Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-27, 20:35
  #1
Medlem
carminaburanas avatar
Jag träffade en tjej för några år sen, vi hade gemensamma fritidsintresse, bergsklättring, så vi träffades på fikor ca 10 gånger, utspritt på ett år. Ibland var de jag som initierade, ibland hon. Jag märkte att hon gillade mig, och jag hoppas att hon märkte det på mig, men hon hade pojkvän. Pojkvännen kom aldrig upp på tal öht när vi träffades fö.

Efter det första året hörde jag av mig och undrade om hon ville ses på en fika, hon var upptagen men hon skulle kontakta mig när hon var ledig. Jag bestämde mig för att låta henne göra just det. Hörde inte nåt ifrån henne på ett år ungefär. Väldigt knäckande. Jag fbstalka henne lite och såg att hennes snubbe verkade ha en ny donna. Jag tänkte "fuck it, svälj stoltheten och kontakta henne, du har inget att förlora" och det gjorde jag. Hon svarade och sa ja självklart.


Jag hade mycket jobb dock och sa till henne att jag skulle höra av mig när jag var ledig. Det gjorde jag dock inte, då andra saker kom upp. Så nu igår fick jag ett meddelande från henne, undrandes om jag ville hänga. Det var en månad efter min utsaga "kontakttid". jag blev överlycklig, då jag inte trodde hon skulle höra av sig mer öht.

Nu är frågan, OM hon tar upp att det är slut mellan henne och snubben, hur ska jag reagera? Jag vill verkligen i inte hamna i kompisträsket. Vilken reaktion skulle ni vilja ha om ni berättade att det var slut i ert gamla förhållande för en potentiell partner?
Citera
2017-04-27, 20:39
  #2
Medlem
Nu är jag inte en kvinna.
Ta aldrig någonsin råd ifrån kvinnor när det gäller andra kvinnor.

MITT råd är att du går dit och försöker vara lite charmig, trevlig osv.
Du kan vara närgången eftersom hon troligtvis redan vet vad du är ute efter, och hon är nog ute efter samma sak.

Fast du vet nog själv bättre än oss andra ifall hon är intresserad eller ej.
Citera
2017-04-27, 20:47
  #3
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nu är jag inte en kvinna.
Ta aldrig någonsin råd ifrån kvinnor när det gäller andra kvinnor.

MITT råd är att du går dit och försöker vara lite charmig, trevlig osv.
Du kan vara närgången eftersom hon troligtvis redan vet vad du är ute efter, och hon är nog ute efter samma sak.

Fast du vet nog själv bättre än oss andra ifall hon är intresserad eller ej.

Jag kan med gott samvete säga att jag är oerhört charmig och rolig. Jag har inga problem att få damerna, även 8or och 9or att skratta så mycket att de skäms. Tyvärr är jag inte särskilt snygg. På min bästa dag, allt optimalt så är jag en 7a.
Citera
2017-04-27, 20:57
  #4
Medlem
Katzyns avatar
Typ, "Tråkigt att det tog slut, men samtidigt är det positivt för mig för jag har alltid tyckt att du är en härlig tjej "
Citera
2017-04-27, 21:34
  #5
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Typ, "Tråkigt att det tog slut, men samtidigt är det positivt för mig för jag har alltid tyckt att du är en härlig tjej "


Damn, rättfram sådär. What about the game?! Du vet, hela" vill han /vill han inte grejen so så mpnga tjejer verka tycka om att köra, hålla mysteriet vid liv. (personer ögon slipper jag gärna det, raka svar)
Citera
2017-04-27, 21:34
  #6
Avstängd
F.Hansens avatar
Jag tror att du behöver lita på att du kommer att säga rätt saker istället för att försöka säga rätt saker.
Citera
2017-04-27, 21:36
  #7
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Damn, rättfram sådär. What about the game?! Du vet, hela" vill han /vill han inte grejen so så mpnga tjejer verka tycka om att köra, hålla mysteriet vid liv. (personer ögon slipper jag gärna det, raka svar)

Dom har hållit på fram och tillbaka i flera år? Orka...
Citera
2017-04-27, 21:52
  #8
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Damn, rättfram sådär. What about the game?! Du vet, hela" vill han /vill han inte grejen so så mpnga tjejer verka tycka om att köra, hålla mysteriet vid liv. (personer ögon slipper jag gärna det, raka svar)
Tycker du kan va lite mer försiktig först och känna av signalerna. Seriöst är väl många av oss killar likadana. Vi är ofta också lite kanske/kanske inte i början, men ta mej f- inte så det blir tröttsamt. Velande är skittrist och vad jag vet gillar tjejer att man är ärlig, men, spelet är spelet. Man måste kolla av den andras intresse först.

Du borde ju snabbt märka hur hon känner och hon kanske säger det först.

Om hon säger: "Vi har gjort slut", skulle jag nog svara:
"Tråkigt för honom". (Undermeningen går fram utan att vara för på).
Har hon ett intresse blir hon smickrad.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2017-04-27 kl. 21:57.
Citera
2017-04-27, 21:57
  #9
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Tycker du kan va lite mer försiktig först och känna av signalerna. Seriöst är väl många av oss killar likadana. Vi är också ha lite kanske/kanske inte i början, men ta mej f- inte så det blir tröttsamt. Velande är skittrist och vad jag vet gillar tjejer att man är ärlig, men, spelet är spelet. Man måste kolla av den andras intresse först.

Du borde ju snabbt märka hur hon känner och hon kanske säger det först.

Om hon säger: "Vi har gjort slut", skulle jag nog svara:
"Tråkigt för honom". (Undermeningen går fram utan att vara för på).
Har hon ett intresse blir hon smickrad.

Tror inte en tjej som inte är intresserad skulle ta upp på en enkel fikadejt att hon gjort slut med pojkvännen hon tidigare hade, som de i sin tidigare kontakt aldrig pratade om. Varför skulle hon nämna honom nu, om hon aldrig gjorde det då, om inte av en anledning?
Citera
2017-04-27, 22:02
  #10
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tror inte en tjej som inte är intresserad skulle ta upp på en enkel fikadejt att hon gjort slut med pojkvännen hon tidigare hade, som de i sin tidigare kontakt aldrig pratade om. Varför skulle hon nämna honom nu, om hon aldrig gjorde det då, om inte av en anledning?
Det kan ju vara så att hon vill kolla om hon har ett intresse, eller snarare hur starkt det är. Han lär ju märka. Jag säger bara att det är bra att vara lite försiktig.
"Vi har gjort slut".
"Trist för honom". (Jag kan ta hans plats). "Varför ville du träffas?"
Citera
2017-04-27, 22:04
  #11
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det kan ju vara så att hon vill kolla om hon har ett intresse, eller snarare hur starkt det är. Han lär ju märka. Jag säger bara att det är bra att vara lite försiktig.
"Vi har gjort slut".
"Trist för honom". (Jag kan ta hans plats). "Varför ville du träffas?"

Tycker nog att "varför ville du träffas?" känns mer pressande att svara på i så fall. Antingen snackar man då skit eller så blir svaret bra mycket mer rakt på än det jag föreslog. Men för all del "Trist för honom" är helt klart ett bra svar.
Citera
2017-04-27, 22:09
  #12
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tycker nog att "varför ville du träffas?" känns mer pressande att svara på i så fall. Antingen snackar man då skit eller så blir svaret bra mycket mer rakt på än det jag föreslog. Men för all del "Trist för honom" är helt klart ett bra svar.
Det där med varför ville du träffas är för pressande. Du har rätt. Skulle nog säga att de borde snacka lite allmänt först men sen kan han kanske va lite mer rättfram. Bara inte direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback