Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-28, 15:41
  #25
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Vad vill du ha sagt? Att tjejen är då dum att hon då tror att TS vill ha hennes f.d pojkvän?

Tycker att du kolla hur det känns. Verka inte ointresserad men var lite försiktig. Inte för på. Visa gärna att du vill mer men säg det inte rakt ut sådär.

Efter första träffen, om ni ses igen, kan du vara ärlig med att du vill mer. Du vill inte bli en hon kan trösta sig hos. Glöm Game-tramset. Men försiktighet är ett gott råd allra först.
Om att hon gjort slut med pojkvännen och det kommer på tal är "trist för honom", ett rätt bra svar. Med rätt tonläge och blick då. Men inte säkert det gör det och ställ då inga frågor om det!

/Kvinna

Det är nog lätt att ta det som en komplimang, men jag sätter lite varningsflagg på den där kommentaren!
Citera
2017-04-28, 15:54
  #26
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLE
Det är nog lätt att ta det som en komplimang, men jag sätter lite varningsflagg på den där kommentaren!
Beror på hur den levereras, ja. Ska nog skippas av någon som inte kan det där. Killen som gav rådet kan det, kan jag intyga. Gäller ju att säga det med ett visst tonläge och en viss blick, annars kan det bli pannkaka.

OM TS inte kan leverera kommentaren bra, beroende på osäkerhet, kan den skippas.

Rak blick på henne, lite lägre, insinuerande: "Jamen det är ju trist för honom". Och sedan snabbt över till, "Vad gör du nu då?".
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-04-28 kl. 15:59.
Citera
2017-04-28, 16:14
  #27
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Vad vill du ha sagt? Att tjejen är då dum att hon då tror att TS vill ha hennes f.d pojkvän?

Tycker att du kolla hur det känns. Verka inte ointresserad men var lite försiktig. Inte för på. Visa gärna att du vill mer men säg det inte rakt ut sådär.

Efter första träffen, om ni ses igen, kan du vara ärlig med att du vill mer. Du vill inte bli en hon kan trösta sig hos. Glöm Game-tramset. Men försiktighet är ett gott råd allra först.
Om att hon gjort slut med pojkvännen och det kommer på tal är "trist för honom", ett rätt bra svar. Med rätt tonläge och blick då. Men inte säkert det gör det och ställ då inga frågor om det!

/Kvinna


Precis, hon har nog varit singel i 8-9 månader. (jag tror att det tog slut ungefär där hon inte hörde av sig mer, fullt förståeligt.) vet ej om det var hon eller han som gjorde slut. Tror TT det var han. Det är ju inte alls säkert att hon ens vill gå in i ett nytt förhållande, vet inte ens om jag vill det, men jag vet att jag vill vara mer än bara polare. Självklart är jag där för henne, bara måste vara på rätt nivå. Jag coola ner mig och känner på vattnet på första fikan, jag har inte bråttom!

Tack för svaren och förslagen härinne!
Citera
2017-04-28, 17:04
  #28
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Beror på hur den levereras, ja. Ska nog skippas av någon som inte kan det där. Killen som gav rådet kan det, kan jag intyga. Gäller ju att säga det med ett visst tonläge och en viss blick, annars kan det bli pannkaka.

OM TS inte kan leverera kommentaren bra, beroende på osäkerhet, kan den skippas.

Rak blick på henne, lite lägre, insinuerande: "Jamen det är ju trist för honom". Och sedan snabbt över till, "Vad gör du nu då?".

Precis, då är det ju lätt att ta det som en komplimang. Men faktum är att det är inte ärligt. Det är antingen smicker eller tecken på att han är mera intresserad av snubben. Du kan ju säga så där och vad har du egentligen sagt? Inte ett skit, faktiskt. Då får man dra sina egna slutsatser.
Citera
2017-04-28, 17:23
  #29
Avstängd
F.Hansens avatar
Bra alternativ om hon nämner att det tog slut:
- Jaha.. Ja jag såg det på din facebooksida. Hans nya tjej är jätteful förresten.
- Mycket intressant, du förtjänar någon bättre. Jag är fortfarande singel.
- Okey, då kan vi analysera dina känslor i detalj och komma fram till varför det blev slut.
- Aha, ja jag önskar att jag ens haft någon som det har tagit slut med.
Citera
2017-04-28, 17:46
  #30
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Beror på hur den levereras, ja. Ska nog skippas av någon som inte kan det där. Killen som gav rådet kan det, kan jag intyga. Gäller ju att säga det med ett visst tonläge och en viss blick, annars kan det bli pannkaka.

