Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-05-07, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Nä bankerna jobbar inte så..

Ringde internetbanken för ett antal år sedan och då undrade 17:åringen som svarade om jag inte borde göra något med mina pengar. Hon fattade inte att det var ett företagskonto där jag hade en 600.000 som är avsatta för momsinbetalningar.
jo dom jobbar så hade endel cash på mitt lönekonto som stod 20-30k som stod 2-3 månader och fick varje månad brev om o bli nyckelkund etc nu har jag flyttat dom pengarna till sparkonto i annan bank och får inga mer "fina" erbjudanden.
Citera
2017-05-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
jo dom jobbar så hade endel cash på mitt lönekonto som stod 20-30k som stod 2-3 månader och fick varje månad brev om o bli nyckelkund etc nu har jag flyttat dom pengarna till sparkonto i annan bank och får inga mer "fina" erbjudanden.

Nyckelkund? Fint erbjudande? HA!! Det är fullständigt värdelöst att vara nyckelkund, och det har inget att göra med hur mycket pengar man har på banken
Senast redigerad av gfbs88 2017-05-07 kl. 17:15.
Citera
2017-05-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Fantastiskt vad många FB:are är miljonärer, har sparat en massa pengar, men ändå fattar dom inte hur dom ska placera sina pengar.
TS har alltså lyckats spara undan 800 000 kronor på 80 månader, TS var alltså cirka 22 år när han hade en lön som han kunde spara 8 000 kronor i månaden, dessutom har han lyckats att köpa en bostad som har en lånegrad på 33%. Under denna period har bostadspriserna ökat i de finare delarna av Stockholm med 100%. Bor TS i sthlm borde hans bostad kostat 1,5 miljoner, då har TS amorterat cirka 500 000 på dessa år beroende på hur mycket TS la kontant. Men för 10 år sedan var det väldigt låga krav på kontantinsats.
Starkt jobbat TS
Känns väldigt orealistiskt i min värld.
SBAB ger dig 0,7% ränta på sparkontot. Innebär att du kan tjäna hela 5 600 kronor innan skatt första året, sedan ackumuleras detta med din ränta, dina ränteutgifter torde käka upp din vinst, fullständigt riskfritt i varje fall

Nästan alla med ett jobb kan spara 8000:-/månad. Dom flesta kan spara mer än så. Det handlar om prioriteringar. det TS beskriver är en vanlig sund ekonomi. Sluta vara så avundsjuk och fokusera på din egen ekonomi istället
Citera
2017-05-07, 17:16
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-

Ja i ditt fall har dom väl identifierat att du har pengar som du annars inte har, du blir smickrad men banken vil ju HA de pengarna.....

I mitt fall så fattar dom att de är lönlöst att försöka skicka ett brev till någon som aldrig haft så lite pengar på kontot som du hade, här gäller röd matta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in