Citat:
Ursprungligen postat av
IcaBasicBobDylan
Jag förstår inte, vad är det för stolpskott som vill kasta in nya pengar till det svarta hålet Northvolt? Att säga att de tillverkar batterier är ungefär som att säga att jag tillverkar datorer när jag skruvar ihop komponenter.
Vad är det investerarna ser som inte jag ser? Är Peter Carlsson en jävel på att snacka? Har intressenterna fallit offer för the sunken cost fallacy? Eller är det helt enkelt "ointressant om det kostar pengar"?
Jag gissar att det handlar om bulvaner som agerar med dolda intressenter bakom. Ryska och Kinesiska pengar som pumpas in för att förlänga den konstgjorda andningen och lura västerländska investerare (staten, statsägda bolag) att Northvolt ännu kan räddas och få dom att gå in och bränna en massa dåliga pengar för att försvaga väst. Det hela ser mer och mer ut som en trojansk häst av våra fiender, s.k hybridkrigföring.
Våra politiker i väst är tyvärr A-lagare och diverse luffare så det kan hända att det fungerar och dessa idioter börjar kasta in mera skattepengar i NV.