Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 00:33
  #13
Medlem
Arbetarbroders avatar
Vad är en bokmässa utan Annika Hamrud? (jag vet inte ens vem hon är)
Vilken bild de bygger upp, "Nya Tider sympatisörer" och hur de verkar ha fördomar om att de går till attack mot etablissemangets journalister om de vistas i samma rum.

Nya Tider va ju där förra året, utan att nån kom till skada?
Jag tycker det låter som dramatik på högstadienivå där Annika i 9C inte vill gå på festen eftersom folk hon inte gillar kommer vara där, och spelar ut hela drama registret.
Citera
2017-04-27, 01:05
  #14
Medlem
LaLocas avatar
Det är hyckleri och dubbelmoral men svenskt rekord vettifan.. för mig är det hyckleri och dubbelmoral på medelnivå ungefär.. Men kul observation!
Citera
2017-04-27, 08:46
  #15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Jag ska ringa på hemma hos Annika Hamrud och ta med mig tre fjärdedelar av dom som jag gjorde lumpen ihop med! Vi knackar glatt på hemma hos henne..... kl. 04.00! Får se om hon bjuder oss på kaffe då!
Gör det! Det finns bara en med det namnet i Sverige - hon bor på
Brogatan 7
151 44 Södertälje

Meddela hur det gick i tråden.
Citera
2017-04-27, 09:17
  #16
Medlem
Jag tillhör inte dem som tyckte synd om Julia Caesar och gör det fortfarande inte. Att hon stängt inne sig i 30 år och levt som sjukpensionär pga den diffusa sjukdomen amalgamförgiftning har gjort henne paranoid. Att man är så paranoid ger en inte specialrättigheter... sprida hat på nätet är hon bra på, Julia C, men ringer någon på dörren skiter hon på sig.
Citera
2017-04-27, 09:32
  #17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tillhör inte dem som tyckte synd om Julia Caesar och gör det fortfarande inte. Att hon stängt inne sig i 30 år och levt som sjukpensionär pga den diffusa sjukdomen amalgamförgiftning har gjort henne paranoid. Att man är så paranoid ger en inte specialrättigheter... sprida hat på nätet är hon bra på, Julia C, men ringer någon på dörren skiter hon på sig.
Ringer man på min dörr oinbjuden och opåkallat så inte fan öppnar jag!

Murvlarna kan vara tacksamma att de inte fick puffran!

Sen vet jag inte om Julia Caesar "sprider hat" men det är en annan femma. Hon är +70, krönikör i en dansk webbtidning.
Citera
2017-04-27, 10:10
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Men är det inte lite av gammel-medias offerkofta när de blir utsatta för just detsamma som de själva har gjort mot personer som inte följt efter deras flöjt? Vi har läst om det flera gånger... Och deras arbetsgivare vare sig det nu är Expressen eller Dagens Nyheter (den senare har man ju trott vara sig en gammal respekterad tidning men som numera ofta ställer sig bakom journalism som får Hänt I Veckans-journalister att vara rena rama nybörjare), men så länge du har sådana arbetsgivare i ryggen så kan man tydligen begå hemfridsbrott utan att behöva oroa sig för hemfridsbrott.

Sen anser jag inte att alternativ media ska göra detsamma.. men det är kanske för att jag försöker så gott jag bara kan, leva efter regeln: "Utsätt inte andra för något som du inte själv vill bli utsatt för.."

En enkel regel att leva efter.

Om reportrar står och ringer på min dörr, och om jag inte öppnar sedan går runt och spanar in genom mina fönster då kan ni vara säkra på att ni får läsa om stackars journalister som blir misshandlade av en stekpanna. Julia Ceasar var för snäll enligt mig.. hade det varit jag... någon hade legat med skador på sina ben det kan jag lova.

En bättre regel för alternativa media är i det här fallet öga för öga, tand för tand.
Citera
2017-04-27, 10:23
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Det är hyckleri och dubbelmoral men svenskt rekord vettifan.. för mig är det hyckleri och dubbelmoral på medelnivå ungefär.. Men kul observation!

För Bonnier är det helt vanlig chutzpah. Enligt modell 1A.
Citera
2017-04-27, 11:01
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Gör det! Det finns bara en med det namnet i Sverige - hon bor på
Brogatan 7
151 44 Södertälje

Meddela hur det gick i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/annika-hamrud-om-hatstormen
Det naturliga beteendet när någon ringer på dörren och vill prata med en är att bjuda på kaffe – inte att känna sig hotad, säger Annika Hamrud.

Så om någon i Södertälje-trakten är kaffesugen är det bara att ringa på hemma hos Hamrud på Brogatan 7 för en fika- och pratstund. Hon säger själv att hon inte skulle känna sig hotad av att någon ringer på för att prata.

Själv har jag en hel del frågor om den text hon skrev 2010, men tyvärr för långt till Södertälje för att få en pratstund.

https://web-beta.archive.org/web/201...emliga-kodord/
Citera
2017-04-27, 11:03
  #21
Avstängd
Kontakt112s avatar
Så här jävla korkade är ju alla som ens röstar på gamla 7k. Som små barn som inte lärt sig tänka på annat än sig själva.
Citera
2017-04-27, 11:04
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tillhör inte dem som tyckte synd om Julia Caesar och gör det fortfarande inte. Att hon stängt inne sig i 30 år och levt som sjukpensionär pga den diffusa sjukdomen amalgamförgiftning har gjort henne paranoid. Att man är så paranoid ger en inte specialrättigheter... sprida hat på nätet är hon bra på, Julia C, men ringer någon på dörren skiter hon på sig.

En 70 årig "amalgamförgiftad sjukpensionär" skriver ju faktiskt bättre än alla DN journalister tillsammans. Att Bonniers skickar sina betalda legoknektar på just henne är ett erkännande vida över Stora journalistpriset och guldspaden. Bonniers och Expo tror än idag att Julia är nån slags Dr Mabuse.

Om de arbetslösa "författarna" som undertecknat bojkotten är seriösa och vill få ett uns av trovärdighet så måste de faktiskt slänga ut dörrplingaren Annika Hamrud ur klubben. Annars är den vänster och politiskt korrekta vinklingen alldeles för uppenbar. Allt dessa bojkottare vet om Nya Tider och vad som egentligen hänt är PK versionen de läst i Bonniers skrifter. Lättdrillade typer.
Citera
2017-04-27, 11:22
  #23
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nivån av hyckleri är så stor att man bara kan garva åt idioterna.

Ungefär så. Deras attityd är farsartad och en stor del av förklaringen till att folk knappt orkar lyssna på eller debattera med dem längre. Vem står ut med nån som hela tiden godtyckligt ändrar spelreglerna så att det passar dem?

De dubbla måttstockarna fyller snart ett helt muséum. Hembesök hos andra är relevanta och dessutom helt harmlösa (kaffeargumentet), men hos dem själva är de likställda med dödshot och trakasserier. När andra sitter framför en dator hela dagarna och tycker saker är det töntigt och hatiskt, men när de själva gör det är det journalistik trots att många av amatörerna bevisligen är mer kunniga. Och så vidare ad nauseam.

Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Märkligt hur många journalister uppfattar sig själva som moralens väktare. Hamrud verkar tillhöra detta gäng. Hon har knappast den teoretiska förståelsen för att kunna placera sig själv på en sådan position. Det har nästan inga journalister. De har varken studerat etik eller samhällsfilosofi, inte ens på grundnivå. Hur kan de yttra sig så kategoriskt?

Ja, det är onekligen fascinerande. De är lite som högstadiebarn som slänger sig med stora ord utan förstå dem: moral, källkritik, etik, rasism, fascism, samband etc etc. De har inte alls följt med i den allmänna utbildningshöjningen och tror sig kunna behandla de ofta bättre utbildade läsarna som några som ska undervisas av dessa halvamatörer och folkhögskolefenomen.

Citat:
Hamrud har alldeles för höga tankar som sig själv (hon är inte ensam om det inom journalistkåren).

Den enda möjliga diagnosen är kollektiv narcissism.
Citera
2017-04-27, 15:51
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Märkligt hur många journalister uppfattar sig själva som moralens väktare. Hamrud verkar tillhöra detta gäng. Hon har knappast den teoretiska förståelsen för att kunna placera sig själv på en sådan position. Det har nästan inga journalister. De har varken studerat etik eller samhällsfilosofi, inte ens på grundnivå. Hur kan de yttra sig så kategoriskt? Hamrud har alldeles för höga tankar som sig själv (hon är inte ensam om det inom journalistkåren). Det är min uppfattning. I detta fall blir det uppenbart motsägelsefullt. Det förstår alla som läste på när Julia Caesar hängdes ut. Det var extremt osmakligt.

Du har en poäng i att journalister, som av någon anledning ofta har sin utbildning från den vänsterextrema Södertörns högskola (finns det andra journalistutbildning?), saknar vetenskapligt tänk. Däremot har de mycket godhetstänk, genustänk, identitetspolitik, och liknande kvinnologik. Så det ligger de nära att "ta avstånd från ondska (såsom högerextremism)", och vad passar då bättre än att bojkotta bokmässan när "något som kan jämföras med Hitler" ska ställa ut?
Pga sin bristande vetenskapliga förståelse kan de inte argumentera sakligt och de gör ständigt ovetenskapliga resonemang som inte följer Poppers falsifierbarhetsprincip, såsom att de verkar tro att det som känns rätt "är rätt", medan det som känns fel "är fel".

Sen har jag inget emot att Julia Caesar hängdes ut, eller att journalisterna besökte henne för att få höra vad hon hade att säga. De kunde inte veta att hon var paranoid och folkskydd som sprang och gömde sig i källaren och skakade av rädsla när det ringde på dörren. Jag har läst hennes berättelse och har ej sympati med henne. Men det är en annan fråga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback