• 1
  • 2
2005-12-31, 10:03
Medlem
Hur länge ska jag koka mina nyinköpta varmkorvar (långa och smala) ?
Stod ingenstans på paketet så jag får väl vända mig hit

Tacksam för snabbt svar, jag är mkt hungrig!

//Gott Nytt År önskar SunGame alla\\
Citera
2005-12-31, 10:05
Medlem
Not_mes avatar
Tja, är de färdigtillagade eller består enbart av nöt så kan du lägga dem i en skål med vatten som nästan täcker korvarna och slänga in dem i micron två minuter.

Är de inte färdiglagade eller består av nöt så kan du koka dem lite längre på spisen (för att ta död på alla bakterier).
Citera
2005-12-31, 10:12
Medlem
> Jag ska koka i en kastrull på spisen men jag ville ha reda på om nån visste hur långt tid man ska koka dom. Minuter?
Citera
2005-12-31, 10:15
Medlem
Subb[a]s avatar
Fan människa... har du ingen känsla? Är ju inte så jäkla noga heller
Brukar äta såna korvar som dom är, det är också gott.
Citera
2005-12-31, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Fan människa... har du ingen känsla? Är ju inte så jäkla noga heller
Brukar äta såna korvar som dom är, det är också gott.
Men nu är det så att ja ginte vill äta korvarna som dom är, utan koka dom först.

Min känsla just nu ligger i botten. Har inte sovit på hela natten och är i ett behov av ett svar från nån som har ett grepp om verkligheten.

Jaja eftersom jag inte fick nåt svar så tar jag fram fritösen och gör knapriga pinnar av allt... -jak micket lessN hest

Citera
2005-12-31, 10:26
Medlem
Gwyllyras avatar
Lägg korvarna i en kastrull, fyll på vatten sä att det täcker. Sätt kastrullen på spisen, sätt på värmen max. När det börjar ånga om vattnet, dra ner värmen och låt korvarna sjuda. Dom är klara när dom ser välfyllda ut dvs när skinnet spänt ut sig ordentligt, och korvarna tenderar att flyta. Nå?
Citera
2005-12-31, 10:31
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwyllyra
Lägg korvarna i en kastrull, fyll på vatten sä att det täcker. Sätt kastrullen på spisen, sätt på värmen max. När det börjar ånga om vattnet, dra ner värmen och låt korvarna sjuda. Dom är klara när dom ser välfyllda ut dvs när skinnet spänt ut sig ordentligt, och korvarna tenderar att flyta. Nå?

Tror han snackar om såna där skinnlösa bleka jävlar... inte bullens d.v.s
Citera
2005-12-31, 10:34
Medlem
Gwyllyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Tror han snackar om såna där skinnlösa bleka jävlar... inte bullens d.v.s
Av beskrivningen lät det som typ wienerkorvar
Detta kräver en utredning!
Citera
2005-12-31, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwyllyra
Av beskrivningen lät det som typ wienerkorvar
Detta kräver en utredning!
Klart det är skin på korvarna, det är ju lätt de goaste!

Tack Gwyllyra! Dom är på låg värme nu.
Peace
Citera
2005-12-31, 10:43
Medlem
Subb[a]s avatar
Jaha, det var skinn på korvarna. Då ska dom ju inte alls kokas, bara värmas Trodde aldrig du skulle föra sånt ståhej om såna korvar. För att citera en burk bullens "värm korvarna till ca 75 grader, koka dom inte, då spricker skinnet!"
Citera
2005-12-31, 10:53
Medlem
jrosens avatar
Koka upp vatten med kryddor ilagda, låt koka någon minut. Då tar vattnet riktigt smak av kryddorna.
Sänk värmen till 2 av 10 och i med lite kallvatten så att korvarna inte spricker direkt.
Låt stå i 30 minuter, sen på slutet så slår du på ugnen med grillelement in med korvbröden i några sekunder så att dom blir lite krispiga..

Smaskens
Citera
2005-12-31, 11:28
Medlem
jocke-abcs avatar
Korven:
Häv i lite lagerblad, kryddpeppar och kanske lite lök. Låt det koka upp, stänga av plattan och vänta på att det ska sluta koka. Nu lägger du i korvarna, dom krukar flyta upp när dom är klara. Dom ska inte koka, då spricker dom lätt och tappar mycket smak.

Om du har korvbröd rekommenderar jag att du ångar dom, det blir mycket godare än micra eller köra i ugn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in