OM TS inte kan leverera kommentaren bra, beroende på osäkerhet, kan den skippas.

Rak blick på henne, lite lägre, insinuerande: "Jamen det är ju trist för honom". Och sedan snabbt över till, "Vad gör du nu då?".

Han träffade hennes 10 gånger och efter att hon varit upptagen så hörde hon inte av sig mer... nej, det kommer inte att fungera med en sådan kommentar. Han är redan nu behandlad som en slags reserv, det som kommer att hända är bara att han signalerar ett budskap om att vara behövande/underställd ovanpå det och därmed göra ett svagt intryck i hennes ögon. Det bästa han kan göra är att helt enkelt inte lägga någon större vikt vid det utan typ "aha okej" eller "sånt som händer" och sedan gå vidare till nästa ämne.

"Skippa game-tramset" säger du, men du själv håller på med samma sak fast utan att benämna det vid namn och med en approach som försämrar hans chanser. Det finns INGEN anledning till att vara försiktig kring något och att inte vara aktiv, utstråla sexuella intentioner och försöka att leda dejten hem till någon av dem. 100 ggr. bättre vore givetvis om den redan är inplanerad dit till att börja med och han med kroppsspråk och självsäkerhet får det att övergå till fysisk kontakt och därifrån till knullande.

Snälla det är inte 50-talet eller länder med utdragen dejtingkultur och giftermål vi snackar om utan är hon attraherad så kan det konstateras ganska tidigt. Det är inte så att hon inte redan har smakat på X antal ONS/krog/festkväll korvar direkt ur påsen redan som det är.
Citera
2017-04-28, 18:23
  #31
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Nu är frågan, OM hon tar upp att det är slut mellan henne och snubben, hur ska jag reagera? Jag vill verkligen i inte hamna i kompisträsket. Vilken reaktion skulle ni vilja ha om ni berättade att det var slut i ert gamla förhållande för en potentiell partner?
Vad du säger i det läget är inte avgörande. Det är ju bara ord, eller hur? Men däremot hur du behandlar henne efteråt, det kan göra världens skillnad - åt det ena eller andra hållet. Blir det bara en bra kommentar och sen inget mer så faller det rätt platt. Men skulle du till och med säga nåt neutralt och sen efteråt vara extra charmig, hålla kvar blicken och le lite mer, vara lite flörtig och lite mer fysisk med henne, då ska du se att hon fattar. Handlingar säger mer än ord även om de är subtila.

Vore jag dig så skulle jag inte vänta och se om hon sa nåt, jag skulle inte heller föra det på tal utan bara lägga i en högre växel och visa vad du tycker och känner. Visa alltså, inte säga, och sen är det upp till henne och lägga ihop ett och ett.

Håller tummarna för dig!
Citera
2017-04-28, 20:05
  #32
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Han t:
Det blir nog bra det där. TS reder sig ska du se.
Citera
2017-04-28, 22:59
  #33
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det blir nog bra det där. TS reder sig ska du se.

Haha "okej".
Citera
2017-04-28, 23:03
  #34
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Bra alternativ om hon nämner att det tog slut:
- Jaha.. Ja jag såg det på din facebooksida. Hans nya tjej är jätteful förresten.
- Mycket intressant, du förtjänar någon bättre. Jag är fortfarande singel.
- Okey, då kan vi analysera dina känslor i detalj och komma fram till varför det blev slut.
- Aha, ja jag önskar att jag ens haft någon som det har tagit slut med.


Friendzone på ALLA dom haha
Citera
2017-04-29, 06:13
  #35
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Friendzone på ALLA dom haha

Exakt! Håller med!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback