någon att bosätt dig där resten av livet njut av din sista tid i den friska naturen
Citera
2017-04-30, 10:01
Medlem
tobbenzs avatar
Har man gett upp är det ju kört, men det är ju bättre att dö på sjukhus än att någon ska hitta dig.
Sedan har jag läst om flera som har botat sin cancer helt själva med hjälp av en speciell kost, så maten funkar medicin. Låter otroligt men ni får väl googla. Man slipper ju ta skada av behandlingarna man får på sjukhusen också.

The moral of the story is ge aldrig upp!
Citera
2017-04-30, 10:12
Medlem
sommarlovs avatar
Cancer är idag en sjukdom som många överlever.
Men du kanske menar generellt, typ ALS eller alzheimers?

Ja, många begår självmord, men man tar det som finns tillgängligt.
Du har antagligen sett för många Hollywood-filer för att tänka utanför vapen-världen.

Vanligaste i Sverige är antagligen att köra av vägen med flit...
Citera
2017-04-30, 10:20
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Är det inte bättre att skjuta sig själv i huvudet när dagen är kommen vid en viss ålder och dö snabbt utan att lida, än att ligga där i veckor i cancer och plågas mentalt och fysiskt på alla sätt och vis?

Är det inte bättre då också att liberalisera vapenlagstiftningen så alla kan äga skjutvapen?

PS. För er mongon som inte fattat, det är en filosofisk fråga och inte någon som planerar sin död. Måste förtydliga, för på FB finns väldigt många lågbegåvad och förståndshandikappade.

Du skriver om mongon och förståndshandikappade. Hur befängt är inte ditt förslag om att alla bör kunna äga ett vapen då? Bara för att kunna skjuta sig i skallen om man fått C. Det kallar jag mongoloidiskt. Tjockhuve.
Citera
2017-04-30, 10:21
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge

Alla ostraffade personer kan äga skjutvapen, men proceduren är så lång och krånglig att i princip ingen skulle skaffa vapenlicens för att ta livet av sig. Vapen borde givetvis vara fria. Däremot tycker jag inte att man skulle behöva ta livet av sig genom att skjuta sig. Det borde finnas aktiv dödshjälp.
Citera
2017-04-30, 11:29
Medlem
Det får väl vägas mot vad för hjälp som finns att erhålla, och hur bra palliativ behandling som finns. Att liberalisera vapenlagstiftningen känns som ett kasst förslag, bara att se på hur mycket vansinnesskjutningar och mord som sker i USA, jämfört med t.ex. Storbrittanien, Kanada, etc. Att erhålla vapenlicens bör vara svårt, men möjligt, och således räcker den lagstiftning som finns idag, även för de fall man vill skjuta sig i huvudet.
Senast redigerad av funderande 2017-04-30 kl. 11:33. Anledning: språk, stavning, osv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in