Citat:
Ursprungligen postat av
Gudfarsan
Finns knappast omfattande kriminalitet i Ale, iallafall inte i Älvängen. Det närmsta är Skepplanda där HA har lokal. Sedan sker väl en del drogförsäljning längre söderut
Då delar vi inte samma uppfattning i frågan. För mig är omfattande kriminalitet (inom drog- och våldsgenren) att det förekommer på veckobasis eller månadsbasis. Kort sammanfattat så sker det alldeles för många gånger om året.
Det fetade: ironiskt nog vill jag påstå - enligt min egen erfarenhet - att Skepplandaområdet i närheten av HAs lokal är beskonat från s.k. klan-våld. Personligen tror jag inte att det finns tillräckligt stora incitament hos dylika våldsverkare att starta upplopp i närheten av en renodlad MC-klubb.
OnT:
Hur som tror jag vi kan enas om att skjutningen är uppgörelse-baserad, dvs klan-tänk ligger bakom. Det är sällan som Kalle, Erik, eller Pelle får för sig att skottskada någon i Ale kommun. Och vidare, något som är ännu ovanligare, är att K, E, eller P skjutsar sin skjutne polare till akuten. I det läget ringer K, E, P 112 och låter blåljuspersonal ta över.